• Boodschappen betalen Albert Heijn

Waarom kan ik geen betaling verrichten in Albert Heijn? Heel veel winkels kan dat wel

@Lesly-Teal-Kiwi#116160 Met welk type kaart probeer je te betalen? Bij Albert Heijn wordt Mastercard bijvoorbeeld niet ondersteund

Dat is de gewone creditkaart CVC

Dat is de gewone creditkaart CVC van Bunq, heb je meerdere van Bunq?

@Lesly-Teal-Kiwi#116166 Appie is een supermarkt die alleen Maestro accepteert. Sowieso vind je in NL maar weinig winkels die Mastercard accepteren. Maar Lidl wel bv... en meeste Jumbo's ook.

Ja klopt heb idd alleen de Albert Heijn is een (probleem)

Bij de Albert Heijn kun je gewoon met je Maestro-kaart betalen. Met Mastercard -net als in de meeste winkels in Nederland- helaas niet.

@JohnDo#116173 Vergeet die andere vooruitstrevende supermarkt niet. Bij Aldi wordt alles geaccepteerd, dus ook AmercanExpress.

@Michiell#116212 Du kannst doch AH nicht mit Aldi vergleichen. Das sehe sogar ich als Deutscher.

@Lesly-Teal-Kiwi#116160 Bei AH nimmst Du bitte Deine Maestro Card.

@Heiko-Hartwig#116238 It’s not about the variation or quality of the sold products, it’s about the acceptance of different payment schemes.

On this matter Aldi and Lidl are way ahead of the competition. Mayor Dutch supermarkets like Albert Heijn, Coop, Dirk van den Broek/Dekamarkt, Hoogvliet, Plus and others only accept Meastro. Jumbo does accept Mastercard, but not any other creditcards.

@Samzoiets#116263 Most Jumbo’s also accept VISA and AmEx.

But you’re right, Aldi and Lidl are way ahead of the others in acceptance of payment methods.

@Samzoiets#116263 Probably depends on the franchise, since my local Jumbo only accepts Maestro. :)

11 days later

Deze vraag heb ik in een andere (inmiddels verborgen bericht) ook gesteld: bij mijn AH kan ik niet pinnen met de Bunq debitcard (Maestro) op de zelfscan kassa terminal. Ook bij een andere winkel overkwam dit mij. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik dualpin heb geactiveerd. Maar nadat ik dit uitgezet had, werkt het nog steeds niet

@eluxzen#121248 kun je je probleem iets specifieker omschrijven, zie je foutmeldingen op de terminal of in de bunq app? Is dit alleen voor contactloos of als je de pas insteekt? Werkt de pas bij andere winkels wel? Heb je al aan de Support chat 💬 gevraagd of zij iets kunnen zien? Wellicht is je pas simpelweg kapot. 🙂

@Sander#121256 M'n pas is net nieuw, dus lijkt me stug dat die kapot is. Ik krijg de melding op de terminal, niet in m'n app. De melding geeft aan dat ik een magneetstrip moet gebruiken. Dit terwijl de terminal niet eens een magneetstrip lezer heeft voor zover ik heb ontdekt. Zowel bij de NFC lezer als de chip lezer geven deze melding. Ik zal eens vragen bij support chat

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij de AH, maar na één keer betaald te hebben door pas in terminal te steken ipv contactloos was het probleem opgelost.

@Heiko-Hartwig#116238 Aber mit Rewe. Und Rewe akzeptiert in den allermeisten Märkten so ziemlich alles

@Milan#121328 Richtig. Wie reden aber gerade über den holländischen Markt. Oder gibt es REWE auch in NL?