• Ideas
  • Incasso's

Ik zou graag incasso's willen kunnen markeren per rekening, zodat je precies ziet hoeverl geld op op de rekening moet blijven staan om alles te kunnen voldoen. Overzichthe zou fijn zijn.

Dan zou bunq precies moeten weten hoeveel incasso's er in hoeveel dagen plaatsvinden en hoe hoog het bedrag per incasso zou zijn. Lijkt me niet dat dit kan, aangezien dit steeds kan verschillen. Zelf heb ik simpelweg 1 potje/rekening/IBAN waar alle incasso's vanaf gaan, waar de eerste van de maand precies het bedrag op komt te staan welke die maand nodig is. Werkt bij mij prima :)

@Wasdroger#141643 I do the exact same thing. Works perfectly. I also have an account for quarterly, half year and yearly payments. When those payments are due, then I’ve got it set up to automatically transfer to the direct debit account on the exact date. Took some time to plan and set up but man it’s a beautiful system that works like clockwork.

@Robert-Silver-Turtle-4265395482#141659 Yearly and Quarterly payments can divided with no. of months and drop that amount each month on the monthly debit account. So you don’t need three debit accounts. Indeed, the first time it takes some time but after that it’s fine 😉

@Lvb#141685 Sure I could have done it that way. But I chose not to. I have one account for the monthly recurring payments and one account for quarterly/half-yearly/Yearly. Not three separate accounts, just one.

So for recurring payments I have two accounts. Works great.

@Robert-Silver-Turtle-4265395482#141686 Es gibt viele Lösungen. Hauptsache sie funktionieren für den Einzelnen. Ich persönlich habe für jeden Lastschriftnehmer ein Unterkonto eingerichtet. Diese werden am 1. des Monats aus der Gehaltszahlung per Dauerauftrag gefüllt. So sehe ich sofort, welche Lastschriften bereits abgebucht wurden( Konto ist auf Null) und welche noch kommen. Für Quartals- und Jahresrechnungen werden monatlich entsprechende Teilbeträge auf die Unterkonten gelegt.
            Dies ist nur bei bunq so möglich (25 mögliche Unterkonten).

@Bernd-Cyan-Penguin#141742 I also considered one account for each monthly direct debit. But then decided against it. I like the ideal but I just wanted to save the accounts for other things.

Ik heb dit ook op een soort “abonnementen” rekening om al mijn jaarlijkse en maandelijkse kosten vanaf te halen.
                Ik ben eerst begonnen met een excel sheet om alle kosten in een overzicht te krijgen (jaarlijkse kosten delen over de maanden). En nu heb ik elke maand een vast bedrag naar de rekening toe die ik nodig heb om het hele jaar alle kosten te betalen.

Daar heb ik trouwens ook meteen de datums bijgezet, zodat ik voor mezelf weet wanneer er iets van mijn rekening afgehaald moest worden.

Bij mij kwam het mooi overeen, omdat ik toch alle rekening nummers moest veranderen (van Rabo naar bunq)

Write a Reply...