• Negatief saldo

Hi,

Ik krijg een melding in de app, per sms en per email dat een van m’n rekeningen een negatief saldo heeft. Dat vond ik al raar want haast onmogelijk, maar bij het checken van die rekening blijkt er inderdaad gewoon een positief saldo op te staan.

Is dat een bekende bug of...?

@LH-Black-Wolf#130696 ik zou even aan de Support chat 💬 vragen waar dit vandaan komt. Ik had ‘t nog niet gehoord. 🙂

@Sander#130699 Alright! Yep dat lijkt me dan ‘t handigst :!

@LH-Black-Wolf#130696 Hi 👋🏼 LvH

In uitzonderlijke gevallen is een negatieve balans mogelijkheid. Zo wordt bv je abonnement altijd afgeschreven ongeacht het saldo, dus zo kan je al in de min raken. Maar bv ook door bepaalde (offline) creditcards betalingen 💳

Een negatieve balans kan resulteren in een blokkade van je rekening tot deze is aangevuld. Als dat niet tijdig gebeurt kan dat ook tot (tijdelijk) opschorten van je account leiden.

Maar kijk eerst bij events waardoor het negatieve saldo komt.

@JohnDo#130701 Dat is het ding, de rekening heeft geen negatief saldo :P

Ahhhh sorry, had niet goed gelezen

Right, so apparently this is related to (a (timing)bug with) ZeroFX. (Again ZeroFX was way more expensive than simply using Amazon’s converter and the initial charge was off by a few euro’s - ugh. :()

When ZeroFX settles, this won’t be reflected in the account balance yet. So on your end everything looks good, no negative balances, etc - but on bunq’s end: you have a negative balance. This can happen more often if you keep a low margin balance on the account dedicated to you online purchases.

I’d suggest to bunq that these notifications are sent out with a delay, so that everything has the chance to update properly and shows the right info to the customer :) Otherwise it’s very confusing, lol.

Also, the notification after fixing the negative balance on that specific account is wrong. It says “you can now reactivate your cards”. They were never suspended to begin with... My total balance wasn’t negative, only that specific subaccount was.

There’s room for improvement here :P

@LH-Black-Wolf#130718 Iedere bankrekening is apart en niet gekoppeld aan een andere bankrekening. Je mag op geen enkele bankrekening negatief staan. Dus als je 2 bankrekenjngen hebt en op bankrekening X staat 123 euro en bankrekening Y wordt -2 euro dan krijg je toch die melding ook al is alles bij elkaar nog steeds 121 euro en niet negatief.

@JeroenE#130733 Dat weet ik, maar dan nog klopt die melding over geblokkeerde passen niet.

@LH-Black-Wolf#130735 Aha, ik heb geen idee of je dat in de app kan zien of dat ze het "gewoon" niet doen in de winkel.

2 years later

Ik zelf ook nooit echt gebruikt moet nu betalen sta in de min

5 months later

Hoe lang mag de blokkade zijn

Write a Reply...