• Op zoek naar argumenten om Bunq te houden

Ik ben sinds enkele maanden klant bij bunq en sinds kort premium klant. Ik zoek een bank welke:

-volledig werkt via een app;

-geen beperkingen kent met betalen. 100% gemak.

-innoveert, op technisch vlak en in dienstverlening/productmatig.

-netjes om gaat met privacy.

Bunq lijkt dan een eerste keuze.

Mijn vraag is als volgt. Ik heb het gevoel dat Bunq op bovenstaande punten niet veel verschilt (of soms zelfs achterloopt) op bijvoorbeeld ING.

Welke argumenten zijn er om bunqer te blijven?

Geld dat niet geïnvesteerd wordt in "slechte" zaken vind ik overigens een mooi bijkomend voordeel indien bovenstaande zaken kloppen.

Mijn ervaring met bunq is een snelle goede dienstverlening, overschrijvingen binnen NL even snel als rabo cq ABN en ING. Snelle reacties van de service desk en een prima app. No nonsense. Ga zo door bunq.

De service is sowieso een dikke 10+ bij bunq. Wordt altijd goed geholpen en vragen worden ook vrijwel direct beantwoord. 👍

Hoe zien jullie de snelheid van de ontwikkeling app en de diensten?

Bedankt voor de antwoorden.

Redelijk. Maar voor mij nu momenteel ben ik tevreden en heeft het alles wat ik in betalen zoekt.

Ik vind met name het switchen tussen de verschillende rekeningen, het valideren van incasso's en het flexibel koppelen van de betaalpas echt handig, maar als andere banken dat ook gaan bieden dan weet ik niet of ik Bunq-er blijf. Voor de rest zie ik geen echte argumenten. Bunq mist bijvoorbeeld een fatsoenlijke webinterface. Niet alles is even makkelijk per mobiele app

Redenen om bunq aan te houden als volledige bank heb ik niet meer! Ondanks dat ik nog in het oude prijsplan zit van €9,- voor 4 jaar en volledig over gestapt ben met alles naar bunq een jaartje geleden!

De insteek van bunq is perfect! Geen handel met ons geld in wat voor duistere zaakjes dan ook.. top!

De app en zijn functies.. top! (Veel functies komen op de wishlist maar de meest simpele dingen duren vrij lang terwijl er veel om gevraagd wordt!)

De snelle privé service via de app.. perfect.. top!

Het bunq forum "together".. ideaal.. top!

Geen kantoor meer en alles via de app.. top! (inmiddels heb je bij de Rabo ook geen kantoor meer nodig om een pakket af te sluiten merkte ik)

Maar de afgelopen prijsverandering.. ook al is die voor mij nog niet eens van toepassing, het onophoudelijk premium als "oplossing" noemen voor veel problemen in veel topics.. stoorde mij! Kwam bij mij over als pushen om maar premium te nemen! Een premium die, voor mij dan althans, weinig van toegevoegde waarde heeft en ik denk voor veel anderen ook en die graag, net als ik een tussenoplossing hadden gezien!

Toen ik hierover een topic wilde starten werd die tegengehouden door bunq en werd ik persoonlijk benaderd met de mededeling dat hier al genoeg topics over waren (niet mee eens want dat wat ik wilde posten als hoofdreden werd nergens nog besproken! Maar goed.. ). Dit heeft mij doen besluiten bunq niet meer te gebruiken als volledige bank en heb inmiddels een pakket bij de Rabo aangevraagd. Helaas en erg jammer.. maar einde bunq avontuur voor mij!

(ben benieuwd of deze reactie doorkomt)

Waarom zit ik bij bunq (ja zonder hoofdletter 😁)?

Men heeft een frisse nieuwe kijk op bankieren. En dat merk je aan alles.

Het geen wat ik het meeste gebruik zijn de 25 bankrekening die je kunt aanmaken en naar hartenlust kun gebruiken als (spaar)potjes. Ook ideaal vind ik dat je je pas waar en wanneer je dat wilt aan elke rekening kan kopelen. En sindskort bepaald de pincode gewoon welke rekening wordt gebruikt. Waar vind je nou dat soorten slimme innovatie? Tot slot gebruik ik ook veel Tap&Go maar dat is common bij banken tegenwoordig.

Maar at the end telt voor mij maar 1 ding, en dat is dat je er een goed gevoel bij hebt. En tot nu toe word ik warm van bunq. Het zijn buitengewoon gedreven mensen die dag in en dag uit zich voor de klant inzetten.

Zijn er ook dingen die beter kunnen? De communicatie rond de prijsverhoging was waardeloos, maar laten we het op een incident houden. Daarnaast vind ik 2 MasterCards onzin, in elk geval als Nederlandse klant :)

Vind ik bunq duur? Nee, dat deze dienst €7,99 kost snap ik volkomen, bunq heeft in tegenstelling tot andere banken geen andere bron van inkomsten, naast gulle Ali dan 😁

"Maar at the end telt voor mij maar 1 ding, en dat is dat je er een goed gevoel bij hebt. En tot nu toe word ik warm van bunq. Het zijn buitengewoon gedreven mensen die dag in en dag uit zich voor de klant inzetten." En dat is waar het volgens mij om gaat. De redenen die mensen opsommen zijn mooi, maar niet altijd waar het echt om gaat. Kiezen gaat vaak op gevoel. Hier ook.

