• Ask the Community
  • “Refund request” push notification

Please see bunq's update here.

Hallo,

Ik krijg opeens meldingen, in het Engels ipv Nederlands, dat een terugbetaalverzoek geweigerd zou zijn door de verkoper en dat ik eerst contact moet opnemen met de verkoper om een terugbetaling aan te vragen.
(Titel: Refund Request Declined
Tekst: <Bedrijf> declined your request of <bedrag gelijk aan hoogte betaling>. If you still need a refund, contact them first.)

Het ding is: ik heb helemaal geen refund aangevraagd. :P Het zijn gewoon betalingen van eerder op de avond die ik zelf heb gedaan en prima in orde was. En m’n app is verder ook in ‘t Nederlands, niet het Engels.

Is dit nog een bug door het overenthousiast werken aan de back-end, en daarmee een bekend probleem, of is dit een gevolg van de mess-up met de Travel Card eerder vandaag? De transacties zijn toevallig via de TC verlopen. Of is dit een nieuw/ander probleem? Hopen natuurlijk dat de bedrijven niet werkelijk een refund request hebben ontvangen, dat zou nogal onprofessioneel staan plus dadelijk denken ze nog dat je ze probeert op te lichten of worden orders geannuleerd. Niet handig. ;)

Ik heb hetzelfde probleem, krijs allemaal geweigerde requestverzoeken op betalingen die gister heb gedaan

Yes hier hetzelfde inderdaad. Tot nu toe alleen de betalingen van gisteren.

Same here. I reached out to support. Lets see what they have to say

I had the same push. Already contacted the support. But as it seems it might have bin just a mistake since a lot of you got that as well.

Same here ja. Benieuwd naar de rede. Glitch in the matrix wellicht

Ok glad I’m not the only one. Can’t say I’m feeling very comfortable with these tests of (beta) features in the live banking environment :P

Hier ook. Maar dan van betalingen die ik niet heb gedaan.

Woke up to a bunch of these too. Did not make any requests.

Hier hetzelfde. Drie meldingen voor recente betalingen.

@LH-Black-Wolf#133792 Hier hetzelfde verhaal. Zal wel een bug zijn. Ik heb het vannacht al naar support gestuurd via de chat, daar komt vandaag vast antwoord op.

Hier auch. Aber nur eine Zahlung. Scheint demnach wohl ein allgemeiner Fehler zu sein.

@LH-Black-Wolf#133792 Idem here

Gebeurd dit alleen op iOS of ook op Android? Ik heb deze meldingen nog niet gehad.