• Ask the Community
  • Travel Card koppelen aan Air Miles via de Air Miles app werkt niet

Ik heb net geprobeerd mijn Travel Card te koppelen aan Air Miles in de Air Miles app. De Air Miles app accepteerde mijn kaartnummer niet, en zei dat mijn kaartnummer ongeldig was. Koppelen op de website van Air Miles werkte wel.

Hierna toont de AirMiles website de gekoppelde MasterCard, maar in de Air Miles app is deze niet zichtbaar. Aan de kant van Air Miles dus nog wat bugs.

Hey @pbruins84#114186 đź‘‹

Ik had hetzelfde probleem, zelf heb ik het al bij Air Miles zelf gemeld.
    Hoe meer mensen dat doen, des te sneller het waarschijnlijk wordt opgepakt.

Wat een brakke zooi is dat trouwens, dat Air Miles. Contactformulier ondersteund geen haakjes, bijna alle acties in de app of op de website moet ik twee keer uitvoeren, omdat er de eerste keer een error optreed. Als ik het contactformulier probeer te versturen, staat er op de website dat de het formulier succesvol is verstuurd, EN krijg ik een popup dat er iets fout gegaan is, en het formulier NIET kon worden verstuurd.

Helaas wel, als het goed is krijg ik binnen 2 werkdagen reactie.

Nu blijkt het trouwens dat de app, in ieder geval de Android variant, het kaartnummer in de app zelf controleert ipv via een server. Met andere woorden dient er een app update nodig te zijn, willen de TC's via de app toegevoegd kunnen worden. Dit geldt natuurlijk net zo hard voor andere kaarten die nog niet hardcoded in de applicatie code staan...

Via de site succesvol gekoppeld. Dat moet toch voldoende zijn.

I can confirm that it works through the website. It didn’t work from within the app for me.

Beste heer Janson,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat u uw creditcard niet via de App heeft kunnen koppelen. Ik heb het probleem helaas niet kunnen reproduceren, waardoor ik niet kan achterhalen waar het aan kan liggen.

Wel fijn dat u via de website wel de koppeling heeft kunnen doorvoeren.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee te hebben geĂŻnformeerd.

Ik vermoed dat de medewerker het niet met een bunq Travel Card geprobeerd heeft, gezien het blijkt dat de BIN hardcoded gecontroleerd wordt in de app. Dus dan zou er eerst een app update moeten plaatsvinden.

Edit: Het is doorgezet naar de technische afdeling.

15 days later

Yet another issue: although my card is linked to my AirMiles account, I did not receive any AirMiles during my trip abroad. The same goes for my partner. I have yet to contact support about this. Does anyone else experience this?

It takes (more than) 4 weeks to collect Mastercard miles. You will need to be a bit patient with Mastercard.

I guess this is to make sure your transactions don't get rounded (down) one by one, but instead will allow you to receive the miles of all those transactions combined.

Write a Reply...