• Fitbit pay: wow!

Sinds het moment dat het mogelijk is betaal ik zoveel mogelijk met mijn telefoon met Tap en Pay. Vaak werkt het, helaas vaak ook niet.

Vorige week heb ik een fitbit horloge gekregen met fitbit pay erop. Wow, wat een genot is dat!
De betalingen lukken altijd en ook nog eens lekker snel.
Sorry jongens (en meisjes) van bunq, maar die implementatie is echt VEEL beter dan de bunq Tap en Pay op Android.

Erg blij dat fitbit pay ondersteund wordt door bunq.

Denk niet dat bunq er veel aan kan doen dat Tap&Pay een brak systeem is?

Lijkt me wel, de pin apparatuur blijft hetzelfde. Waarom werkt dan de fitbit implementatie erg fijn en de bunq implementatie brak. Met de horloge heb ik het pinpas gevoel, werkt gewoon. Terwijl de app toch meer een pinpas-light gevoel is

@Koentje#142209 Heel Tap&Pay is eigenlijk een wat omslachtig en slecht uitgedacht systeem. (Door de designkeuzes van Google, niet bunq of welke bank dan ook). Google Pay is ook een wereld van verschil en verademing vergeleken met werkelijk alle Tap&Pay(-achtige) implementaties die banken hebben. Het is beperkt en gaar, je zag niet voor niets bij alle banken mensen smeken om Google en Apple Pay. :P

Bunq moet ook werken met de limitaties van het Android systeem voor NFC, daar kunnen ze niet meer aan doen dan nu ben ik bang.

Maar is het niet zo dat iedere bank gewoon zijn eigen implementatie heeft? Aanname (gevaarlijk) : deze zijn toch niet hetzelfde bij iedere bank??

@Koentje#142199 dit is bekend idd, daarom biedt bunq ook in alle andere landen al Google Pay aan zodat het wel lekker werkt op android, ook icm. Android horloge's.

Helaas is over Google Pay in Nederland nog niks bekend, dus kan bunq🌈 het helaas hier (nog) niet aanbieden.
            Voor vragen over Google Pay, kun je Google zelf eens porren via: https://support.google.com/pay/gethelp

@Koentje#142223 klopt die aanname, iedere bank die tap&pay aanbiedt kan dit zelf op hun eigen manier doen, wel met gebruik van een aantal vaste api's/sdk's op android. De implementatie van bunq is verreweg de beste als je het vergelijk met die van banken als ABN/ING/Rabo/SNS.

Dan ben ik blij dat ik die andere banken nooit gebruikt heb 🙄

a month later

Ik betaal nagenoeg alles met Tap&Pay, heb nooit geen problemen ligt misschien ook een beetje aan de telefoon. Probeer ook even uit te vinden wáár de NFC chip op je telefoon zit en hou die goed tegen de pinautomaat aan. Werkt altijd :-)

Write a Reply...