• Omschrijving bij geld toevoegen

Mijn vrouw en ik hebben nog een gezamenlijke Raborekening. Als ik een (gezamenlijke) betaling doe vanaf mijn bunqrekening en het geld vanaf de gezamenlijke Raborekening weer wil toevoegen aan mijn bunqrekening kan ik nergens een omschrijving toevoegen. Zou het wel handig vinden zodat het duidelijk terug te vinden is om wat voor uitgave het ging.

@JeroenKemker#119446 In het laatste scherm van een betaling kan je de omschrijving ingeven. Dat veld staat op het scherm onder de grote oranje knop voor de betaling. Soms moet je eerst je toetsenbord verbergen anders zie je het veld niet staan.

Of je betaalt van een gezamenlijke bunq bankrekening gaat of een persoonlijke maakt verder niets uit.

Of begrijp ik niet goed wat je bedoelt?

@JeroenKemker#119446 Op welke manier voeg je het geld toe aan je rekening?

@pbruins84#119455 Via rekening > geld toevoegen > iDeal

@JeroenE#119454 Helaas kan ik niks als omschrijving toevoegen... alleen maar bevestigen...

@JeroenKemker#119459 Als je rechtstreeks geld op je rekening stort met iDEAL dan kan dat inderdaad niet.

Wat volgens mij wel werkt (maar wel iets omslachtiger) is om de betaling in de app te selecteren en dan een request te maken. Na het bedrag kan je dan kiezen voor "deel request via link", in het volgende scherm kan je de omschrijving nog aanpassen (standaard staat daar de omschrijving van de geselecteerde betaling). Die link kan je dan aan jezelf open in een browser, whatsappen of mailen of wat dan ook. Die link kan ej dan gebruiken om te betalen via de Rabobank met iDEAL.

@JeroenE#119535 Helaas lukt dat ook niet... als ik naar mijn eigen mail of nummer stuur dan komt elke keer mijn bunqrekening. Als ik IBAN van Rabobank invoer geeft het aan dat deze alias niet geldig is...

@JeroenKemker#119536 Daarom moet je de "deel request via link" optie kiezen en niet je eigen email adres opgeven. Je krijgt dan uiteindelijk een link die je kan delen via alle apps die op jouw telefoon zijn geïnstalleerd en het delen via ondersteunen.

Die link moet je dan apart openen, je komt dan op de site van bunq en daar kan je kiezen via welke bank je wil betalen. Daar kies je dan Rabo en dan gaat het verder hetzelfde als iedere willekeurige iDEAL betaling.

@JeroenKemker#119536 Je kan ook het bedrag overmaken vanuit de Rabobank-app, als normale overschrijving

@JeroenE#119555 Dank Jeroen! Even getest en nu gelukt!

Write a Reply...