• Inloggen op de app terwijl ik geen sms kan ontvangen

Mijn telefoon is gestolen. Ik heb wel een nieuwe en een nieuwe sim, maar daar is iets mee mis, ik heb geen telefoon netwerk. Nu wil ik inloggen op de bunq app op mijn telefoon, maar die stuurt een verificatie sms, en als die niet aankomt, kan hij bellen. Maar dat werkt dus niet bij mij nu. Is er nog een andere manier om in te loggen? Op de website kan ik wel inloggen natuurlijk, maar niet mobiel dus.

@Sandra-Lime-Swan#131865 wat vervelend! Om op je mobiel in te loggen heb je een werkend 06 nummer nodig. Kun je wellicht tijdelijk iemands anders SIM kaart lenen? Of een toestel van iemand anders? In theorie kun je volgens mij ook het nummer van een vriend(in)/kennis/familielid invullen, en hen de SMS code laten doorgeven via telefoon/email/WhatsApp/etc. Het hoeft niet je eigen 06 te zijn dat je initieel gebruikt.

Na het installeren van de app meld je eerst je telefoon aan met bunq a.d.h.v. het nummer van dat toestel; daarna kun je inloggen met je bunq account (dit kan dus met een ander 06 zijn, je kunt nl. ook meerdere personen op 1 toestel inloggen).

Hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt. 🙂 Zo niet, dan horen we het wel hier op het forum of je kunt contact opnemen met bunq medewerkers in de Support chat 💬. 👍

• FMaster

@Sandra-Lime-Swan#131865 Is de sim wel geactiveerd? Vaak moet er een speciaal nummer van de provider gebeld worden om toegang tot het netwerk te krijgen.

Thank you all. The problem is solved. The people at the phone shop entered the wrong sim number. It’s been corrected and I can use buns again 😁

2 years later

Er wordt mij plotseling gevraagd om mijn account te verifiëren maar het nummer waar de sms heen gaat heb ik geen toegang meer toe. Hoe los ik dit op

@Leon-Golden-Frog#233214 Hi Leon, this is the community forum. For account-related problems, please contact Private Support. You can get to it in the app by following these steps:

1. Go to Profile
              2. Tap on Settings in the right corner on top
              3. Scroll to the bottom, tap on Need help? Get Support, then choose Personal Support

If you're having problems with the above method, you can instead send an e-mail to support@bunq.com. Also during the login / verification process you might get an option to verify your identity instead by e-mail or by a small top-up from another bank account of yours. That might be a faster way.

Die optie heb ik gedaan maar dan alsnog stuurt ie code naar een mobiel die er niet meer is. Sowieso vreemd dat ik ineens mezelf moet verifiëren, maar goed. Heb mail naar support gestuurd want kom nu niet meer verder dan de pagina waar staat dat er een code verstuurd is

Write a Reply...