Ik heb een business account en wil ook prive overstappen naar bunq. Ik wil beginnen met een joint account.
1) hoe vraag ik dat aan?
2) hoe werken prive en zakelijke rekening in de bunq app?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb een business account en wil ook prive overstappen naar bunq. Ik wil beginnen met een joint account.
1) hoe vraag ik dat aan?
2) hoe werken prive en zakelijke rekening in de bunq app?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.
@Mark-van-den-Heuvel-Interim-Management-Turquoise-Swan#146195 Wat bedoel je precies met een joint account? Het Joint lidmaatschap, of een en/of rekening (in het Engels Joint Account)?
Aanvragen kan door naar Profiel te gaan op het knopje rechtsboven te klikken, en een gebruikeraccount toe te voegen. (Of hou de profielknop ingedrukt) Op deze manier kan je ook wisselen tussen prive en zakelijk.
@Mark-van-den-Heuvel-Interim-Management-Turquoise-Swan#146195 Hoi 👋 Mark,
Tof dat je ook bunq wilt nemen voor je privé rekening.
Hoe open je een account? Dat is simpel ;) Hou je Profile knop ingedrukt en kies voor “More options”.. vanaf hier kan je een nieuw account aanmaken voor privé gebruik. Met de profiel knop ingedrukt kun je ook makkelijk wisselen tussen accounts. En als je het nog simpeler wil, kan je bv je privé account ook autoriseren voor je zakelijke bankrekeningen... dan heb je alles in 1 overzicht.
Gil als je meer wilt weten :)
@Mark-van-den-Heuvel-Interim-Management-Turquoise-Swan#146195 Misschien kan je beter een Pack nemen en dan 1 of 2 plekjes verhuren (of gebruiken voor familieleden) aan andere bunq’ers voor €5 per maand (zie “sharing the bunq pack” topic bijvoorbeeld). Of 1 zakelijk, 1 privé voor jezelf en 1 voor partner (neem aan dat je daarom joint wil) en er dan nog 1 doorverhuren voor €5 per maand aan iemand. Een Pack is een lidmaatschap met 4x Premium of 3x Premium + 1x Zakelijk.
Een voorbeeld:
Eén privérekening + zakelijke rekening kost samen €17,99 per maand. 2 prive + 1 zakelijk zou €26 per maand zijn zijn. Maar zakelijke rekening + joint voor jou en je partner zou €20 per maand in totaal zijn. Wat kost ook €20? Jawel, een Pack. ;) En met een Pack houdt iedereen alle voordelen, zoals 25 rekening per persoon, 3 pasjes per persoon, et cetera. Zo krijgt iedereen dus netjes écht Premium ipv het behoorlijk gelimiteerde Joint en je bespaart er ook nog eens €5 per maand mee vergeleken met zakelijk + joint. Win-win. :)
En als je geen Joint bedoelde, maar gewoon 1 privé + 1 zakelijke rekening: dan zou ik alsnog voor Pack gaan en dan 2 plekjes verhuren. Zoals gezegd is 1 zakelijk + 1 premium €17,99 per maand. Als je een Pack neemt en 2 plekjes doorverhuurt (eigenlijk is t kosten delen, ik zeg wel verhuren maar dat impliceert een zakelijke transactie. Dat is het niet.) kost ‘t je omgerekend maar €10/mnd voor je privé en zakelijke rekening tezamen en bespaar je dus €7,99 per maand dankzij Pack. Tenzij je niet wilt doorverhuren, dan heb ik niets gezegd. ‘Tis but an option. ;)
Het werkt perfect! Zoals gezegd kan je ook toegang geven aan jezelf of aan zakelijk, waardoor je vanuit 1 account kan werken. Ik heb dit zelf gescheiden gehouden, op een enkele rekening na. Je kunt eenvoudig switchen via de knop rechtsboven in je profiel en hoeft niet steeds opnieuw in te loggen.
Ik heb zelf een Bunq pack met 2 onbekende bunqers, waardoor de kosten erg laag zijn, vooral als je de bankkosten zakelijk aftrekt.
