• Pack accounts wisselen en meer deelnemers

Ik ben penningmeester van een scoutingvereniging. Wij gebruiken bunq voor afdelingsfinancien en zomerkampen met wisselende verantwoordelijke personen.
De rekeningen zitten onder een business account die we met connecten koppelen aan verantwoordelijke personen. Om te connecten heeft de verantwoordelijke persoon een account nodig.

Pack biedt de mogelijkheid om de verantwoordelijke persoon een goedkoper account te geven die door de vereniging betaald wordt. (ze zijn vaak zelf geen bunqer).
Vanwege het wisselen van personen:
Kun je in pack de deelnemende accounts wisselen dus een er uit een ander er in (gewoonlijk zo om de twee jaar).

Vraag 2: wij hebben een grote groep. Kan pack groter dan 4. Zijn meerdere packs onder 1 business account mogelijk of zijn 2 of meer packs naast elkaar mogelijk voor een entiteit of in onze situatie een pack voor 10 accounts.

@Scouting-Erasmus-Oosterhout-Cyan-Jaguar#142564 Hi!

Vraag 1: ja dat kan.

Vraag 2: een Pack kan niet groter zijn dan 4 personen (of drie personen en één zakelijke gebruiker). Je zou voor die 10 accounts dus twee Packs moeten hebben, en dan hou je 2 ‘losse’ accounts over. Je kan zelf maar in 1 Pack tegelijk zitten, dus iemand anders zou ‘holder’ van het tweede Pack moeten zijn. Wellicht een andere persoon binnen het bedrijf. Dat de andere personen niet met het bedrijf in een Pack zitten maakt niet uit voor het connecten van rekeningen met hen.

Ik hoop dat ik dat zo een beetje goed heb uitgelegd. Heel veel succes!

@Scouting-Erasmus-Oosterhout-Cyan-Jaguar#142564 Kun je in pack de deelnemende accounts wisselen dus een er uit een ander er in (gewoonlijk zo om de twee jaar).

Jazeker. Je kunt de samenstelling als eigenaar op elk moment wijzigen.

@Scouting-Erasmus-Oosterhout-Cyan-Jaguar#142564 Vraag 2: wij hebben een grote groep. Kan pack groter dan 4. Zijn meerdere packs onder 1 business account mogelijk of zijn 2 of meer packs naast elkaar mogelijk voor een entiteit of in onze situatie een pack voor 10 accounts.

Je kunt maar 1 lidmaatschap hebben per persoon of bedrijf. De limiet in Pack is vier personen (of 1 bedrijf en 3 personen). Die limiet is niet te wijzigen. Wat je kunt doen is meerdere packs afsluiten. Dat houdt alleen wel in dat een van groep het abonnement betaald. Uiteraard kun je als scouting een periodieke overboeking instellen zodat de groepsleden niks hoeven voor te schieten.

Afhankelijk van je eisen zou je misschien zelfs gebruik kunnen maken van bunq Joint. Dan kan niet iedereen een betaalpas aanvragen (max 4 kaarten in het abonnement) maar iedereen kan wel gewoon bankieren via de App met de connect constructie. Wellicht waard om eens naar te kijken of dat bruikbaar is in jullie situatie?

//Amber was net twee tellen eerder zie ik... 🙈😜

@Sander#142571 Haha we waren tegelijk! Ik dacht ook aan Joint, alleen nadeel daarvan is dan dat de gebruikers niet gewisseld kunnen worden, waar hier (als ik het goed begreep) wel behoefte aan was. Als dat niet nodig is dan is Joint misschien een goede optie om te onderzoeken inderdaad 😊

@Scouting-Erasmus-Oosterhout-Cyan-Jaguar#142564 combineren van pack kan niet.

Maar dit kan wel, 3 packs aanmaken op naam van 1x de scouting (bunq Business) en 2x op naam van personen die niet wisselen, bij de scouting blijven en zelf ook bunq gebruiken of wensen te gaan gebruiken.

Dan als volgt, personeel dat wisselt zal zelf hun abonnement terug naar premium moeten schakelen of de pack houder dient ze te verwijderen uit de pack, dan kunnen ze evenwel bunq zelf aanhouden of het account sluiten.

Voor nieuw personeel, deze dienen zelf door het aanmeld proces te moeten gaan, en kan dan daarna door de pack eigenaar worden uitgenodigd voor de pack in welke de spot vrij is gekomen van het vertrekkend personeel.

Dan voor de facturatie: de 2-niet zakelijke pack-houders zouden dan een connect moeten aanvaarden van het bunq business account en die binnen hun eigen bunq account als facturatie rekening moeten instellen. (als het goed is is dit mogelijk, maar pin me er niet op vast)

Dus kort antwoord: ja dit is mogelijk, maar heeft even wat logistieke hoepels nodig. packs op zichzelf kunnen namelijk helaas niet meer dan vier leden bevatten. En idd, je raad het al, met deze constructie houd u 2 pack plekken vrij. Die kunt u zelf opvullen hoe u wenst evt met familie of collega's die al wel bij bunq zitten en/of het wensen aan te houden.

update, amber en sander waren net iets eerder dan mij, maar zie het als een aanvulling.

@Ambiebambi#142572 @Sander#142571 ook nog op? zie ook mijn suggestie dat de twee niet zakelijke pack houder evt. een geconnecte business rek. als facturatie rek. kunnen instellen.

@DaveFlash#142576 zover ik weet kan je een via Connect gedeelde rekening niet instellen als facturatie rekening. Ik kan geen Connect rekeningen selecteren ik elk geval. Alleen mijn privé rekeningen en de en/of rekeningen.

@Sander#142578 Ah, ok dan, was daar ook niet zeker van. Dan idd met getimede overboekingen werken. Kleine extra logistieke handeling

Dave , Amber en Sander.
                  Ik snap jullie insteek en het is zo realiseerbaar maar ook nogal gekunsteld omdat het toch via Andere accounts moet.
                  Mijn organisatie wil het regelen voor haar medewerkers maar kan het toch niet regelen.

Bedankt voor jullie reactie.

@Scouting-Erasmus-Oosterhout-Cyan-Jaguar#142581 Ik snap wat je zegt. Maar iedere werknemer zal toch een eigen account moeten hebben, dus ze zullen altijd toch een deel ‘zelf’ moeten regelen. Het makkelijke van Pack is dat je die zo vaak kan wisselen als je wil, en mocht de Pack ‘eigenaar’ ooit moeten wisselen, dan kan heel makkelijk een nieuw Pack geopend worden. Dit is allemaal echt binnen enkele minuten geregeld. Wellicht toch nog het overwegen waard dus.

En heb je al gekeken of Joint aansluit bij jullie behoefte? Daarmee kun je tot 10 accounts binnen één lidmaatschap hebben. Daar zitten wel wat meer beperkingen aan dan bij Pack, met voor jou het grootste nadeel (denk ik): de mensen in Joint kunnen niet wisselen zoals dat in Pack wel kan.

2 months later

Het zou Bunq sieren om voor scoutingverenigingen (vrijwilligers organisatie) een passende oplossing te bieden. Uit goede bron vernomen dat de voorzitter van onze regio in overleg met de Bunq eigenaar.

Write a Reply...