Solar FiscaalRookie
Bunq is een bank. Tenminste, zo veronderstel ik het.
Echter blijkt het zo dat internationale overboekingen slechts beperkt mogelijk zijn. Ten opzicht van de grotere banken heeft Bunq diverse slimmigheden en een by far superieure customer journey en UX ontwikkeld waarin goed naar de gebruikers wordt geluisterd. Tot zo ver prima.
Wil je echter professioneel Bunq gebruiken, bijvoorbeeld omdat je onderneemt en ondernemen tegenwoordig geen grenzen kent loop je al snel tegen beperkingen aan. Zo kan je bijvoorbeeld internationaal alleen geld overmaken via Transferwise: een soort WesterUnion with a hipster twist. Waarom zelf iets doen als je het ook kan outsourcen? Zeer slim Bunq. Isn't that amaaaazing?
Besluit je echter geld over te willen maken naar bijvoorbeeld Caribisch Nederland... Sorry system cannot. In hoeverre is Bunq dan echt een bank? N Indien het wel mogelijk is om net als bij ING, Rabo, ABN AMRO, Knab, Moneyou etc geld over te kunnen maken naar Caribisch Nederland hoor ik het graag hieronder in de comments. Wat moet ik nu doen? Een bank openen bij een van jullie conculega's of kan ik van Bunq gebruik blijven maken?