• Apple Pay activeren voor kind van 12 jaar

@Koekkie#120805 Hier liep ik tegen hetzelfde aan. Vanaf 13 jaar gaat het pas werken. Apple legt deze restrictie op en niet de bank volgens mij.

@Webarcher#120850 Helder, dank voor het meedenken!

Ik vermoed dat bunq, net als de meeste andere banken, 16 jaar als minimale leeftijd hanteert. Ik kan er zo niets over vinden (wel bij de andere banken), maar voor mijn zoon werkte Apple Pay pas de dag nadat hij 16 was geworden. Dit was overigens wel via de ‘Italiaanse’ omweg. Misschien dat de leeftijdgrens anders is nu AP officieel in NL in gelanceerd.

@Webarcher#120850 Bank kan deze verhogen ik weet van ING dat het 16 is dit wordt door de bank vooraf al gedaan. Dit word dan al in de app van ING geblokkeerd

@Robbert-Red-Hummingbird#120860 nee die is niet anders nu, 16 lijkt de leeftijd te zijn dat de banken het toelaten, in overeenstemming met Apple, want vanuit Apple is de generale richtlijn namelijk pas vanaf 18 jaar, dus vind het vooral bijzonder dat de Nederlandse banken het voor elkaar hebben gekregen om van Apple, Apple Pay te mogen aanbieden aan personen vanaf 16 jaar. In de landen om ons heen lijkt namelijk 18 jaar leidend en de minimum vanaf-leeftijd.

Wet betreft Rabo, kan ik niet bevestigen of het 12 jaar en ouder is, maar als dit zo is, dan heeft Rabobank dit specifiek zo met Apple afgesproken.
          Daar is overigens wél precedent voor, want in Amerika werkt Apple ook met een klein aantal banken samen die als enigen Apple Pay voor jeugdigen aanbieden vanaf 10 jaar geloof ik. (De passen die ze krijgen zijn dan allen debitcards ipv creditcards en de limieten zijn dan heel strikt en laag)

@DaveFlash#120864 Lijkt me stug dat de Rabo iets met Apple kan afspreken dat ingaat tegen het beleid van Apple. Denk dat dit iets is wat een bank zelf bepaalt, met een minimum dat door Apple is gegeven.

De foutmelding kwam van Apple en niet van bunq. Apple stelt de leeftijdsgrens en wordt gecheckt via het Apple ID. Lees dat het op 13 jaar staat.

Ik krijg het niet aan de gang voor twee kinderen, beide ouder dan 13 en jonger dan 16 dus ik ga ervan uit dat de grens op 16 ligt? Hoe gaat dat bij andere gebruikers?

Ik heb het uitgezocht en met Apple gesproken. De minimum leeftijd voor Apple pay verschilt per land. Voor de US is dit 13, voor Frankrijk 14 en voor NL en DE is het 16. Het werkt dus pas als de kinderen 16 zijn!

De leeftijd (gebaseerd op de Apple ID van het kind) moet inderdaad 16 zijn wil je Pay voor je kind willen activeren. Apple staat niet toe dat je zelfstandig de huidige geboortedatum (het kind is nu dus 15 jaar of jonger) van de Apple ID van je kind wijzigt. Wel kan je dit doen mbv. Apple Support. Zij kunnen (na verificatie van het Apple ID via een prompt op het device waarop is ingelogd) deze mogelijkheid voor je opzetten. Let op: je kan de geboortedatum niet in 1x op 16 jaar of ouder zetten. Tip: zet de datum op de voorlaatste dag dat je het kind 16 wil laten worden (bv. op vandaag als het kind morgen 16 moet zijn). Zodra je dit hebt gedaan krijg je nog per e-mail een goedkeuringsverzoek omdat het minderjarige kind zijn leeftijd wil aanpassen. Als je dit hebt gedaan moet je 1 dag wachten want hiermee wordt het kind 16🥳. Daarna kan je Pay succesvol activeren! Uiteraard bovenstaande procedure is onder eigen verantwoordelijkheid.

@Joost-Pink-Quokka#121394 Met voorlaatste dag bedoel ik de huidige datum + 1 dag (juist niet vandaag wat je wilt 16 jaar minus 1 dag instellen) en geboortejaar 2003 (2019 minus 16 jaar). Het niet zelfstandig kunnen wijzigen van de geboortedatum van het Apple ID komt alleen voor als bij invoer de leeftijd 13 jaar of jonger is geweest (bv. bij het aanmaken

19 days later

@Joost-Pink-Quokka#121394 Dus als ik het goed begrijp kan ik met  support bellen en mijn dochters leeftijd laten veranderen..? Zij is nu 14.

@Jason-Magenta-Panther#125697 Ja klopt Support kan je hierbij verder helpen. Zij kunnen de mogelijkheid om de geboortedatum aan te passen ‘open’ zetten (dit moet dus via hen gebeuren als je in het verleden de ID hebt aangemaakt op basis van een minderjarige leeftijd en het kind nu nog jonger dan 16 is). Let op: je kan dus niet in 1x de geboortedatum op 16-jarige leeftijd zetten. Maar reken deze terug op basis van ‘vandaag’ +1 dag. Daarna 1 dag wachten en dan kan je Pay wel activeren.

@Joost-Pink-Quokka#125698 Top, bedankt voor de info! 👌🏽

@Joost-Pink-Quokka#125698 2 verschillende medewerkers van  support gesproken en beide zeggen dat  de leeftijd niet kan verhogen. Het is ook niet mogelijk om de mogelijkheid open te zetten. 🤷🏽‍♂️ Ik heb een beetje het idee dat het meer niet willen is dan niet kunnen...

Stel de id/icloud-account dan in met jouw gegevens of van een andere volwassene. (Moeder)

Write a Reply...