MAJChamp
Kan je een betaalrekening omzetten in een spaarrekening? Ik heb nu een overbodige betaalrekening, ik vind het maken van nieuwe rekening overbodig. Zou fijn zijn als het mogelijk was indien het niet van toepassing is momenteel.
Kan je een betaalrekening omzetten in een spaarrekening? Ik heb nu een overbodige betaalrekening, ik vind het maken van nieuwe rekening overbodig. Zou fijn zijn als het mogelijk was indien het niet van toepassing is momenteel.
@Mehran-Grey-Lion#157002 Nee, dat is niet mogelijk. Het grootste verschil tussen een Spaardoelrekening en een gewone bankrekening bij bunq is de presentatie in de app.
Je kan toch redelijk simpel een nieuwe Spaardoelrekening openen, geld overboeken en de oude bankrekening sluiten?
Alleen als je in totaal al 25 bankrekeningen hebt gaat dit niet.
@JeroenE#157007 Is er een jaar later inmiddels een wijziging doorgevoerd waarmee dit wel kan? Juist de presentatie van het spaardoel is voor een aantal subrekeningen beter. De eenvoudige wijziging gaat niet werken wanneer de subrekening is voorzien van automatische incassoβs .
Kunnen jullie dit fixen? Dank!
Ik zou ook een bestaande rekening om willen zetten naar een spaarrekening, zeker nu jullie er rente over gaan betalen. Zonder dat ik een nieuwe Iban krijg (en die aan opa's en oma's moet doorgeven). Kan dit al?
@Jeroen-Blue-Akita-1935280540#273557 Helaas is dit niet mogelijk.
Hi! Kan er iets meer uitleg over dit onderwerp worden gegeven? Waarom is het wel mogelijk om een spaarrekening om te zetten in een betaalrekening maar niet andersom?
Ook ik zou graag een betaalrekening willen omzetten in een spaarrekening. Hoe doe ik dit?
@Kim-Maroon-Badger-1616257402#279735 Helaas kan dit niet. Je zult zelf een nieuwe Spaarrekening moeten openen. Vervolgens kan je het geld overmaken van de betaalrekening naar de spaarrekening. Daarna kan je de betaalrekening verwijderen.
Ik heb ongeveer 500 verdelings acties aangemaakt . Ik zou ook graag een betaalrekening willen kunnen omzetten naar een spaarrekening. Anders moet ik deze allemaal handmatig gaan omzetten.
Hey there, @Joran-Silver-Turtle#283899 π
Thanks for sharing your question here! Our users above are referring to converting their personal Savings Account(s) in the app. In case you won't receive a reply from our bunqers about your API related question, feel free to reach out to our API support, and they'll promptly assist you with any matter π
You can email them at apipartner@bunq.com π
Ik zie deze optie wel via Bunq Web. Heb alleen niet kunnen test of het daadwerkelijk werkt, omdat ik die rekening op dit moment gebruik voor wat anders.
@Ves#287465 Is ook beschikbaar in de bunq app:
En het werkt, ik heb het al eens geprobeerd.
Hey there! At bunq, it's possible to convert a savings account into a sub-account but not the other way around due to the different functionalities and purposes of these two types of accounts. Sub-accounts are designed for daily transactions and payments, while savings accounts are specifically designed to help you save money and earn interest over time π°
In this topic you can learn how you can convert savings accounts π
Thank you for sharing your thoughts and suggestions, bunq is always working on improving and expanding its features based on users' feedback π
ik heb net via bunq-web een betaalrekening omgezet naar een spaarrekening
dit lijkt goed gegaan te zijn, of is dit een bug?
gisteren stopte mijn laptop er ineens mee, en moest een andere hebben.
ik had nog 1 "vrije' opname op de spaarrekening... via bunq-web de spaarrekening omgezet naar een betaalrekening en daarna weer teruggezet naar spaarrekening. dit is beter dan elke keer rekening opheffen en opnieuw aanmaken.
ik hoop dat deze fuctie ook naar de app komt. andersom gaat wel via de app.
Hi Marcel. dit lijkt alleen een webfunctie te zijn, klopt dit?
@Moluhe#287926 Daar lijkt het op dit moment wel op inderdaad.
@Moluhe#287926 het verschilt enorm.
Net als Thijs kon ik 1 account via de app een spaarrekening omzetten naar een normale rekening. Maar andere rekeningen kon ik weer niet omzetten.
Kijk ik via de web zie ik de knop om de rekeningen wel om te zetten naar een spaar.
Het enige wat verschil tussen die rekeningen is dat, die zijn omgezet geen automatische incasso hebben lopen op de rekening.