• Higher contactless payment limit

Today I saw that the Dutch banks raised the contactless payment limit without pincode from €25 to €50 to minimize the need to touch the payment terminal. Did bunq also do this?

Ik hoop het wel, was immers een statement van banken en betaalvereniging NL. Het beste is natuurlijk Apple Pay, Google Pay of Android NFC-betalingen.

Ik ben hier geen fan van en het liefst zou ik hem dan op 0 willen zetten. Ik vind het geen fijn gevoel als je zonder iets zomaar 50 euro kan krijgen.

@Luke0608#151360 Nee de limiet van € 50 is verhoogd naar € 100. De limiet € 25 euro bestaat nog steeds. Dus bij een contactloze betaling boven de € 25 moet je nog steeds een pincode invoeren maar onder dat bedrag kun je contactloze betalingen doen tot een limiet van € 100 waarna je weer een pincode moet invoert

@repmeer#151486 Inderdaad je hebt gelijk. Nu is het ook meteen duidelijk. Excuus voor de verwarring.

@Luke0608#151360
            Hey Luke! 🌈
            Thanks for bringing this up! 🙌 Just wanted to share with you that we increased contactless payments limit to €100 when using your bunq card, check out this topic for more info!

If you have any questions, I am here for you!

Enjoy your evening and stay safe out there 🧼🙏

@Luke0608#151663

Reading the press release of the Dutch Payments Association it looks like this limit is raised at payment terminal level and not on the card/bank level. But I've forwarded this question for more info, just to be sure bunq will also pick this up regarding possible limits on their side.

So far bunq did raise their cumulative NFC payments limit to a total of €100 before the PIN is required, more info: https://together.bunq.com/d/26241-stay-healthy-with-higher-limits-for-contactless-payments

Source of press release:
              https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/tijdelijk-contactloos-afrekenen-zonder-pincode-t-m-50-euro-per-betaling/

EDIT: bunq will adapt the new limits starting around midnight. Meaning contactless (NFC) card payments are possible up to €50 per transaction and a cumulative limit of €100 before the PIN is required. This means they will comply with all the latest guidelines used in The Netherlands.

@Arjan21#151462 Even omdenken: contactloos diefstal plegen is nog nooit aangetoond in heel Europa.

Met je pas in de terminal en/of altijd je PIN invoeren is wél gevoeliger voor fraude.

Je PIN kan dan op elk gewenst moment afgekeken worden. Als je je pas ook altijd in de automaat doet, kunnen ze ook nog eens je pas kopiëren.

Met PIN en diefstal/kopie pas, kunnen ze flinke bedragen afschrijven.

Bij diefstal alleen je pas, nu dus maximaal €50,00.

Dus contactloos met af en toe je PIN is een stuk veilig dan je in eerste instantie denkt 😉

@Polderdijk#151687 Het is meer een gevoel. Dat ik het fijn vind dat er dubbele verificatie op zit.
                  Gebruik zelf ook veel Apple Pay.

Ik vind het prima dat dit nu verhoogd is, maar een keuze zou ik nog fijner vinden.

Moest vandaag gewoon mijn pincode invoeren bij een contactloze betaling a 26 euro bij de Subway, dus het werkt niet? Baalde daar wel van...

@Tamer#151702 lees even het bericht van Tim hierboven. Specifiek de laatste update daarin. 🙂

8 days later

@Sander#151704 Gister toevallig weer contactloos betaald bij Subway, 37 euro en ik moest weer mijn pincode gebruiken...

Write a Reply...