• HELAAS

Ik heb intussen een KNAB-rekening. Heeft ook mogelijkheid voor meerdere bankrekeningen, oneindig veel 'spaarrekeningen' en is 30% goedkoper. Apple Pay wordt dit jaar nog verwacht.

Omdat wij met twee free-users van het eerste uur nu naar twee premium-accounts gaan wordt het voor ons ineens een veel te dure bank.

Jammer... ik dacht echt even dat Bunq anders was.

Ik heb volgens mij nog wel ergens een boek waarin Ali schrijft hoe hij de bank is gestart. Kan denk ik ook naar het oud papier ;-)

@Maurice-Olive-Akita#155493 Dat klopt, ben ik met je eens. bunq is in mijn ogen meer een IT bedrijf die bankzaken doet. Van IT bedrijven ben ik wel gewend om half of onduidelijke antwoorden te krijgen.

Maar goed, moet eerlijk zeggen ik ben nog geen bank tegengekomen die zo'n handige app heeft en zoveel kan als bunq. Ze moeten alleen niet hun doel uit hun ogen verliezen en verwachten dat mensen de hoofdprijs betalen. Voor de rest zou ik nog even wachten tot er wat meer duidelijkheid komt. Je hebt nog 3 maanden om je geld te verhuizen.

@Jos-Golden-Unicorn#155502 Ik heb mijn geld al lekker verkast naar mijn andere bank ;)
      Opzeggen zal ik idd doen als Bunq blijft bij de huidige maatregel.

Hello. when will i get my bank card?

@Maurice-Olive-Akita#155503 Het geld ligt niet zomaar op een plank. Banken moeten aan allerlei regels voldoen. Banken moeten verplicht een deel van het kasgeld ‘s nachts stallen bij de Europese Centrale Bank. Daarnaast moeten ze ook een geldbuffer daar stallen. Jaren geleden ontving de bank rente voor het stallen. Met de lage rentestanden (negatieve rente), moeten banken nu hiervoor betalen.

Krijg een mail waar in helemaal niets van snap en ben echt klaar met deze kinderachtige communicatie. Kom op zeg Bunq jullie zijn toch gewoon een volwassen bedrijf. Heb een bunq pack met een zakelijk account en rest gebruik ik zelf de premium accounts. Krijg ik op mijn e-mail adres van 1 van mijn privé accounts weer een vage mail dat ik 3 maanden kosteloos premium krijg waar ik al reeds gebruik van maak. Erg verwarrend allemaal. Ben er klaar mee deze flauwekul en vreemde onduidelijke manier van communiceren. Het you shit togheter dat is toch een soort van jullie slogan. Man man man

Wat bedoelen ze met moeilijker? Onze abonnementen kunnen niet uit. Zijn goed geweest voor de opstart. Ik ga niets doen eens zien wat er met het geld gebeurd.

Ik heb het gevoel dat de meeste banken het financiëel niet zo slecht hebben. Om die reden kijk ik vooral objectief naar wat een bank brengt en kost. Met hun premium-abonnement zijn ze voor mij gewoon te duur voor wat ze bieden.
                Dat was niet zo toen ze (volgens hun belofte) een bank begonnen waarbij je betaalde voor gebruik. Hoe meer ik gebruikte, hoe meer ik betaalde, hoe minder ik gebruikte, hoe minder ik betaalde.
                Dat valt nu ineens weg.

Ik ben een van de gebruikers die Bunq gebruikt voor zijn hobby rekening, ben van betalen per gebruik naar het betalen van 1 euro per maand gegaan, ik had er rustig tot 2,50 Euro er voor over gehad, maar ik hoef helemaal geen premium.
                  Ik heb inmiddels elders een rekening geopend en zal zodra de rekening actief is Bunq opzeggen.
                  Verder was het een erg fijne app in het gebruik.

Mja, zo ver zou ik niet gaan. Ik voel me ook wel genaaid hoor, moet ik zeggen, ik heb Premium en mijn vrouw free, zonder enige communicatie gaan ze straks 8 euro afschrijven. Tenminste, dat denk ik, want ik heb nog helemaal niks gehoord van bunq verder hierover. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig bij "Updates" eerst ga kijken op together hoe ik naast de nieuwe features ook features ga verliezen, want grote kleurige tiles vertellen je overal over de nieuw dingen, maar je weet dat je ook ergens in een obscure hoek van de app af en toe een negatieve verrassing gaat vinden. Maar goed, misschien niet te dramatisch doen want van iets daarna weer terugdraaien zijn ze ook niet vies bij bunq.

Ik vraag me af of je niet ook nog 3 maanden premium gratis krijgt als ex-free? Dat doen ze ook met joint toch? Premium voor 5 euro voor 3 maanden? Ik wacht het even af. Als mijn vrouw uit het niets ineens 8 euro schuld zou hebben, dan zou ik dat wel echt heel schofterig vinden.

Het kan trouwens zijn dat ik wel een notificatie zou hebben moeten ontvangen hierover maar ik heb bunq nieuws updates uitgezet nadat ik 3 keer green card reclame in mijn notificatie tray vond...

Ik ben klant sinds november 2015. Na de vreemde mail van vannacht heb ik zojuist al het geld van mijn 4 Bunq-IBANs overgemaakt naar een andere bank.

Even aanzien of Bunq nog iets verbetert, en anders klik ik op "ACCOUNT OPHEFFEN"

Oh ja: Bunq heeft het over "Lidmaatschap". Ik kan lid zijn van een politieke partij of hockeyclub. Van een bank ben ik niet lid; daar ben ik klant. Waarom kiest Bunq dat woord?

snik bank of the free gaat dus verdwijnen...
                        krijg 3 maanden de tijd voor alternatief
                        dan maar weer zonder bank verder leven en die paar keer per jaar via vrienden of familie bankzaken doen...
                        jammer
                        toch bedankt
                        best things in life are still for free
                        peace and love :)

Gisteravond al het geld al weggehaald. Nog even afwachten wat ze doen, en dan account opheffen.

@Jos-Golden-Unicorn#155488 Het gaat (helaas) vaak zo, early adopters gaan vaak weg als iets meer mainstream wordt. Ik denk dat bunq gewoon weet dat we met weinig zijn, en dat early adopters ook snel weer naar een andere bank gaan die dan weer hip is gaan. Helaas weet ik niet niet even zo'n bank, suggesties? Ben opzich nog wel blij met hoe bunq nu werkt voor mijzelf, maar de vrienden die ik op free heb gekregen om rekeningen te delen tijdens tripjes en mijn vrouw die ik bijna zover had om een joint account met mij te nemen... Die nemen bunq niet echt meer serieus. En dat snap ik ook wel.

@Freek#155612 Hier zelfde situatie. Ik en mijn dochter beiden premium. Mijn vrouw de free versie. Nu staat bij haar ook een premium en voor als nog geen afschrijving. Maar straks dus ook 8 euro extra voor geen extra opties

@Cor-Meskers#155626 voor als nog geen afschrijving

Dat gebeurt pas na 3 maanden.

@TwitNour#155628 Klopt had ik hier gisteren ook ontdekt zelf. Maar dan nog na 3 maanden dus een extra kosten. Overigens geen mail gehad

Maurice changed the title to Massaal je geld van je rekening trekken! IK BEN GEBLOKKEERD NU!.

@Maurice-Olive-Akita#155480 Je bent je ervan bewust dat oproepen tot een bankrun niet gewaardeerd wordt door de overheid?

In 2010 zijn er zelfs plannen gemaakt om dit strafbaar te stellen. Al weet ik niet wat de huidige stand van zaken is.

Maurice changed the title to HELAAS.