• `We couldn't start your camera.`

I have a Planet Gemini 4G: a clamshell PDA-like Android 7.1.1 phone with a (selfie) conference camera only; no outside camera. The Bunq app is unable to locate this camera and throws an error: We couldn't start your camera.
I can't do payments or anything that uses the QR code. Any thoughts on this, or actual updates that let you choose a camera or have a fall-back mechanism?

@Martijn-Red-Llama#158273 Betalingen zou je ook moeten kunnen doen met je paswoordzin. In je profiel moet je dit waarschijnlijk aanzetten omdat de handscan standaard aan staat. Zie https://together.bunq.com/d/1340-passphrase-what-is-it-and-how-does-it-work

QR code scannen zal denk ik niet gaan. Met een front camera kan je natuurlijk lastig scannen omdat je dan niet zelf naar het scherm kan kijken.

De enige "oplossing" die ik kan verzinnen is om betalingen te starten vanaf je mobiel. Als je daar in de browser op de bunq betaalpagina komt start vanzelf de bunq app en kan je in de app betalen zonder dat je de QR code hoeft te scannen.

Wellicht is er nog een andere manier? Volgens het officiële topic van bunq heb je alleen een specifieke Android versie (of hoger) nodig. Er staat nergens dat je per se een camera op je telefoon moet hebben: https://together.bunq.com/d/3629-what-devices-can-i-use-the-bunq-app-on

Dat gezegd hebbende is het tegenwoordig natuurlijk wel ongebruikelijk dat je alleen een front camera hebt. Wellicht hebben ze daar gewoon niet aan gedacht?

Hi Jeroen, bedankt voor je uitgebreide reactie.
      Ik heb eigenlijk al vanaf het begin een passphrase in gebruik, maar als ik betalingen wil doen op de PC, of iets wil doen met de API, dan moet ik dat via de app middels QR code bevestigen, en dat gaat dus niet.
      Ook weet ik dat er een camera upgrade kit beschikbaar is, maar ik ben niet voornemens om €65,- extra uit te geven omdat de app incompetent werkt; ik heb getest met een barcode scanner, en die pakt keurig de eerst-beschikbare camera.
      Overigens is het wel zo dat een camera min of meer verplicht is bij een eerste aanmelding bij Bunq: er wordt via de app door een derde partij een kopie van je legitimatie gemaakt en een foto van je gezicht. Misschien zijn daar inmiddels ook alternatieven voor, maar twee jaar geleden heb ik mij op die manier moeten aanmelden.
      Cheers,
      Martijn

Write a Reply...