• Overstapservice stopzetten om ABN AMRO rekening op te heffen

Ik probeer volledig over te stappen van ABN AMRO naar bunq, maar ik kan mijn gezamenlijke ABN rekening niet opheffen omdat er nog een overstapservice actief is. Hiermee heb ik eerder geen problemen gehad bij het opzeggen van mijn prive Rabobank rekening. Deze Rabobank rekening is inmiddels opgeheven, maar de overstapservice loopt nog steeds.
Klopt het dat eerst de overstapservice moet worden stopgezet om een rekening op te kunnen heffen? Is dit per bank verschillend? Kan ik mijn overstapservice (kosteloos) stopzetten nu ik volledig overgestapt ben naar bunq?

Hi 👋 @Willem-Golden-Jaguar#123830

Volgens de voorwaarden van de overstapservice moet de bank inderdaad meewerken aan het beëindigen van je rekening terwijl de overstapservice actief is. ABN Amro staat er om bekend gebruikers hierover onjuist te informeren, maar ze kunnen na aandringen wel degelijk je rekening beëindigen en deze omzetten in een 'administratieve rekening'.

Dus niet de overstapservice annuleren, dit kost je namelijk erg veel geld en is onnodig.

Succes en fijne dag! 🌈

@Tim#123832
      Bedank voor de tip!
      Het duurt even maar dan heb je ook wat. Ik heb vandaag een paar keer gebeld met ABN om geld terug te krijgen en rekening om te laten zetten naar een administratieve rekening. Grappig dat ik ze moest uitleggen wat dat was...
      Een administratieve rekening houdt in dat de rekening openblijft zolang de overstapservice loopt maar dat er geen kosten aan verbonden zijn. Geld dat eventueel nog binnenkomt op de rekening wordt doorgestuurd naar de opgegeven bunq rekening. Als het goed is zijn nu de papieren onderweg, die moet ik ondertekenen en weer opsturen en dan moet het geregeld zijn.

Fingers crossed!

@Willem-Golden-Jaguar#123926

Gelukkig dat ze hebben besloten om mee te werken. Nu moet het goedkomen. 👌

Write a Reply...