• Bunq API - geolocation for payment- use?

When I list my payments with the API, the geolocation is null. What's the use of this property and and where/how does it get its information? I expected to find the geolocation (= location of smartphone) of every payment I make throughout the day.

@Martijn-Golden-Lion-4218584023#145800 In de bunq app zelf is dat ook niet bij iedere betaling zichtbaar. Ik weet verder ook niet precies waarom. Bijvoorbeeld bij mij: Lidl, Blokker, IKEA, AH, iDeal, accepteren automatische incasso's wel zichtbaar; HEMA, Karwei, Aldi, Jumbo, zwembad: niet zichtbaar.

Dat zijn allemaal betalingen met mijn telefoon via Android Tap&Pay of de bunq app zelf.

Van kaartbetalingen (dus online meestal) is het nooit zichtbaar; dat is op zich wel logisch natuurlijk.

Wellicht is niet altijd gelijk een GPS locatie beschikbaar? Maar de AH, Blokker, HEMA en Jumbo zitten allemaal op hetzelfde winkelcentrum dus ik snap niet waarom het in de helft wel werkt en de andere helft niet.

@JeroenE#145820 ik vermoed dat deze informatie door de betaalterminal wordt doorgegeven en dat verder alleen betalingen die via de bunq app lopen een locatie meegeven. Apple Pay gaat bijvoorbeeld niet via de bunq app (Werkt ook zonder internet) dus dan zou deze dat via het Mastercard network meegestuurd moeten worden denk ik. πŸ™‚

@Sander#145833 Ik zou het wel apart vinden als een betaalterminal geolocation doorgeeft, in dat apparaat zit toch helemaal geen GPS?

Ik heb nog eens alle betalingen van de Lidl nagekeken en bij de meeste staat dus wel een locatie, maar bij 1 specifieke Lidl niet. Dat kan dan aan de betaalterminals van die Lidl liggen.

Het blijft voor mij nog een mysterie.

@JeroenE#145856 GPS verbinding is geen eis om coΓΆrdinaten door te kunnen sturen. Die kunnen net zo goed in het apparaat zelf zijn opgeslagen. Ik zeg niet dat dit de achterliggende reden is, het is Enkel mijn vermoeden.

@Martijn-Golden-Lion-4218584023#145800 It's geolocation enabled/disabled (or passed via the X-Bunq-Geolocation
            header) that makes the difference. We use it to map the location of transactions with the payment events the user sees in the bunq app.

@Sander#145881 Maar dan zou het ook opgeslagen moeten worden als je met een betaalkaart of Apple Pay betaald. Dan maakt het immers niet uit dat de bunq app niet actief is. Ik heb geen Apple Pay, maar ik heb dit ook nog nooit gezien bij een kaartbetaling.

@JeroenE#145906 correct, ik heb het overigens nog nooit (bewust) bij een kaartbetaling gezien. Maar als jij zegt dat het bij de ene winkel wel en bij de andere niet werkt dan klinkt het mij alsof dat aan de terminal configuratie ligt. Ik zie het zelf alleen bij het accepteren van Requests (en daarmee dus ook Automatische Incassos). πŸ™‚

@JeroenE#145944 ja, die ook. Dat zijn immers ook "Requests" under the hood. πŸ™‚ (ik ga er van uit dat ik ze bij exact dezelfde soort betalingen zie als dat je ze zelf ook ziet) πŸ˜›

@Martijn-Golden-Lion-4218584023#145800 Do you use the "event" (/v1/user/{user_id}/event) endpoint to list this payments?

For accepted requests (bunq to bunq, iDEAL, Sofort and direct debits) the geolocation is inside the object Event.object.RequestResponse.geolocation.

For card payments the geolocation is inside Event.object.additional_transaction_information.geolocation. I think this information is received via the TapiX service from Dateio, that's why it's not always known.

Write a Reply...