• More & Free users final thoughts & ideas [collective topic]

@MDF#156003 heb je misschien al een Premium abonnement? In dat geval krijg je geen mail. Ik neem aan omdat er voor Premium geen wijzigingen zijn.

Ik houd graag mijn Bunq More zolang mijn passen geldig zijn. Dat was namelijk de afspraak. Dank alvast!

@Freek-Maroon-Quokka#155999 Exactly! I would have been happy to pay 3 or 4 euros for a Premium Light plan. Now they just chased me away with their mumbo jumbo about trees, communicating in their emails like it's Teletubby land instead of a bank and telling me that this is what I, as a customer, have asked for. Like we're all stupid idiots. Who the hell is in charge of marketing and product managing there?

En wat wordt de nieuwe pricing van de Joint vervanging? Of wanneer weten jullie die? Bij voorkeur deze maand nog bekend maken, anders ga ik toch echt overstappen.

En for the record: ik ben fulltime Bunq More gebruiker voor AL mijn bankzaken.

the trust is gone - and me aswell. goodbye @bunq - bank of the fees

Kan er met mijn hoofd niet bij dat ondanks eerder communicatieflaters, er blijkbaar geen enkele les is geleerd. Dat is voor mij en velen denk ik het grootste punt waar de frustratie vandaan komt. Helder en duidelijk informeren ja, terugkomen op je eerdere beloftes: dat is een dikke NOPE. Wat je nu krijgt:

• wat gaat er over x maanden wegvallen of zonder bericht aangepast worden? laat ik maar een rekening bij bank x nemen of maar weggaan
            • waarom wil dit bedrijf niet normaal communiceren via DE tool die ze zo mooi in elkaar hebben gezet: de app? nemen ze klanten niet serieus?
            • de behoefte om klanten te binden en meer klanten te krijgen is groot, maar waarom worden ze dan wel zo gruwelijk slecht behandeld (supportkwaliteit is ook nog steeds meh).

Helder en duidelijk en op tijd communiceren. Minder emoticons en hele lapppen tekst: hou het begrijpelijk, kort en krachtig en bereik AL je klanten goed, niet via het toch al zo rommelige Together.

@JeroenE#156011 nee had een joint abonnement samen met mijn vrouw en zoon, en mijn zoon en vrouw hebben intussen een mail gehad maar ik als hoofdgebruiker en betalende van het "joint" account totaal niets.

toen ik keek, nadat mijn vrouw die mail had gekregen, bleek dat ik was omgezet naar een premium (met korting) en daar ben ik eigelijk boos om dat er geen persoonlijk communicatie is geweest en stilzwijgend een abonnement is veranderd.

Hadden ze dit netjes "persoonlijk" aangegeven door een mailtje of persoonlijk berichtje in de app of een brief had ik er meer begrip voor.

Uiteindelijk toch maar met het gezin een premium pack aangegaan samen met een familielid, maar dit had anders gekund.

@bunq duidelijk communiceren scheelt een hoop verwarring en ergernis dit is iets waar jullie nog van moeten leren.

@Cor-Meskers#156019 Die optie van rond de 8 euro was er tot gisteren, Joint.... Ben benieuwd waar ze over 2 maanden mee komen.

We had no choice and don’t call it a “transition period”, when you just, without announcement change our subscriptions to Premium. No way for users to opt out and no affordable alternative. €8 per month as opposed to €1 now is a steep price hike. You should have really communicated this differently and gave people proper notice. None of that has happened. The storm in criticism you have unleashed is really your own fault and it will cause a loss of customers.

Hoeveel moet ik nu betalen? 18 euro? Of 19? Kan niet vinden. In ieder geval zie ik daar geen probleem in. Doen maar 20 - easy to remember.

@bunq#155958 Please allow te send and receive ideal payments on the travelcard subscription and it is perfect for me.

All I need is a way to have a few (3) CJ accounts (co-joint/gezamenlijke_rekening) with my wife without her having to have a premium account. As she has a different bank than I have. This worked fine with her free account up till now.

