• Developers
  • bunq.me QR code/custom link generator

[NL]Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een site die een QR-code en een link genereert voor je bunq.me pagina met een bepaald bedrag.

Op de site kan je je bunq.me naam invullen en het bedrag, â‚Ŧ2,50 bijvoorbeeld. De site zal hiervan een link en een QR code maken naar die pagina.

Bij deze mijn vraag of jullie misschien nog wat extra functies hebben voor deze site en wat jullie ervan vinden. Alvast bedankt!

[ENG]

Hello everyone,

I am working on a site where you can create a QR code and custom URL's to your bunq.me page.

You can enter your bunq.me username and the amount, â‚Ŧ2,50 as an example. Than the page will create the the custom URL which you can share, but I'll also generate a QR code linking to that page.

Let me know what you guys think of this and if you have any additional features for it :)

This is absolutely fantastic Dennis, nice job 👍

bunqers never cease to amaze me 🌈

Update:

If someone would like it, you can use this feature here: http://bunqme.nl/

Thank you for your positive feedback :)

The site is online now at http://bunqme.nl/

Hallo Dennis,

Als ik op bunqme.nl een QR-code aanmaak en deze probeer te scannen, krijg ik de melding "Onbekende code".

(ik heb meer dan ÊÊn rekening. De betaling zou ik dan uitvoeren vanaf een andere rekening naar mijn hoofdrekening die gekoppeld is aan de opgegeven naam)

Wat doe ik fout?

Met welke app probeer je de code te scannen?

Het is namelijk een generieke QR code en niet eentje specifiek voor de bunq app, dus als je hem met de bunq app probeert te scannen werkt het inderdaad niet. Je dient de QR code te scannen met je camera app of een andere QR code scanner app.

A tip from me would be to change the way the QR code is displayed.

Instead of opening the QR code on another page, you could show it in a canvas on the page self. This would make the page more user friendly

Hoi Guide, zoals Wouter al zegt is deze applicatie niet van bunq zelf en werkt de QR scanner van bunq (helaas) niet. Probeer het eens met een standaard QR scanner app, dan zal hij het als het goed is wel doen!

Hi Wouter, thank you for your feedback. I'm not a 100% sure if this is possible with the PhP script I'm using, but I'll try to figure it out!

Je kunt je PHP-script de QR code bijvoorbeeld als base64 terug laten geven, . Deze kun je dan vervolgens tonen in een canvas of img object. Zie de source van mijn SEPA QR -code pagina: https://qr.emonkey.nl

Het zal best werken van de ene bank naar mijn bunq-rekening. Maar blijkbaar niet vanaf een andere bunq-rekening naar mijn bunq-rekening

Bedankt voor je reactie Bastiaan, ik zal er eens naar kijken.

5 days later

Beste Dennis & Bastiaan,

Ik zou graag een Qr generator zien die in img plaatjes verwerkt kunnen worden.

In combinatie met bunq.me

👍💡 zin om samen te werken?

a month later

Sorry, ik zie je comment nu pas. Mocht je nog interesse hebben kan ik mijn script wel delen.