• Apple Pay: Watch or Phone?

Ik heb mijn Bunq maestro kaart geïnstalleerd op mijn Apple watch. Geweldig bij betaalautomaten in de supermarkt! Het gemak is, dat het denk sneller is dan met een iPhone. Wie vindt dat ook dat met horloge, betalen sneller gaat dan met de telefoon?

@Petrus-Olive-Tiger#121400 Hoi 👋 Peter,

Leuk dat je Apple 🍏 Pay zo top vind. Ik gebruik het zelf eigenlijk bijna altijd alleen met mijn horloge. Werkt voor mij sneller aangezien mijn telefoon dan gewoon in me zak kan blijven!

Apple 🍏 Pay maakt sowieso het leven veeeeel makkelijker

@JohnDo#121401 Wat zijn wij het eens😉.....boodschappen op de band in de supermarkt, ....alles weer inpakken in kar of tas en dan op zoek naar een betaalpas in je broekzak. Dan is een horloge en Apple pay heel fijn om te gevr

@Petrus-Olive-Tiger#121404 Dan is een horloge en Apple pay heel fijn om te gebruiken.

@Petrus-Olive-Tiger#121404 Boodschappen op de band hoef bij Appie ook niet meer gelijk scannen tijdens boodschappen doen. Betalen bij de scankassa met je apple watch of telefoon en winkel weer uit. Supersnel.

Winkel?? Wat is dat? 😂. Betalen met de watch werkt ook goed bij Appie die thuisbezorgd.

Euh......de stelling in dit geval is, wat is fijner/prettiger om te gebruiken bij Apple pay betaling; de Apple watch of iPhone?

@Petrus-Olive-Tiger#121447 Dat is afhankelijk van de situatie eigenlijk. Beiden hebben voor- en nadelen. Gewoon op allebei activeren en gebruiken wat in de situatie ‘t handigst is. :P Als je je telefoon al vast hebt is ‘t ook onzin om eerst je telefoon weg te stoppen om te betalen met je Watch. En sommige terminals staan zo ruk opgesteld dat het niet te doen is tenzij je eerst ff je pols breekt, ook dan is iPhone fijner.

Kortom: beide zijn fijn, de situatie is doorslaggevend welke methode ‘t handigste is op dat moment.

@Petrus-Olive-Tiger#121400 Ich finde es manchmal angenehmer das Telefon nicht mehr in die Hand nehmen zu mpssen. Zudem läuft es bei mir über Face ID, und da stell ich mich manchmal ungeschickt an. Bei der Uhr reicht ein doppeltes Drücken auf die Seitentaste und das war's.

Moet zeggen dat ik ApplePay al bijna een jaar op zowel de Watch als de iPhone heb staan, maar het denk ik nog maar een keer of twee op de iPhone heb gebruikt.

Ik doe eigenlijk alles met de Watch, vind dat veel makkelijker...

Heb ApplePay al meer dan een jaar op Apple Watch en gebruik het dagelijks. Niet of nauwelijks gebruik ik de iPhone. Zou het daarom erg op prijs stellen als er binnenkort ook een app komt voor op de Apple Watch.

@Petrus-Olive-Tiger#121400 Ik denk dat ik het zowel op m’n watch als op m’n telefoon evenveel gebruik. Het ligt aan de situatie. Soms heb ik mijn telefoon nog in mijn hand als ik bijvoorbeeld even koffie haal bij de ah to go, dan is het makkelijker om met telefoon te betalen. Als je je telefoon eerst uit je tas ofzo moet halen, dan werkt de watch weer makkelijker en sneller. Bij mij ongeveer 50/50 dus 😊
                        Ik heb niet het idee dat het betalen op de watch per definitie sneller is dan op iphone trouwens, om even terug te komen op de originele vraag 😉

Apple pay via AppleWatch werkt top. Gebruik het alleen maar en al maanden in NL😊

Ik gebruikte eerst de watch, maar gebruik nu mostly mijn telefoon. De reden is vrij simpel, mijn klantenkaarten staan ook in mijn telefoon. Dus ik scan mijn klantenkaart vanaf m'n telefoon en beweeg m'n telefoon daarna in een vloeiende beweging naar de terminal en done. 👌
                            De watch gebruik ik met name in de zomer, als ik geen jas aan heb, en geen klantenkaart nodig heb. 🙂

Sander changed the title to Apple Pay: Watch or Phone?.

@Sander#121551 Stocard in je Watch Dock zetten is ook een redelijke optie voor klantkaarten! :) Maar op iPhone vind ik ‘t ook net iets prettiger werken, met een appje alle klantkaarten in Wallet gezet - heerlijk!

@Bernd-Cyan-Penguin#121739 GPS only, why?

@LH-Black-Wolf#121674 yes, definitely, the downside is that sometimes you have to twist your wrist in a weird angle to get it to be scanned properly and not all scanner deal with my watch as well as with my phone. 🙂