• Ideas Payments
  • [Suggestion] G-rekening

I have business account with BUNQ.

And I need G rekning for my business.

Tax department has approved my G- rekning. But BUNQ doesn’t help me .

If I chose other bank Rabo ,ING etc etc .

And these banks demands to open business account with them . It’s cost me extra money for nothing. And extra administration.

Please help me to open G -Rekning with BUNQ

Regards

Royal Dutch management services bv

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/personeel/u_bent_niet_in_nederland_gevestigd_loonheffingen_inhouden/wanneer_moet_u_loonheffingen_inhouden1/u_bent_inhoudingsplichtig1/u_zendt_of_leent_personeel_uit_of_u_detacheert_personeel_in_nederland/g-rekening

have business account with BUNQ.

And I need G rekning for my business.

Tax department has approved my G- rekning. But BUNQ doesn’t help me .

If I chose other bank Rabo ,ING etc etc .

And these banks demands to open business account with them . It’s cost me extra money for nothing. And extra administration.

Please help me to open G -Rekning with BUNQ

Regards

5 months later
        6 months later
        2 months later
        4 months later

Als enig nieuws omtrent de mogelijkheid om een G-rekening te krijgen via Bunq?

Zodra dit kan, ga ik over naar Bunq zakelijk

@Marc-Golden-Frog#122219 als er een update had geweest dan had je die hier kunnen vinden, dus nee. 🙂 bunq geeft in principe nooit "tussendoor" updates; ze laten het pas weten als iets gelanceerd is. Dus of ze er momenteel aan werken is een mysterie voor ons als klanten. 🙂

2 months later

Klanten zijn de koning vind ik en het is irritant dat meerdere klanten van bunq iets willen om hun bedrijf goed te runnen, een g rekening moet gewoon prioriteit hebben. Wij willen niet zitten met 2 banken. Zoek een oplossing 2 jaar staat t open nog niets

I have an extra account at Sns just for the “g rekening” it’s irritating. +100 for a “g rekening”

2 months later

Zelfde hier... allemaal leuk die groene bomen en al die BUNQ features waarvan ik me afvraag wie daar nu op zit te wachten, maar niet gewoon een basale G-rekening kunnen aanbieden. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te implementeren met al die rekeningnummers en rechten daarop die BUNQ biedt !?

@DITR#140215 Was ist ein G-Konto? Pfändungssicher?

a month later

Companies in the Netherlands need a G account. It can protect you against liability issues by the tax authorities regarding payroll taxes. Or protect someone else against defaults on the tax authorities on your part. Companies won't work with you if you don't have a G account.

"That's just bad for business!"

I love using Bunq among other things because it is very user-friendly. But having to open and use a second account at another bank for a G account is very annoying. Please put this issue to the top of the backlog.

Er zijn al jaren plannen om het hele systeem van G-rekeningen op te heffen en om te zetten in een Ontvangersdeposito. Kern van dat plan is dat je het saldo van de G-rekening niet meer verpand aan de ontvanger, maar dat het geld op een rekening bij de ontvanger zelf wordt gestort.

Deze plannen zijn gestrand op tegenwerking van de bouw- en uitzendbranche en de banken zijn er ook niet happig op. De branches zijn er niet happig op omdat ze dan controle verliezen en de banken omdat het minder opbrengt.

Duidelijk is wel dat het systeem van G-rekeningen niet werkt, omdat er te veel mee wordt gerommeld door gebruikers.

Ik vind het logisch dat bunq er niet aan zou willen. Het levert een hoop gezeik op, de bank loopt een groot risico en het is een kleine markt die ermee bediend wordt.

Het gezeik is dat er veel handmatig werk moet worden verricht, als er geld van de rekening moet worden overgemaakt. Vaak is er toestemming van de Belastingdienst nodig en dat gaat allemaal traag en handmatig. Bunq houdt niet van handmatig.

Dus je kan roepen wat je wilt, maar ik vrees dat het hem niet gaat worden. Tenzij iemand kant en klare code kan aanleveren die alles oplost.

2 months later

Ook voor ons zeer gewenst de G-rekening. Voor al onze BV,'s kan ik dan overstappen naar Bunq.