• Ideas
  • Auto Save with Joint accounts

Automatisch sparen zou zéker ook bij een gezamelijke rekeningen moeten kunnen; dat was voor mij en mijn partner de reden om bij BUNQ te komen, maar jammer om te merken dat het (nog) niet kan..
Een gezamelijke rekening wordt toch heel vaak gebruikt om te winkelen. Net bij dat winkelen is het interessant om bedragen af te ronden en automat door te storten naar een spaarrekening.
Hoop dat dit snel komt!

@Giovanni-Olive-Puma#126368 Dat kan al een tijdje. Eigenlijk al zo lang dat ik niet meer zeker weet of je per se een gezamenlijke Auto Save bankrekening niet openen. Dat hebben wij in ieder geval wel zo. Sparen werkt prima op die manier.

@JeroenE#126369 Kan jij dan uitleggen hoe dat moet? Ik kan het ook niet vinden.

Ga naar je rekeningoverzicht, kies onderaan om een nieuwe spaardoelrekening aan te maken en geef aan dat je hem wil delen.

Als die bankrekening is aangemaakt kan je via de instellingen opgeven vanaf welke andere bankrekeningen gespaard moet worden.

Let op: je kan maar 1 spaardoelrekening tegelijk actief hebben.

Let op 2: iedereen moet apart de instellingen voor welke bankrekeningen het sparen geldt doen in hun eigen app.

Als het nog niet lukt moet je maar even aangeven waar het mis gaat.

@JeroenE#126379 De eerste ‘let op’ is het probleem. Ik will graag automatisch sparen naar mijn eigen rekening en naar de gezamenlijke.

@Remco137#126406 Aha, maar dat is niet anders dan je van je boodschappen bankrekening wil sparen voor doel X en van je vervoer bankrekening wil sparen naar doel Y. Dat heeft verder niets met gezamenlijke bankrekeningen te maken.

@Remco137#126406 Ik zou inderdaad ook heel graag meerdere spaardoelen willen hebben, zodat ik zowel privé als gezamenlijk kan sparen 😊High five van mij!

Ok, nog even samenvatten:
                Ik heb samen met mijn partner 3 rekeningen: elk een persoonlijke en samen een gezamelijke.
                Met al deze 3 rekeningen zouden we graag ‘automatisch sparen’ (dus iedere aankoop afronden naar 1€) en doorstorten naar 1 spaardoel, maar dat blijkt niet te lukken.
                Wanneer ik naar instellingen (bij het spaardoel) ga, zie ik de gezamelijke rekening daar niet bij staan....
                Dus.... lukt (voorlopig) niet, wat écht jammer is.

@Giovanni-Olive-Puma#126453 Isn de spaardoelrekening ook een gezamenlijke bankrekening die jullie allebei zien? Ziet je partner ook alleen diens persoonlijke bankrekening en niet jullie gezamenlijke bankrekening?

Wellicht kan je proberen een nieuwe gezamenlijke spaardoelrekening aan te maken om te kijken of het dan wel gaat.

In principe moet dit gewoon kunnen, in onze apps werkt dit prima. Wij zien alle gezamenlijke bankrekeningen en de persoonlijke bankrekening (van degene in wiens app we kijken).

Hi 👋 @Giovanni-Olive-Puma#126453

Zijn het wel daadwerkelijk 'gezamenlijke' rekeningen of zijn ze gedeeld via de Connect feature?

Edit: het lijkt alsof er iets is veranderd. Naar mijn weten kon je bij een persoonlijk spaardoel ook sparen van gezamenlijke rekeningen maar die staan er bij mij niet (meer?) tussen.

@JeroenE#126457 Hey Jeroen,

Alvast bedankt dat jij nog even wil meedenken 😊

De spaardoelrekening is idd ook een gezamelijk, die we beide kunnen zien.
                      Het klopt ook dat mijn partner daar ook alleen diens persoonlijke bankrekeningen ziet, en niet de gezamenlijke.

We hebben ook al geprobeerd om het opnieuw te doen, maar alles blijft hetzelfde..

We vinden het echt vervelend. Zou zo handig zijn om net met de gezamenlijke te sparen bij het winkelen.. Dit was net de reden waarom we fan werden van Bunq, en we Bunq werden..

@Tim#126468 Hey Tim,

Dus jij zegt dat het vroeger wel kon, en nu niet meer lukt? Of is het je ondertussen toch alweer gelukt om je gezamenlijke te zien?

....mij tot op heden niet. Erg vervelend..

@Giovanni-Olive-Puma#127122 Dit is een probleem met de iOS app dat zo snel mogelijk wordt opgelost.

@Giovanni-Olive-Puma#127122 Zou weer moeten kunnen nu, excuses voor het ongemak!

Hey Andreas. Nog steeds niet ....jammer genoeg
                              (Ook reeds heropgestart..)

@Andreas#127545 Na de update lukt het nu idd!
                                Dank u wel!!!!!

@Giovanni-Olive-Puma#127592 Heb je versie 12.4.0?

@Andreas#127594 Is gelukt! Thx!!