Ook ik sta hier van te kijken, vooral naar de (onrechtmatige) manier waarop het alternatief wordt opgedrongen. Als ik een product of dienst afneem dan moet dat op basis van een wederzijdse wilsovereenstemming tot stand komen. Ofwel, ik moet als gebruiker actief inloggen op mijn account en een nieuw product selecteren uit een bepaald assortiment met alternatieven. Er mag nooit en te nimmer zomaar een bedrag in rekening worden gebracht voor een dienst die ik niet expliciet heb afgenomen. Bunq kan in dit geval beter na 3 maanden iedere account standaard bevriezen tenzij er voor die tijd actief een keuze is gemaakt uit het nieuwe aanbod.

Ook als ik komende 3 maanden volledig gebruik maak van de premium opties en passen bestel etc. dan heeft Bunq nog steeds het recht niet om er na die 3 maanden vanuit te gaan dat ik het product tegen betaling wil afnemen. Ik heb als gebruiker namelijk nog helemaal niets besteld en ben niet actief een overeenkomst aan gegaan voor een alternatief product. Zie artikel 6:217 BW

Ik vind het zeer opvallen dat juist bij een bank die (als het goed is) compliance officers en bedrijfsjuristen in dienst heeft dit niet zelf kan bedenken.

Ook van marketing en communicatie heeft Bunq weinig kaas gegeten. Als donderslag bij heldere hemel de klant verrassen met minimaal een pakket dat tot de duurste betaalproducten behoort die een Nederlandse bank aan biedt (terwijl het eerst om een gratis product gaat), roept bij mij heel wat vraagtekens op. De prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken als het premium pakket gebenchmarkt wordt met betaalpakketten van andere banken.

Dan het verhaal over bomen planten... please... schoenmaker blijf bij je leest! Als bank is het belangrijk dat je goede producten levert tegen een aantrekkelijke prijs. Het is aan mij om te besluiten of ik daarnaast een goed doel steun die zich zorgen maakt over de hoeveelheid bomen en natuur op aarde. (daar sponsor ik graag aardig aan mee), maar combineer het niet verplicht met bestaande diensten.

Echt waar, ik sta hier van te kijken! Ik was serieus aan het zoeken naar een alternatief voor mijn ABN AMRO rekening en had Bunk, Knab, N26 en open bank op het oog. Aan behoefte voor een nieuw innovatief betaalbedrijf is echt wel behoefte, maar met deze actie wordt de keuze in ieder geval een stuk makkelijker.

I am one of the early users. Bunq committed suicide on his reputation at April 1st, which is beyond repair. I don't need bells and whistles or pay for Premium features I didn't ask for and don't need. I have started the switch to a good alternative.

Currently in one of the Knowledge topics;

@bunq#124608

bunq More users

The More membership was discontinued in August 2017, so any cards that remain part of this membership will not be replaced automatically. Users can stay on this membership until their cards expire, at which point they will need to upgrade to bunq Premium, or their accounts will become frozen.

Source: https://together.bunq.com/d/18137-expiring-card-replacements-explained/4 (April 3rd, 2020 at 20:29 NL time).

Even here, there's no doubt about it, it's a promise that has been communicated everywhere. bunq, I get that Free was not sustainable. I get that More wasn't either. That's why you phased them out. Which is totally fine. bunq needs to be profitable in the end. But what I do not understand is how you can change these terms all of a sudden. People are in a formal agreement with you. Why can't you wait that last year (last "More cards" expire in September 2021) to phase it out like you promised... You give 3 months Premium in return for cutting people short many months on the agreement they made with you. I sincerely hope you will change this decision..

I was shocked this morning by the confusing mail from Bunq. I removed my money from my four Bunq accounts.

I was even more shocked during the day by Bunq's behavior here on the forum: removing threads that were not praising Bunq.

And I can now say that I'm very excited and relieved that I have just deleted my Bunq account. Bye, bye after 5 years.

@Petrus-Blue-Butterfly#155931 Betalen voor wat je afneemt icm met de kwalitatief betere app was voor ons in 2015 ook de grootste reden om over te stappen naar bunq. Nadeel van abonnement systemen is dat je alleen een standaard pakket kan afnemen waar altijd van alles in zit waar je geen belang bij hebt.

Make Premium 4,99/month and stop changing the plans every now and then.

Demonstrate you’re a reliable institute.
                                    To date, you’re moving in the wrong direction.