• Kan ik nog bankieren als ik mijn mobiele telefoon kwijt ben, of als deze stuk is?

Hey Danielle! πŸ‘

No need to panic! You can always borrow another device from a friend or relative, and login using your personal credentials! Once you do this, you can ensure your security changing your login code tapping on 'Profile' and then 'Security'. πŸ™‚

a month later

Het echte antwoord is eigenlijk dat je enorm afhankelijk bent van je telefoon. Ja er zijn trucjes maar eigenlijk moet je een telefoon hebben om echt verder te kunnen. Als er internet bankieren pagina was van Bunq dan was het niet zon probleem maar om de een of andere rare reden willen ze daar niet aan.

Aan de andere kant als je van een andere bank je digipas/Raboscanner kwijt raakt kun je ook vaak in het geheel niet meer bankieren (nouja...je kunt nog inloggen in de app dan).

Voordeel bij bunq is wel dat je een andere telefoon pakt en daar op kunt inloggen en bankieren, zonder dat je digipas/scanner etc nodig hebt. Feit dat ze geen internetbankieren hebben, tja...als je bij een andere bank je digipas kwijt raakt kun je daar vaak ook niet meer op inloggen.

Omdat mobile in bunq's visie de toekomst heeft. Internetbankieren zoals we dat nu kennen bij de grote banken ligt niet op hun roadmap. Het kost ook extra veel kostbare mankracht om het te maken. Dan kost een abo straks 14.99 pm πŸ˜…Dat is mijn aanname.

Veel mensen hebben niet eens meer een computer, die hebben aan een tablet of smartphone voldoende. Werkt bunq eigenlijk op een iPad/tablet? Dat zou al een hoop kunnen schelen. Zakelijk is het natuurlijk wel een behelpen. Ik denk ook dat zakelijke accounts enorm achterblijven om die reden. En dus was er iets mis met het business model. Vandaar die 7.99. Maar weer slechts een aanname natuurlijk πŸ˜‰

Ik heb een uitwijkvoorziening..... mijn vrouw :). Bovendien kan zij bij alle belangrijke rekeningen via connect, dus ik zie weinig directe hinder wanneer mijn telefoon kwijt of defect raakt.

Een webinterface vind ik niet echt een gemist. Bij ING gebruikt ik ook vrijwel nooit de webinterface.

Daar heb je wel een punt. bunq zou ook moeten werken op tablets...en dan eigenlijk op zowel Android, iOS als Windows 10 (maar dat laatste komt gewoon omdat ik daar fan van ben en het best veel gebruikt wordt).

Windows 10, bedoel je mobiele platformen?

Exact. Ik gebruik ook vrijwel nooit de webinterface (meer). Dus die roadmap snap ik wel. Helaas krijg ik Mn vrouw nog steeds niet over op bunq. Doe zweert bij haar eigen ABN. Ik gebruik ING (en daar hebben we ook een gezamenlijke rekening bij ING)

Herkenbaar John, ik heb ook een gezamenlijke rekening bij ING, maar die gaan we opzeggen. Ik moet eerlijk zeggen, rekeningen maken en delen is zo simpel en transparant. In de praktijk voelt het alsof we geen aparte rekeningen hebben. Ideaal!

Ik ga me nog even goed inzetten om over te stappen. Bunq is zoveel fijner. Ook voor mijn (3) kinderen. Maar het wordt wel een erg dure grap alleen.

Het kost wat... maar dan heb je ook wat πŸ˜πŸ‘

Een reactie op de overstap van uw drie kinderen naar bunq.

Ik denk dat daarvoor een oplossing aanstaande is. Zelf heb ik twee kinderen en voor nu is het te duur om over te stappen. Ik denk dat er een soort gezinsabonnement komt.

Write a Reply...