Jeroen 🏳️🌈Wizard
@Xander#149893 Misschien moet je ook even uitleggen waarom je denkt dat de naam die je zelf aan een bankrekening geeft bij de belastingdienst terecht is gekomen.
Staan ze reeds ingevuld op je belastingaangifte ofzoiets?
@Xander#149893 Misschien moet je ook even uitleggen waarom je denkt dat de naam die je zelf aan een bankrekening geeft bij de belastingdienst terecht is gekomen.
Staan ze reeds ingevuld op je belastingaangifte ofzoiets?
@JeroenE#149902 Dit inderdaad
@Marco#149903 Aha, ik ben net even ingelogd maar bij mij worden de bankrekeningen niet getoond. Als ik invul meer dan 60720 aan bankrekeningen en andere bezittingen te hebben (wat helaas niet zo is) dan gaat de optie van bankrekeningen wel open, maar er is geen enkele ingevuld.
Isn't that a good thing? It's very clear what the account is for (if you use good names ofcourse). Luckily I use clear names so I won't get into any trouble 😀
EDIT: I would actually like to see the account names in the year report
This was actually a wish of many people so could be nice! But of course it should be clear this is visible to other parties. I doubt the nickname of your account would get you into any troubles though. 😊
@JeroenE#149905 Bij mij staan ze onder "Vooraf ingevulde gegevens".
@pbruins84#149911 Aha, daar staan ze bij mij ook niet bij.
@Tim#149907 Ook al vragen andere mensen er om het is nogal onbehoorlijk om dan zonder voorafgaande melding ineens meer gegevens met de belastingdienst te delen dan voorheen. Vooral voor een partij die altijd roept dat ze zoveel om privacy geven vind ik dit een onbegrijpelijke zet.
Blijkbaar is het bij mij en mijn partner mislukt, bij ons staat er in ieder geval niets bij de belastingaangifte.
Er staat verder ook niets spannends in, maar dat is niet het punt. Mijn betaalgegevens zijn ook niet spannend maar dat hoort bunq ook niet aan de belastingdienst door te geven.
@pbruins84#149911 Vorig jaar stonden ze er ook niet bij, dat was mij niet eens opgevallen 🤷♂️
Hmm, the Belastingdienst now knows we love coffee ☕️... for instance. So if they ask me if I have a coffee business I now know why ;)
But seriously...
I disagree with this info being shared because it has nothing to do with my tax return. And I wasn’t aware they would be shared because it isn’t mentioned anywhere.
I get that it could come in handy if you quickly want to know which account is referred to. But it is just once a year.. look it up manually if you really need to know it.
Ben dan erg benieuwd hoe mijn collega’s gaan opkijken van mijn rekeningnamen...
Poezenfonds
Boodschappenfonds
Pootgeld
@Samzoiets#149949 pootgeld?
@Xander#149893 This is the topic of last year: https://together.bunq.com/d/11927-dutch-income-tax-please-report-account-names
@Michiell#149957 Komt van handgeld, een woord dat in Suriname veel wordt gebruikt voor zoiets als zakgeld, of het geld dat je bij je hebt...
Is de rekening die bij veel anderen ‘daily expenses’ heet of zoiets.
@JeroenE#149902 Inderdaad de vooraf ingevulde gegevens. Dit is het eerste jaar dat bunq dit bij mij doet. Zo te lezen lijkt het een random actie, want mijn inkomen is veel lager dan de 60k die je noemt.
Ik zie ook niet hoe het nuttig is in de aangifte. Het is vrij makkelijk om de bedragen te vergelijken met het jaaroverzicht. Je moet toch alles verifiëren (om er dan achter te komen dat de bedragen naar boven zijn afgerond ipv omlaag, oh well). Ik verander de namen ook regelmatig dus een aantal rekeningen in het aangifte overzicht zijn niet meer vindbaar onder hun toenmalige bunq naam.
Merkwürdiges System für Steuern in den Niederlanden. In Deutschland werden die Konten und schon gar nicht die Namen (gibt es ja auch nicht) irgendwo erwähnt.
I was very surprised with this too when I filed my tax report last week. Especially cause my accounts have a bit funky names sometime...
@Xander#149893 You shouldn’t have to do that, the labels are none of their business, are supposed to be secret and bunq shouldn’t be sharing private information with the belastingdienst needlessly... It should only ever share what’s mandatory, anything more should be asked if you want to share it or not. This is bad.
Vorig jaar (of zelfs al eerder?) was hier juist veel vraag naar, omdat er voorgaande jaren 20x 'bunq persoonlijk' oid onder elkaar stond, waarbij je totaal niet kon achterhalen welk bedrag bij welk rekeningnummer hoorde. Dit was een wish op together met flink veel high-fives.
@Wasdroger#150047 Zolang het IBAN bekend is kan je dat toch makkelijk vinden? Het feit dat iemand er om vroeg vind ik een slechte reden om dan voor alle klanten te besluiten om meer data te delen met de belastingdienst dan verplicht.