• Ask the Community
  • Document for proof of parent-child relationship (Identify your legal guardian)

Hallo allemaal,

Ik ben even benieuwd... Vanwege de wijzigingen in de abonnementen onlangs, zijn we maar over gestapt naar pack voor ons gezin (4 personen). Onze oudste zoon had al een gratis account, en dat is nu premium. Voor de jongste heb ik een nieuwe rekening aangemaakt. Gezien hij minderjarig is, heeft mijn vrouw vanuit haar account toestemming verleend.

Daarna moest ik nog een kopie paspoort opsturen. Prima. Maar nu wordt er óók nog gevraagd om een document wat de relatie kind-ouder kan aantonen. Voor zover ik weet is dat een geboorteakte, iets wat we hier niet hebben liggen. Een afschrift is aan te vragen bij de gemeente natuurlijk, maar dat kost geld, en uit principe doe ik dat dus liever niet. Ik heb zo'n eis nog nooit eerder meegemaakt, niet bij "ouderwetse" banken, maar ook niet bij het aanmaken van het account voor onze oudste zoon.

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben?

@Ojajoh#159127 Interessante unieke vraag, heb helaas geen kinderen dus ik kan hem niet beantwoorden, sorry.

Wellicht kun je hem direct in de support chat stellen?

@Ojajoh#159127 Met de volgende stappen zou het moeten lukken:

1. Ga naar mijn overheid en log in met DigiD
        2. Klik op identiteit
        3. Klik op persoonsgegevens
        4. Maak een screenshot van jouw persoonsgegevens
        5. Ga naar familie
        6. Als het goed is staat hier nu ook uw zoon. Maak een screenshot van zijn persoonsgegevens

@Ivardeg02#159140 Kanttekening:

Deze oplossing kan alleen als je in Nederland woont en kan inloggen met DigiD

ik moest dit ook doen wanneer ik een minderjarige account wilde maken, je kan op mijnoverheid.nl inloggen en een screenshot maken maar je kind’s naam staat. Dit zijden ze tegen mij;

@Ojajoh#159127 Sie müssen eine Kopie der Geburtsurkunde einreichen. In manchen Fällen prüft bunq die Eltern Kind Verbindung meistens wenn der Nachnahme nicht gleich ist. Die Geburtsurkunde kann in Deutschland kostenlos beim Standesamt beantragt werden.

Bedankt voor de tips. Ga het eerst proberen met screenshots van mijnoverheid.nl, dat had ik bij support ook al voorgesteld, maar daar kreeg ik zo'n standaard antwoord op.

3 months later

Beste Joost, is het nog gelukt om de kids aan te melden. Ik ben met hetzelfde bezig maar loop al eerder tegen problemen aan. Wanneer werd om jou toestemming als ouder gevraagd?

@David-Azure-Jaguar-3603936777#188675 Ik weet het meer precies maar ergens aan het einde van het aanmeld proces. Screenshot van MijnOverheid bleek afdoende.

Write a Reply...