• Ideas
  • πŸ‡³πŸ‡± Switch to numeric keyboard when entering IBAN

Ik heb een verzoek/idee: Bij het invoeren van betaalgegevens bij een overboeking (bijv rekeningnummer of betalingskenmerk) zou het superhandig zijn om te kunnen switchen naar een nummeric keyboard net zoals verschijnt bij het invoeren van een bedrag. Zeker omdat de keys dan groter zijn is de kans op mistype minder groot.

Hey Richard,

Omdat IBANs allerlei structuren kunnen hebben (Verschilt door het hele SEPA gebied) hebben we er voor gekozen het toetsenbord niet aan te passen. Het zelfde geldt voor betalingskenmerken (deze kunnen ook uit letters bestaan).

Natuurlijk gaan we er wel weer even naar kijken, zijn er meer bunqers die dit graag zouden willen zien?

Yes, eens! Of automatisch van letters naar cijfers schakelen. Maar liever numeriek dat automatisch overschakelt naar letters. Zijn alle IBANs niet uit dezelfde code samengesteld?

In bijv Excel op iOS kun je makkelijk switchen naar nummeriek. Zie screenshots. Daarmee blijft het vrij invulbaar lijkt me😊

Hoi!

Dat is inderdaad een handige tip. Dank πŸ‘

Nee niet perse, lees maar op de IBAN wiki page. IBANS kunnen op zich heel verschillende structuren hebben als ze maar naar een bepaalde "som" voldoen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

6 months later

Hoi bunq,

Ik mis deze feature nog steeds eigenlijk... Kunnen jullie er nog eens naar kijken?

10 months later

Lijkt mij ook. Als je het numerieke gedeelte van de IBAN moet invullen zou het logischer zijn als in eerste instantie het numerieke toetsenbord getoond wordt in plaats van de letters

4 days later
                  W. Janson-Korhorn changed the title to πŸ‡³πŸ‡± Switch to numeric keyboard when entering IBAN.
                    a year later

Ik ben een enthousiaste Bunq user, maar mis nog steeds deze feature. Kan er nog eens naar gekeken worden? Overigens niet alleen voor ban, maar voor elke plek waar je cijfers in moet/kunt vullen, zoals acceptgiro's (ja ze bestaan nog...)

Write a Reply...