• 2 zakelijke rekeningen openen

Hallo, ik heb zojuist een Holding BV opgericht en een eenmanszaak en wil 2 zakelijke rekeningen openen. Een voor de holding voor de storting van 1,20 voor de aandelen, dit is namelijk verplicht volgens mijn notaris om dit geld ook echt te storten. Ik ga verder niks met deze rekening doen.

Mijn andere rekening ga ik wel actief gebruiken maar,.... moet ik dan voor beide rekeningen 9,99 per maand betalen ? de ene rekening ga ik dus helemaal niks mee doen

gr

Het is inderdaad verplicht om je aandelen vol te storten. Die rekening moet op naam van je holding staan. Voor je eenmanszaak kun je een extra rekening aanmaken binnen je persoonlijke bunq account. Dan hoeft je niet nóg een keer extra 9,99 te betalen.

Een persoonlijke rekening voor een eenmanszaak kan wat problemen opleveren, het is daarom altijd aan te raden om een echt zakelijk account te hebben daarvoor.

Ik raad je aan om voor het bedrijf waar je veel transacties voor gaat maken, voor bunq te kiezen. Hier zit je dan op 9,99/maand. En dan voor de holding te kiezen voor ING/Rabo/Knab, want hier is de rekening voor het eerste jaar gratis. Aangezien je deze rekening toch maar een keer gebruikt lijkt me dit een goede constructie. Na dat jaar ga ik er van uit dat je genoeg omzet draait om nog een bunq account te openen voor je holding.

Dit lijkt me geen goede oplossing. Is er niet iets wat bunq hierbij kan betekenen? Ik zal snel een soortgelijke probleem hebben maar dan met een Holding BV en een dochter BV.

Kun je ook aangeven waarom dit geen goed idee is? Topicstarter wilt niet twee keer 9,99 betalen, voor een rekening die hij niet zal gebruiken.

Dan lijkt me een gratis rekening voor het eerste jaar een oplossing om winst te maken, hierna overstappen naar bunq. En uiteraard vanaf begin al bunq voor de eenmanszaak.

15 days later

Dank allen voor jullie comments. Hoezeer ik ook graag alles bij Bunq onder wil brengen kies ik dan toch eerst maar voor de portemonnee en open ik voor de holding een aparte rekening bij een andere bank en voor de eenmanszaak bij Bunq.

Write a Reply...