• Wat zijn de nadelen/voordelen van de bunq mastercard tov een creditcard?

De Bijenkorf Card (Mastercard) 16,50 pj of de ANWB Visa die je misschien nu al hebt (14,50 pj) zijn wel een van de goedkoopste creditcards die er in NL te verkrijgen zijn. Ik zou in het buitenland en zeker buiten Europa niet volledig op je Bunq maestro en debit mastercard vertrouwen. Ze raden zelf ook aan een extra betaalmiddel mee te nemen.

Die 'mega' boetes vallen wel mee, gespreid betalen gewoon niet aanzetten voorkomt ook een hoop. In al die jaren dat ik een cc heb nog nooit onverwachte kosten gehad, maargoed, ook een kwestie van een degelijke administratie.

Krijg de indruk (net als de excuus mail) dat er overheen wordt gepraat. Te lezen op Together ben ik niet de enige die deze indruk krijgt.

Zou je ook inhoudelijk kunnen reageren wat betreft de acceptatie bij hotels (borg), autoverhuur (vaak geen debit) ,tolwegen (offline terminal) en vliegtuigen waar men ze vaak niet accepteerd vanwege offline, garanties of fraude redenen? Ik denk dat deze 'vriendin' bedrogen uitkomt met Bunq premium als zij naar het buitenland gaat.

8 days later

Als je nu een hotelresevering doet , maar dan voor een hele poos vooruit, stel 6 maanden (gebeurd bij mij nog al eens) staat dan zo'n bedrag de gehele

..te snel. Ik wou zeggen staat dan zo'n bedrag 6 maanden geblokkeerd ?

Heb jij even geluk! Je kunt er namelijk sowieso geen grote dingen mee betalen. Het maximum per transactie is namelijk maar €500.

Een nadeel is bijvoorbeeld het limiet van 500 euro per transactie. Ergens borg staan kan dus al niet. Tot dusver zie ik nog geen voordeel van de CC

Misschien wat off-topic maar ICS geeft in NL naast VISA en MasterCard ook de CC van ABN, Bijenkorf en ANWB uit. Digitale producten van hen zoals de app zijn waardeloos. Zou of een debit doen als je genoeg kunt storten voor bijv autohuur of 1 via Rabo of ING. Voordeel van debit is dat je niet bij de BKR een krediet achter je naam hebt staan...

Bedankt allen voor de reacties. Ik ben inmiddels bunq premium lid maar heb via ics een aparte CC besteld als backup. Iets duurder maar uiteindelijk wel alles wat ik nodig heb en met bunq heb ik een innovatieve partij die netjes omgaat met mijn privacy en via een veel logischer verdienmodel een goede dienst aan biedt. ☺

Tnx Berend! Laat je het ons weten als de debit Card onverhoopt ergens niet werkt? Het netwerk is exact hetzelfde als credit card (beide Mastercard) dus het zou echt moeten werken...

Daarnaast heeft een debitcard meer voordelen ben ik achter gekomen: als je grote uitgaven doet moet je bij een creditcard altijd gechecked worden terwijl bij een debit card gewoonweg naar je saldo wordt gekeken. En er hoeft ook geen credit check plaats te vinden, wat voor een boel mensen (expats bv) ook prettig is.

Thanks again en laat ons weten hoe het bevalt :)!

Je krijgt voor je CC pas een registratie bij BKR als er ook een 'echt' kredit aan gekoppeld zit. Ik heb twee CC's en voor beide geen registratie, want aan het eind van de maand wordt het complete openstaande saldo van mijn bankrekening afgeschreven.

Vraag moet ik eerst zelf geld op de kaart storten.! Want dat kan ik er nergens uit halen. Er staat de debit kaart is het zelfde als een credit card ?

Het netwerk is het zelfde, maar het is geen creditcard. En je noemt meer voordelen? Enige voordeel is dat het direct van je rekening afgaat. Voor de rest heeft helaas een echte CC meer voordelen: aankoopbescherming, 100% kaart acceptatie en geen problemen in het buitenland (auto huren, hotels etc). Met mijn Rabo creditcard kon ik tot 1000 euro zonder checks of bevestigingen betalingen verrichten.

Ik zou het niet mooier brengen dan het is, maar wel vermelden dat bunq er mee bezig is om het zo goed mogelijk te laten werken :)

@taxi onderneming: je linkt de kaart aan 1 van je rekeningen, net als de Maestro pas. Je hoeft er dus niet van tevoren geld op te zetten en het is ook geen lening die je aan het eind van de maand betaald, zoals bij respectievelijk een prepaid- en een normale creditcard :)

25 days later

Arjan, ik lees nu je reply pas 🙈

In mijn geval is de kredietverstrekking een lopend krediet op de betaalrekening waar m'n charge card aan gekoppeld is.

Zo kan ik ook met een betaalpas rood gaan op deze rekening. Saldo van rekening is dan wel weer gekoppeld aan bestedingslimiet van de kaart. Ingewikkelde constructie dus 😬

Write a Reply...