Ik probeer al een tijdje hetzelfde maar het lijkt me niet te lukken. Ik kan geen prive account aanmaken zonder een ander telefoonnummer te hebben. Hoe hebben jullie dan de persoonlijke en zakelijk vanuit dezelfde app aangemaakt?
En als ik het goed begrijp, kun je dus die prive delen met je vriendin en dan beide betalen? Dus daarmee eigenlijk een verkapte joint?
Hi @DeInteractieOntwerpers-B-V-Green-Puma#147699
Je kunt hiervoor je telefoonnummer loskoppelen van je zakelijk account onder Profiel > Tik op je naam. Hierna is het mogelijk met het nummer een persoonlijk account aan te maken.
Let er op dat Joint zowel een lidmaatschap is als de naam van de bunq en/of rekening. Je kunt een Joint lidmaatschap opzetten met je vriendin, dit vereist wel dat je beide dan een persoonlijk account aanmaakt. Het Joint lidmaatschap houdt dan in dat bij de aanmaker van dit lidmaatschap €9,99 per maand in rekening wordt gebracht en je vanuit dat account je vriendin toevoegt aan het lidmaatschap. Je kunt in dit lidmaatschap 4 passen aanvragen en een totaal van 25 rekeningen, dit kunnen zowel privé rekeningen zijn als Joint (en/of) rekeningen.
@Tim#147708 Hi Tim, thanks! Dit helpt inderdaad. Zo’n joint account kan niet worden gemaakt als onderdeel van een bunq pack toch? Dus altijd naast het pack? Ik had in deze discussie ook gelezen dat de premium accounts in gedeelde vorm rijker zijn dan de joints. Is het dan wel goed te gebruiken als gemeenschappelijke rekening met betaalkaarten?
@DeInteractieOntwerpers-B-V-Green-Puma#147720 je kunt ook een joint bank account (Een en/of rekening) maken binnen je Premium of Pack abonnement. Zolang je een betaald abonnement hebt kun je Joint bank accounts maken. Het Joint Membership is een van de betaalde abonnementen waarbinnen je Joint bank accounts kunt maken. De naamgeving maakt het helaas niet echt makkelijk allemaal. 🙈
@Sander#147724 Okey, dus hoe gaat dit vanuit een bunq pack? Ik dacht dat ik iemand eerst moest uitnodigen. Ik heb nu mezelf privé uitgenodigd en mijn vriendin. Dus er zijn nu twee premium accounts en 1 zakelijk account gekoppeld aan de bunq pack. Mijn doel was eigenlijk een gezamenlijke rekening met pas aanmaken. Alleen de service desk maakt het er niet makkelijker op 🧐 hoe zou jij dit doen nu je weet dat ik zowel een zakelijke als premium account heb gekoppeld aan een bunq pack?
@DeInteractieOntwerpers-B-V-Green-Puma#147725 Gewoon onder je privéaccount een nieuwe bankrekening aanmaken, kiezen voor gezamenlijke rekening en dan kiezen om hem met je vriendin te openen. Je hebt nog een plek over in je Pack, die kan je voor €5/mnd verhuren aan een andere bunqer als je wil.
@DeInteractieOntwerpers-B-V-Green-Puma#147725 de gezamenlijke rekening (tussen jezelf privé en je vriendin) maak je vanuit je persoonlijke bunq account. Zorg dat je daar bent ingelogd en klik in het overzicht van je rekeningen (de eerste tab) op de optie om een nieuwe rekening te openen. Kies dan voor een Joint bank account (en/of rekening) en geef aan met welke bunq gebruiker je een gezamenlijke rekening wilt hebben. (Dit kunnen meer dan 2 gebruikers zijn trouwens 🙂). Daarna zal je vriendin een melding krijgen in haar eigen bunq account dat iemand anders graag een gezamenlijke rekening wil openen met haar. Als ze dat verzoek accepteert dan is jullie rekening opgezet. 🙂🎉 Jullie zijn bij zo'n rekening allebei juridisch gezien eigenaar en verantwoordelijk voor de rekening. Daarnaast kun je uiteraard ook nog niet gezamenlijke rekeningen hebben waar je alleen zelf juridisch eigenaar van bent. 🙂