• Gezamelijke rekening en afzender naam

• Roy
    RookieCO2 Saver

Hallo,

Hoewel alles verder aan Bunq zowel zakelijk als privé zo enorm bevalt, hebben wij één enorm groot irritatiepunt:

Als we storten vanaf onze gezamelijke rekening dan is de naamgeving op het afschrift van de ontvanger gelijk aan diegene die de gedeelde rekening heeft gemaakt. Dit is niet alleen anders dan alle andere banken (naam e/o naam), maar juist bij bunq had het mooi geweest als we de naam (via naam rekening) hadden kunnen kiezen maar in ieder geval combi van beide namen.

Nu krijgen we regelmatig vragen/opmerkingen en organisaties die willen dat de rekening op naam van de contractant staat, moeten dus via onze persoonlijke rekening, omdat de gezamelijke hiervoor onbruikbaar is.

Wat ons betreft heel jammer, we hopen dat jullie hier snel een oplossing voor kunnen bieden, want voor de rest zijn we enorm blij en tevreden met het enorme plezier van een bunq rekening!

Met vriendelijke groet,

Lúcia en Roy

Good morning Lúcia and Roy😊

I hope it is fine if I reply in English, as my Dutch is still under construction.

We are very happy to hear that you are enjoying your bunq account so far😊 and wish to thank you for for taking the time to share your feedback with us.

We truly appreciate it!

Just like you, other bunqers would also like to see this change implemented, that is why we have placed this request in our Wishlist.

We would love it if you visit this topic and gave it your vote🙌

Cheers!

Ben vandaag via de persoonlijke chat aangesproken dat op de rekeningafschriften nu alle namen van de houders van de en/of rekening staan. Dit klopt, al klopt het nog niet. De persoon die de gezamenlijke rekening heeft geopend wordt 2x genoemd. Best wel slecht dat bunq dit soort dingen niet even controleert.

Bij overboekingen staag als betaler (afzender) de persoon die de overboeking ingevoerd heeft met daarachter CJ. Wat mij betreft geen probleem. Bij ABN AMRO wordt alleen de eerste rekeninghouder genoemd. Dit is al een grote verbetering.

De naamsvermelding op de rekening afschrift klopt, zowel mijn naam als de naam van m'n partner staat bij de en / of rekening. Mijn naam is één keer vermeld, wél is m'n e-mail adres vermeldt, hier zie ik overigens persoonlijk het nut niet van in....

a month later

Zeker! Hier kan je daar meer informatie over vinden: https://together.bunq.com/topic/enof-rekening 😃👍

Toch heb ik nog een eigenaardigheid hiermee. Ik heb samen met mijn vriendin een joined account.

Als ik een betaling vanaf mijn account doe, dan is de afzender "Mijn naam CJ". Als mijn vriendin een betaling doet, dan is de afzender "Haar naam CJ".

Dit geeft echter problemen bij de naam/nummer controle van de Rabobank.

Ik ben er dus achter gekomen dat de Rabobank alleen de naam van de laatste ontvangen overboeking gebruikt voor deze controle.

Dit is dus heel lastig voor Rabobank klanten want soms krijgen ze de melding dat de naam goed is, en soms de melding dat de naam niet bij dat rekeningnummer hoort.

Het zou erg fijn zijn dat met bunq update #7 een optie komt dat je zelf uit een pulldown kunt kiezen uit een paar mogelijkheden welke naam te gebruiken (inclusief "Naam 1 e/o Naam 2" bij 2 rekeninghouders) en dat deze dan voor elk account wordt gebruikt.

En het zou helemaal top zijn als ik in mijn zakelijke account ook per IBAN een tenaamstelling kan kiezen uit mijn officiële handelsnamen zoals bij de KvK zijn opgegeven (welke je nu in je account opties kan bekijken). Hierin is het echter niet mogelijk om per IBAN maar alleen voor je gehele account een andere handelsnaam te kiezen.

Het zou toch top zijn als je per IBAN handelsnamen kan aanpassen :)

Hi Maarten,

These sound like great ideas- thanks for sharing!

Consider them added to our wishlist ☑

Have a lovely evening 🤗

Dat zou inderdaad een goed idee zijn 👍 zie deze mogelijkheid graag verschijnen 😁

Dit heeft niet helemaal met elkaar te maken. Voorzover ik weet: de naam/nummer controle van de Rabobank werkt niet omdat bunq onze privacy beschermt. Het lijkt erop dat de Rabo een eigen database bijhoudt van de gegevens en op die manier raakt een nummer dus wel bekend op den duur.

De melding bij Rabo is wel vervelend inderdaad, sommige mensen durven daardoor geen geld over te maken.

Write a Reply...