Die warmte deelde ik met jou! Was laaiend enthousiast.. echt! Ook een incident met die prijs tja.. boeide mij ook niet echt. Bunq had net zo plotsklaps als die €7,99 er ineens was ook ineens een tussenstap er in kunnen gooien toen bleek dat er nogal commotie ontstond! Dan was ik niet warm geworden maar had ik in de fik gestaan van blijdschap! Nu laten ze gewoon een groot deel van de eerste bunqers vallen! En dat is zonde.. stom!

Al zou die tussenstap nu ‘as we speak’ geïntroduceerd worden zeg ik.. mooi, maar te laat!

Ben helemaal eens met je argumenten. Vandaag naar premium gegaan en overstap service geactiveerd. Dag Rabobank.

De nieuwe manier van (realtime) bankieren spreekt mij aan. Geen geld willen verdienen aan ons geld, prima. KNAB sprak mij ook aan maar je merkt dat ze van Aegon zijn want hypotheken en verzekeringen kan je nu ook bij ze afsluiten terwijl een primaire taak van een bank is geld in bewaring nemen en zorgen voor betaal gemak. De innovatie, de privacy en het anders willen doen omdat de gevestigde orde, die ons de afgelopen jaren flink wat problemen heeft opgeleverd (Banken overeind houden met staatsteun.) zijn voor mij ook een rede om bunq te gebruiken als bank.

De communicatie rondom de prijsverhoging was ronduit slecht maar ik heb naar mijn weten niet eerder een bankdirecteur meerdere malen zijn excuses zien maken voor die fout.

Kortom ik ben fan. Sorry 😜

Zo is het... en ook een diehard voetbalfan is soms teleurgesteld over een wedstrijd, maar toch zou hij de volgende wedstrijd voor geen goud willen missen. Hij is immers fan, door dik en dun 👍😁⚽🏅

Ben het met Chris eens, jammer dat er geen tussenplan is gekomen....

De vergelijkingen die getrokken worden vindt ik wel grappig soms.. bunq zien als een Netflix abonnement of zoals John Do zegt over de voetbal.. Bedoel het niet persoonlijk maar die vergelijkingen slaan kant nog wal!

Ik ga niet weer de hele prijzen-gate oprakelen maar de verhoudingen zijn gewoon ver te zoeken! Ik snap dat bunq een bank is, nee een IT bedrijf, dat het hele bankwezen uit het stof wil trekken door hun diensten op een andere manier te brengen.. alleen maar alle lof daar voor! Maar dan nog hoeft dat nog geen godsvermogen te kosten om je eigen geld bij een bank te storten! Er zijn genoeg bunqers die, net als ik, puur hun salaris laten storten, hun vaste lasten laten afschrijven en daarvan €300 gemiddeld aan overhouden en meer er niet mee doen! Beter is om ons zelf de keus te laten maken of wij die mastercards willen of niet en ja als je die wil dat je daar dan voor betaald! Maar ik wil geen mastercards, want die belanden in de la.. dus ga ik er ook niet voor betalen! Dus tussen bunq free en bunq premium mis ik een stap! Voor mij te laat.. maar hoop dat die er voor een hoop andere bunqers nog wel komt!

Mijn vergelijking slaat zeker wel ergens op, maar als bunq dat gevoel bij niet oproept is het niet de juiste bank voor jou. Dat kan toch gewoon? Is helemaal niets mis mee 👍

Heeft naar mijn mening niks met gevoel te maken! Ik vergelijk gewoon! Een bank is om je geld te storten en je rekeningen van te betalen en als je ergens wat koopt te kunnen betalen.. hoe, dat maakt mij niks uit! Ik kies.. en niet het bedrijf of instelling waar ik wat van af neem! En bied een bedrijf niets meer wat ik wens ben ik er weg.. na de prijsverandering is bunq inderdaad niet meer de juiste bank voor mij.

Ik doe dit met alles.. autoverzekering, zorgverzekering en noem alles maar op! Ik vergelijk het aanbod met de prijs! Neem bijvoorbeeld een pakket van KPN tv-internet-bellen tegenover die van T-Mobile, zo goed als hetzelfde wordt geleverd, het gaat via hetzelfde f***ng koperdraadje.. maar alleen kost KPN mij ruim €600 per jaar en lukt het met T-Mobile voor €400! Dan ben ik toch gek als ik voor KPN ga? En ook daar zijn mensen die voor "hun gevoel" toch KPN kiezen.. nou ik niet!

Het zal m zitten in het feit dat ik een nuchtere Zeeuw ben (of zuunige Zeeuw ;) )

Hi Chris,

De keuzes die je maakt bij producten die je koopt moeten voor jou goed voelen. Of je nou een zuunige Zeeuw bent of niet. Het maakt helemaal niks uit. Zolang jij tevreden bent, das het belangrijkste 👍

Bunq heeft een service gelanceerd die op veel punten afwijkt zoals andere banken dat doen. Mooie app, community Together, secondary pin en nog veel meer. Mijn geld wordt niet gebruikt in investeringen waarvan ik niks weet. Voor mij een belangrijke. Verder is de app ook nog volop in ontwikkeling. Dat de prijs hoger ligt dan bij andere banken vind ik prima.

Mocht je bunq ooit missen, kom je toch gewoon weer terug 😉

Write a Reply...