• Meerdere account op dezelfde naam mogelijk?

Hallo,

Wij zijn een stichting die dit jaar in 40 steden actief is. Elke stad heeft zijn eigen bankrekening en we willen voor het ophalen van donaties dat elke bankrekening zijn eigen betaal link heeft. Nu is een Bunq betaal link beperkt tot maximaal 10 rekeningen er account. We zullen dus 4 accounts moeten openen om dit te kunnen regelen.

Is het mogelijk om meerdere accounts op dezelfde naam te openen?

Mocht iemand een alternatief weten hoe we gecentraliseerd 40 bankrekeningen met allen een uniek betaal link kunnen beheren (andere banken of ander systeem dat met i-deal werkt) dan hoor ik het ook graag.

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141258 helaas is tijd terug idd bunq.me tot 10 beperkt, dit was ooit 100 of meer dacht ik, maar bunq heeft last gehad van misbruik. vandaar de beperking

Zo'n systeem is natuurlijk niet moeilijk op te zetten met iets als Mollie en Plinq

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141258 Is het mogelijk om meerdere accounts op dezelfde naam te openen?

Nee, helaas niet. Per ingeschreven bedrijf kun je je eenmaal registreren. Hetzelfde geldt voor individuen; per persoon ("identiteit") kun je 1 bunq account openen/lidmaatschap afsluiten. 🙂

Heb je al aan Support 💬 gevraagd of ze hier iets voor je kunnen betekenen? 🙂

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141258 What foundation is it? Are non-profits supported now?

@Sander#141272 Dank je Sander. Had al eerder contact met support maar die geven ook aan dat 10 linkjes de max is per account. Vandaar dat ik hoopte op meerdere accounts maar dat zit er dan helaas ook niet in. Hopelijk vinden we een andere creative oplossing.

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141319 De enige andere manier die ik kan verzinnen is om met omschrijvingen te werken. Je hebt er dan alleen geen harde controle over want de gebruiker kan die omschrijving aanpassen.

Met een link als https://bunq.me/RUX/0/Amersfoort of https://bunq.me/RUX/0/Zwolle etc kan je de omschrijving opgeven.

Je kan trouwens ook het bedrag opgeven, dan moet je de 0 vervangen door iets anders; je krijgt dan iets als https://bunq.me/RUX/56,78/Amersfoort Maar beide gegevens zijn dus door de gebruiker aan te passen naar iets anders, dus het is niet waterdicht.

Bovendien moet je dan iemand er op zetten die alle bedragen van Amersfoort zoekt en die naar de Amersfoort-bankrekening overmaakt etc. Dat zou je eventueel nog kunnen laten doen door een programmaatje wat via de API de betalingen inleest en dan de betalingen doorzet naar de juiste bankrekeningen.

Je kan dit trouwens wel vast zetten als je zulk soort informatie eerst via een website laat ingeven. Dan kan je (wederom via de API) met die gegevens een specifiek betaalverzoek laten aanmaken en daarbij kan de gebruiken niet het bedrag of omschrijving aanpassen. Als je het betaalverzoek dan gelijk voor de juiste bankrekening maakt hoef je achteraf geen geld over te boeken van de ene naar de andere bankrekening.

Hi,
                Ik heb dit eerder uitgevoerd voor een andere stichting, je kunt binnen bunq meer dan 25 rekeningen openen. Als je er totaal veertig opent heb je dat al bereikt.

Als je daarna dmv de API een betaalverzoek maakt per keer en hierbij de juiste IBAN toewijst ben je er. Draait hier al een hele tijd stabiel 😉

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141258 Zie bericht hierboven

@JeroenE#141330 Dank je wel Jeroen! Dit is handige info. Zo te lezen is het werken met de API een interessante oplossing!

@Diesse#141388 Dank je wel Diesse! Dit klinkt als een goede oplossing. Kunnen de donateurs dan ook voor alle rekeningen met iDeal betalen? DIt ondanks dat je maar voor 10 rekeningen een Bunq link kan aanmaken?

Ik ben erg benieuwd naar deze oplossing. Kan je me aangeven waar ik daar meer info over kan vinden en heb je wellicht een linkje naar de site waar je dat hebt geïmplementeerd? Je mag ook contact met me opnemen op info@rockingupxmas.nl mocht je me via die weg wat verder op weg kunnen helpen.

Gr Guido

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141406 Kunnen de donateurs dan ook voor alle rekeningen met iDeal betalen? DIt ondanks dat je maar voor 10 rekeningen een Bunq link kan aanmaken?

Via de API kun je geautomatiseerd een "Request" aanmaken (betaalverzoek), en deze verwijzen naar de correcte rekening. Stel op jouw website geeft een bezoeker aan te willen doneren aan "Locatie 1", dan kun jij achter de schermen het betaalverzoek initieren vanaf de rekening voor "Locatie 1". Requests kun je aanmaken voor al je rekeningen.

Houd er overigens wel rekening mee dat zodra je >25 rekeningen (IBANs) hebt dat je automatisch een supplement afneemt a €19,99 per maand voor de eerstvolgende 25 IBANs. Heb je er meer dan 50 dan betaal je dat supplement 2x, etc.

@Stichting-Rocking-Up-X-Mas-Grey-Cheetah#141406
                          Hi Guido,

Het lijkt mij praktisch om de discussie op Together te houden, zo hebben anderen er ook nog wat aan!
                          Ik heb een server gehuurd bij Amazon AWS (free tier, dus zonder extra kosten).

Hierop heb ik onderstaande repository gecloned en deze aangepast aan mijn gebruik:
                          https://github.com/basst85/bunq_pay

In je config geef je op naar welke rekening het moet, of je laat dit doorkomen vanuit je applicatie (deze dien je wel eerst aan te maken in de bunq-app en zoals @Sander#141430 al aangeeft dien je boven de 25 rekeningen extra te betalen.

Zodra hij dan wordt aangeroepen maakt hij een request en stuurt hij de bezoeker automatisch door na het kiezen van de bank. Voor de gebruiker is het dus eigenlijk alsof deze betaalt met iDEAL in een webshop.

Houd er ook rekening mee dat de kosten van bunq voor een request + betaling met iDEAL in rekening worden gebracht (laatste keer dat ik keek was dat 10 cent voor de request en 20 cent voor de iDEAL-afwikkeling).

Dank jullie wel @Sander en @Diesse ! Dit wordt mij wat te technisch om uit te voeren dus ik ga daar even iemand anders bijhalen maar ik snap de werking. Dit zou volgens mij een perfecte oplossing zijn!

Write a Reply...