PaulAce
Ik krijg de inhoud niet geplakt op together....
Ik krijg de inhoud niet geplakt op together....
@PaulW#118414 Ik krijg zo vaak berichten van “banken”. De ene keer is het de rabobank, dan weer SNS en nu bunq. Het is niet te zeggen of ze echt weten dat je bunq hebt, vaak is t lukraak. Gezien er veel meldingen zijn is ‘t uiteraard wel van belang dat bunq het onderzoekt.
@PaulW#118414 Niet op de link klikken! Ik heb ook zo’n sms van de ABN AMRO gehad. Moest een nieuwe pas aanvragen. Sms gelijk weggedaan.
@PaulW#118414 En dat begon ook met een 06-8.....nummer!
Uiteraard heb ik er niet op geklikt. Is toch vreemd dat er dus een SMS-Bom gestuurd wordt waar meerdere mensen dus last van blijken te hebben.
Wij hebben uw rekening in de quarantaine zone geplaatst. U dient uw apparaat voor 02-09 te bevestigen om blokkade te voorkomen: ....
Valt mij op dat het voornamelijk Nederlandse en zakelijke gebruikers lijken te zijn. Kan het mis hebben natuurlijk. Maar net zoals in overige topics is vermeld neemt bunq enkel contact met je op via de Support Chat. Lijkt mij logisch, maar net als bij elke andere bank nooit klikken op een linkje; al helemaal niet als deze niet naar een bunq-domein wijst.
@PaulW#118426 En het vervelende is altijd......99 van de 100 mensen reageren niet. En 1 wel. Dan blijft het lucratief.
Ik heb deze sms ook, bijzonder vreemd lijkt zeer gericht op bunq klanten. Hoe komen ze aan mijn nummer + de kennis dat ik een bunq rekening heb? Ruikt naar een datalekje bij bunq!
@Bas-Maroon-Dolphin#118454 Ach welnee. Waarschijnlijk hebben duizenden mensen die geen rekening bij bunq hebben het ook gehad. Alleen komen die hier niet klagen. Ik ga iedere keer dat ik een mailtje kreeg om mijn ING pasje te heractiveren hier ook niet plaatsen en die krijg ik minimaal 3 keer in de week. En voor de duidelijkheid: ik heb daar geen rekening.
Mijn man heeft de sms ook gehad terwijl hij helemaal niet bunqt!
@Wasdroger#118435 Valt mij op dat het voornamelijk Nederlandse en zakelijke gebruikers lijken te zijn
Mijn vermoeden: onze vrienden bij de Kamer van Koophandel die altijd zo zorgvuldig met de nummers van ondernemers omspringen zijn een goede/makkelijke bron geweest voor een mooie dataset. Al ken ik ook een aantal mensen die daar niet in staan en ook berichten hebben gehad,.. maar ik hoor voornamelijk ook zakelijke mensen die worden lastiggevallen. Het is in erg geval op het moment (in elk geval in Nederland) erg hinderlijk aanwezig, heb al meerdere smsjes ontvangen zelf. 😅
@Bas-Maroon-Dolphin#118454 Datalekje is ook vanuit ABN AMRO. Krijg nu regelmatig smsjes van die bank. Ik lees ook op de site trust pilot nu dat het heel erg BUNQ bashen is, terwijl ‘meerdere banken’ sms sturen.
@Petrus-Olive-Tiger#118555 Datalekje is ook vanuit ABN AMRO. Krijg nu regelmatig smsjes van die bank. Ik lees ook op de site trust pilot nu dat het heel erg BUNQ bashen is, terwijl ‘meerdere banken’ sms sturen.
Dit zijn geen datalekken. Dit is gewoon massaal sturen en hopen dat er een paar mensen intrappen. Ik heb inmiddels SMSjes gehad van ABN, ING, Rabobank, PayPal, bunq, en SNS. Ik kan je verzekeren dat ik met meer dan de helft geeneens zaken doe.. Het is gewoon zo massaal mogelijk uitgezonden, er zijn er altijd die happen. 😞
@Sander#118559 Klopt! 99 van de 100 trappen hier niet in. Die ene wel. Daarom zal dit lucratief blijven om te proberen 🤔
@Sander#118559 Kwartet spelen? Ik heb de Belastingdienst, de Sociale Dienst van verschillende grote steden, de RDW, Triodos en ASN wel, maar i k heb PayPal nog niet...
Om moe van te worden, dit soort sms’jes en de lui die er in trappen. Ondanks de waarschuwingen van banken en overheid, schijnen er nog mensen te zijn die niet meteen denken aan een scam.
Voor kwartet heb ik naast sms’jes ook nog een heleboel e-mails in de aanbieding... ruilen? Ik doe er toch niks mee...