• Costs of request/bunq.me paid with a card

https://www.bunq.com/nl/assets/media/legal/nl/20200423_consumers_business_pricing_NL.pdf

“Betaal verzoek instant betaald met credit of debit card”

(Betekent dit dat ik voor iedere pinbetaling (bijvoorbeeld in de supermarkt) 2,5% moet betalen?

“Ontvangen van bunq.me betalingen met credit of debit”

Ik denk iets van een betaalberzoek sturen die iemand met credit of debit betaald (maar heb ik dan geen pinautomaat nodig?)

“Top up met credit of debit card”

Ik neem aan iets met geld op je bankrekening zetten met een pas (hoe ik dat zo doen weet ik niet eigenlijk)

@Joeri-Golden-Dragon#161394 “Betaal verzoek instant betaald met credit of debit card”

(Betekent dit dat ik voor iedere pinbetaling (bijvoorbeeld in de supermarkt) 2,5% moet betalen?

Nee, dit gaat om betaalverzoeken (Requests) die betaald worden met een credit/debitcard.

@Joeri-Golden-Dragon#161394 “Ontvangen van bunq.me betalingen met credit of debit”

Ik denk iets van een betaalberzoek sturen die iemand met credit of debit betaald (maar heb ik dan geen pinautomaat nodig?)

Correct. bunq biedt geen pinautomaten überhaupt. Dit gaat ook om betaalverzoeken die via internet betaald worden (ontvangers hebben hierbij keuze uit betalen met iDEAL/SOFORT/creditkaart/debitkaart/e.d.

@Joeri-Golden-Dragon#161394 “Top up met credit of debit card”

Ik neem aan iets met geld op je bankrekening zetten met een pas (hoe ik dat zo doen weet ik niet eigenlijk)

Correct, je kunt je banksaldo "opwaarderen" m.b.v. iDEAL/SOFORT/creditcard/etc. Voor creditcards wordt echter een toeslag gehanteerd. 🙂

@Sander#161396 Thanks!

Laatste vraag; kan ik bij een bunq.me betaling kiezen of mensen met pas kunnen overmaken? Of is dat automatisch zo?

Kan ik het gebruiken als “kosteloze Tikkie” of is het standaard een betalingsverzoek waarvan de ontvanger altijd kan kieze deze met een pas te betalen?

Oh en nog eentje:

ik ben van plan om volledig over te stappen naar Bunq, loop ik dan tegen problemen (of vreemde kosten) aan ten opzichte van een klassieke bank?

(Behalve pinnen contanten, maar dat doe ik max 2x per maand)

@Joeri-Golden-Dragon#161405 op de bovenste, het betaalverzoek is gratis, in de zin dat jij en de gebruiker niets extra's betalen, deze zit inbegrepen in bunq Premium, en degene die betaald kan de betaalmethode kiezen dus ideal of creditcard ofzo, bij creditcard komt er wel een toeslag bij die wordt ingehouden bij het aan jouw uit te keren bedrag.

op je laatste vraag, nee geen vreemde kosten, alleen die van het betaalpakket, en eventueel als een ouderwets bedrijf ipv een sepa overboeking je een overboeking via swift stuurt, deze moeten door bunq handmatig verwerkt worden en kosten 5 per keer.

@DaveFlash#161409

Small addition. An inbound SWIFT transfer costs a minimum of €5 depending on the amount.

Tim changed the title to Costs of request/bunq.me paid with a card .
                3 years later

wanneer is er sprake van ‘ Verstuur betaalverzoeken, instant betaald met debit of credit card’. Is dit ook als ik vanaf mijn rabo app geld overmaak naar mijn bunq account? Rabo rekening is natuurlijk gekoppeld aan een debitcard.

@New-Chestnut-Gazelle-2211843096#274598 De meeste rabobank rekeningen zullen inderdaad een gekoppelde debit card hebben. Maar die kaart wordt niet gebruikt als je geld over maakt naar een IBAN. Dan wordt het direct van een rekening naar een andere rekening over geboekt. Ook bij iDEAL wordt de kaart niet gebruikt.

Hier is alleen sprake van als je betaalt door je 16-cijferige kaartnummer van je Mastercard of Visa kaart in te vullen, samen met vervaldatum en CVC code.

ik heb 2x via masterdard een betaalberzoek laten betalen, en hier over woord 2,5% gerekend. was hier van niet op de hoogte. ideal werkte niet dus moest mastercard gebruiken,, ga dit dus niet meer doen. zie het maar als lesgeld

Write a Reply...