• Phone subscription with Belsimpel

Hallo,

Eerder vandaag wilde mijn partner via Belsimpel een nieuw abonnement met telefoon afsluiten, echter wilde T-Mobile uiteindelijke extra verificatie van haar omdat we volgens T-Mobile bankieren bij een “fraudegevoelige” bank.

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?

@Sander#160951 Denk je dat het zinvol is om mijn ervaringen hierover naar Support te sturen? Vind het op zich wel kwalijk dat mijn partner in feite scheef aangekeken wordt omdat ze een bepaalde bank gebruikt

@Wesly-Purple-Jaguar#160956 Belsimpel schijnt nogal koppig hiermee te zijn 🤷‍♂️ Je kunt het uiteraard proberen, want het is belachelijk ergens. Maar hoeveel effect het heeft; geen idee. bunq's Support zal er ook niet veel aan kunnen doen, die kunnen hoogstens vragen of Belsimpel eens wil kappen hiermee,.. maar ze kunnen Belsimpel ook niet dwingen zover ik weet.

@Bastiaan#160963 Bedankt voor de tip Bastiaan! Ik heb even de website nagelezen die je had gelinkt en ik zag staan dat IBAN Discriminatie inhoudt dat een instantie IBAN’s blokkeert die niet per se Nederlands zijn, klopt dit? Als dat zo is weet ik niet of je dat in mijn situatie ook zou kunnen zeggen aangezien de IBAN die ik gebruikte bij Belsimpel gewoon een Nederlandse is. Mocht dit wel zo zijn zal ik dat zeker willen aangeven bij de DNB, ik heb mijn situatie ook al bij bunq support voorgelegd.

@Wesly-Purple-Jaguar#161092 Dat is inderdaad de meeste voorkomende vorm van IBAN-discriminatie. Maar als een bedrijf klanten van een bepaalde Nederlandse bank niet accepteert dan valt dit ook onder IBAN-discriminatie .

@Bastiaan#161094 Bedankt voor de verheldering, ik ga dit doorgeven aan DNB.

Tim changed the title to Phone subscription with Belsimpel.

@Wesly-Purple-Jaguar#160942 Het probleem ligt in ieder geval echt bij Belsimpel. Ik laat mijn mobiele abonnement bij T-Mobile automatisch van mijn bunq rekening afschrijven, geen probleem.

@Wesly-Purple-Jaguar#160942 Ik had problemen dat op m’n bankpas niet het rekeningnummer stond waarvan ik de automatische incasso wilde betalen. En dat terwijl ik 0,01 euro had overgemaakt om te laten zien dat die rekening van mij is.

@Petrus-Olive-Tiger#161157 Ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Ik heb zelf ook twee abonnementen bij T-Mobile lopen die van mijn bunq rekening afschrijven. Toen ik T-Mobile vroeg of de extra verificatie toevallig een recente verandering was gaf de klantenservice aan dat ze daar niets van af weten

@Wesly-Purple-Jaguar#161210 Haha, ik denk dat niemand bij Belsimpel van de werknemers een Bunq rekening heeft. Het is een prima bedrijf, maar het lijkt wel of ze af en toe hun naam eer aan doen.....😂

4 years later

Ik heb het afgelopen weken ook ervaren. Kon geen abonnement afsluiten bij odido of bij ben.nl. Bij ben is inmiddels wel gelukt maar odido wacht ik al 2 weken op door iban discriminatie

2 months later
                          Write a Reply...