• Ask the Community
  • Why does Transferwise need my information?

Wil een betaling doen in ponden aan een leverancier in de uk!

Wel erg gecompliceerd met transferwise en daar bovenop ook nog zoveel vragen mn prive dat ik daar geen goed gevoel bij heb. Waarom moet het via deze club?

@Myvm-B-V-Pink-Dolphin#161346 TranferWise is een officiële financiële instantie, net als bunq, dus hebben uit de regelgeving diverse gegevens nodig.

Dit is echter maar één keer nodig om in te vullen.

Daarna kan je net als een normale SEPA overboeking, ook overboekingen maken naar diverse andere valuta.

Hiermee profiteer je juist door de echte wisselkoers en lage kosten t.o.v. traditionele banken met scheve wisselkoersen en verborgen kosten.

Dus de paar gegevens éénmalig invullen is dan denk ik niet zoveel moeite toch?

Tim changed the title to Why does Transferwise need my information?.

@Polderdijk#161351 Bij Transferwise heb je een gratis borderless account, dat is waar. Hevel binnen Transferwise euro's naar de ponden rekening en maak het over. Binnen een paar uur staat het op die andere Britse rekening. Easy peasy!

@Petrus-Olive-Tiger#161369 Je hoeft niks over te hevelen tussen accounts bij TransferWise als je dit gewoon via bunq doet. Dan regelt bunq alles voor je 😁

@Polderdijk#161371 Okay, succes dan Maarten. Fijne Koningsdag!

Ok ikheb een zakelijke bunq account en waarom moet ik nu via een derde partij buitenlandse betalingen regelen. Waarom kan het niet gewoon via bunq net als bij andere banken die hebben toch al mijn gegevens?

@Myvm-B-V-Pink-Dolphin#161378 Omdat andere banken niet te koop mee lopen dat ze een of meer andere partijen gebruiken om de betaling voor je te dien en daar ook nog een flinke koersopslag voor rekenen boven op de bank kosten.

@Myvm-B-V-Pink-Dolphin#161346 J'utilise TW depuis septembre 2018. Une fintech serieuse. Aucun soucis.

@Myvm-B-V-Pink-Dolphin#161378 omdat bunq alleen maar een vergunning heeft voor betalingen in Euro's. bunq is (nog) niet actief met andere valuta's en kan/mag dit niet aanbieden. Om het toch makkelijk te houden hebben ze TransferWise geïntegreerd in de app. Het is je overigens vrij om zelf een partij te selecteren die je in staat stelt om betalingen in andere valuta te doen, bunq zelf kan dat alleen (nog) niet.

I think the reason mostly boils down to this: bunq could offer regular outgoing Swift transfers (as do many other banks). For this they would need more staff, because they need a lot more administration, they need to find cooperation banks for currency conversion, and all this would probably result in relatively high fees (as with many other banks). Or they could just cooperate with Transferwise, so that bunq's users can easily use their systems with very low fees and fast transfers for no extra costs. For a company like bunq, the latter seems a lot more reasonable to me. Maybe that'll change at some point down the road, but it's understandable that this is the situation. And actually, the integration is pretty well-made. Of course anyone can use Transferwise with any bank, but the UX with bunq is top-notch in comparison.

Write a Reply...