• Ask the Community
  • Waarom kan applepay niet gebruikt worden met een online pas?

Ik heb een online pas, maar om applepay in te stellen moet ik eerst een fysieke plastic pas bestellen. Ik heb hem daarom ook besteld met als omschrijving "onnodig plastic pas". Direct daarop kon ik de pas al toevoegen aan mijn wallet. Waarom kun je applepay niet gebruiken zonder het onnodige plastic pasje te ontvangen?

@Bart-Olive-Leopard#120373 Dat kan wel, maar niet vanuit de bunq app. Je zult het handmatig moeten toevoegen. Let op dat bunq het niet officieel ondersteund op de online passen, dus er is geen garantie dat het naar behoren werkt noch dat je de kaart succesvol kan toevoegen aan Wallet. Gebruik in wallet is dan ook op eigen risico. Wel kan ik je zeggen dat ik geen enkel probleem ermee ervaar.

Ik probeer de instructie te volgen van een pas in de wallet toevoegen. Doe ik dat dan komt na opening van de bunq app een creditcard die niet beschikbaar is voor deze rekening. Ik wil graag die ene betaalpas invoeren. Maar er komt geen mogelijkheid die pas te scannen

@Berendina-Indigo-Panther#120676 probeer het nummer handmatig in te voeren of je kaart toe te voegen vanuit de bunq app. 👍 Voor het toevoegen van "Online Cards" wordt geen support geleverd aangezien dit niet officieel ondersteund wordt.

@LH-Black-Wolf#120407 Jij kunt je online kaart dus in Apple Pay gebruiken als een normale MasterCard? Dat zou dan weer een plastic pasje schelen 👍🏻

@Robbert-Red-Hummingbird#120867 Jazeker, dat is geen probleem. Let wel dat een fysieke MasterCard van belang is als je ergens komt waar ze geen contactloos betalen hebben. Vooral in ‘t buitenland op plekken waar geen maestro wordt geaccepteerd wil je dus wel een plastic mastercard hebben. ;)

Kan ik @bunq hier ergens taggen om te reageren over het wel of niet officieel ondersteunen van de "online pas"? Lijkt mij mooi om plastic uit te sparen...

@LH-Black-Wolf#121061 Yep, daar gebruik ik dan de Travel Card voor. Maar dan kan de MasterCard Debet kaart uit de collectie. Thanks!

@Bart-Olive-Leopard#121129 Dat is al meerdere keren besproken hier. :) Het wordt officieel niet ondersteund en je krijgt er geen support op noch garantie op dat het werkt/blijft werken.

Toevoegen aan Wallet mag dus, maar als t niet werkt of later opeens stopt met werken heb je pech.

Activeren werkt dan met de sms code i.p.v. de app.
                    Let wel het is een MasterCard en geen maestro, wat voor NL onhandig is. Zou mooi zijn een maestro online card voor Apple pay aan te kunnen maken. Scheelt niet alleen een plastic card maar mocht je plastic verloren gaan kun je nog gewoon met je iPhone betalen.

Hi @Bart-Olive-Leopard#121135,

1. Je tagt nu een administratief account dat gebruikt wordt om FAQ topics e.d. te posten.
                      2. Als je officiële antwoorden wilt van bunq kun je beter naar de Support chat 💬 gaan.

Maar zoals LvH al heeft aangegeven heeft bunq al enkele malen laten weten dat de Online Cards niet ondersteund worden met Apple Pay, dus als het werkt heb je inderdaad mazzel en anders is het "helaas pindakaas". 🙂

@J-at-bunq#121296 App op iPhone killen, even inloggen op de bunq app op een Android telefoon met NFC, Tap & Pay activeren onder Passen (heel het proces doorlopen tot ie zegt dat alles gereed is). App op je iPhone weer opstarten en er staat een leuke verassing voor je klaar in het Passen tabblad. ;) Iedereen mag Tap & Pay activeren bij bunq en die pas werkt dus ook in Apple Pay. :) Sterker nog: de bunq app biedt zelfs direct aan om hem in je wallet te zetten! Erg aardig van bunq. Deze pas zal idd niet blokkeren als je je fysieke pas blokkeert, wat een enorm groot voordeel is.

Heel belangrijk: niet vergeten de app weer van het Android toestel af te knikkeren (tenzij het je eigen telefoon is) en double-checken of de kaart er niet is in blijven hangen ergens. Dit alles is op eigen risico en verantwoordelijkheid.

Veel plezier ermee!

@J-at-bunq#121296 Ik kan geen sms code aanvragen op een iPhone Dus voor mij helaas.

Ik had het gisteren al geactiveerd dus ik kan zowel mijn Maestro als Online Mastercard Debit gebruiken voor Apple Pay. Ik heb nog geen Travel Card, en twijfel of dit nodig is. Zou ik de Online Mastercard met Apple Pay kunnen gebruiken als ik (bijvoorbeeld) in de USA ben?

@Marcel-Turquoise-Penguin-523441895#121457 Ja, mits de VS is toegevoegd aan de toegestane landen. Een travel card is wel aan te raden voor de VS eigenlijk, voor t geval je iets wil huren. Je kan dan wel in winkels ed gewoon met je online kaart dokken via AP.

@LH-Black-Wolf#121478 Thanks. Ik kan geen landen instellen bij de online card, wat ook logisch is aangezien het geen fysieke kaart is :) Ik heb een aparte Visa voor de zekerheid dus dat gaat helemaal goed komen. Ik ben benieuwd of het werkt, ik ga het volgende zomer merken!

@Marcel-Turquoise-Penguin-523441895#121482 Och ja dat klopt voor de online MC. Op de virtuele maestro kan je ‘t wel instellen hehe.

Write a Reply...