Zijn er echt mensen blij met het nieuwe prijsmodel? Ik zie het voordeel gewoon niet. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Zijn er echt mensen blij met het nieuwe model?
LuukRookie
Ik wil het wel proberen en de Rabobank gedag zeggen.
Ik vind het vreselijk irritant dat het overzicht van de Rabocard, de mastercard die ik heb, een aantal dagen vertraging heeft.
Ik ga er van uit dat Bunq daar geen last van heeft!
JeroenChamp
Ik vind het ronduit RUK. Zodra ik m'n pasje kwijtraak of deze kapot gaat MOET ik de Premium nemen. Leuk die 25 rekeningen die je kan hebben in plaats van de max. 10 nu maar 25?!! Doe ff normaal ofzo. De twee MasterCards is aardig maar niet heel super.
Ik vond van Bunq juist zo handig dat ik met de app de pas aan de rekening naar keuze kon koppelen wanneer ik met die rekening wilde betalen.
Ik vind dat bestaande klanten alle features moeten kunnen blijven gebruiken, incl een vervangende pas zonder daarbij gedwongen te upgraden. Maffiapraktijken...oh nee die hadden nog iets van eergevoel mbt het nakomen van beloftes en afspraken...
FMaster
Voor mij is het netto goedkoper dan de losse accounts en cards die ik bij bunq en andere banken heb. Plus het hele gemak hier. En ook met de Mastercard doen ze het beter dan de rest zoals realtime je pin updaten, cvv code in de app ipv op de card geprint, etc. Het is niet gewoon een tariefverhoging, er gaat wel een bunqsausje overheen.
HelmerProdigy
Ik weet dat betalingen tijdens onze vakantie op Curacao 2 weken terug realtime te zien waren in de bunq app. Bij betalingen met een SNS of Rabo pas duurde het zeker 3 dagen voordat ze zichtbaar waren.
Waarom lukt bunq dit wel en hebben de traditionele banken hier moeite mee?
Hoewel er naar mijn mening het een en ander aangepast kan worden snap ik deze stap wel. Bankieren is helaas gewoon niet gratis.
Het lijkt mij echter een betere optie als je zelf je pakket kan samenstellen, dat je kan aanvinken welke passen je wilt, hoeveel rekeningen etc. en dat je dan voor dit pakket een daarbij passende prijs betaald. Daarom ben ik het met deze zet eens.
En onthoud dat een startup meestal nog wat moet leren! En bij leren hoort ook fouten maken.
Ik ben over het algemeen iemand die graag iets extra's betaald als ik weet dat het goed gaat. Dit is bij bunq het geval, geen shady business en ze luisteren naar de klant.
Nee niet helemaal mee eens met de nieuwe prijsbeleid. MVP die blijft veranderen en dan zijn we de dupes. Bunq en de netflix van banking BS
Ik zie er wel wat in. Ik gebruik bunq privé, twee rekeningen, twee passen. We pinnen veel. Dat heeft me nu over een periode van elf maanden gemiddeld 5€ per maand gekost. Ik heb daarnaast nog een viabuy rekening voor een debit mastercard die echt overal werkt. De stap naar 7,99€ is voor mij niet heel hoog.
MarcoWizard
Ik ben er wel blij mee met al die nieuwe features zoals de NFC op je mobiel, betaalverzoeken via WhatsApp en de MasterCard. Bij bijvoorbeeld N26 kan je op je MasterCard niet direct geld storten en bij betaalverzoeken via de Rabobank kan je niet eens zien wie er betaald heeft. Die 3 biertjes per maand vind ik het ruimschoots wel waard en ook fijn dat je nu ook zonder extra kosten cash geld kan opnemen.
WillemWizard
Opeens functionaliteit afpakken (rekening openen tot 10 stuks, vervangende pas aanvragen) om je zo te dwingen te upgraden is toch tamelijk shady. Hadden ze dat niet gedaan dan had dit 90% van de klachten gescheeld.
Je RaboCard is een CreditCard, je bung MasterCard niet!!!
ChrisChamp
Nee, ik ben absoluut niet blij met het nieuwe prijsmodel! MasterCards (!) heb ik geen behoefte aan, want ik heb allang een (VISA) credit card voor als ik op reis ben. 25 rekeningen lijkt me totale overkill, 10 was al meer dan genoeg. NFC tap & pay heb ik niets aan want iPhone. Andere, reeds bestaande features van bunq zijn top, maar zeker niet zoveel beter/meer dan andere banken dat ze het nu ontstane prijsverschil rechtvaardigen.
Wat me echter het meest dwars zit is hoe bizar slecht Bunq en vooral Ali (https://www.rtlz.nl/tech/bunq-baas-reageert-veel-klanten-zijn-blij-met-nieuwe-prijzen) over deze update en alle kritiek erop communiceert. Ik was enorm fan, heb ze overal aangeraden en had er geen enkele moeite mee gehad om (fors) meer te betalen voor het ideaal van de bank zonder maatpakbankiers, overbodige managementlagen en flashy gebouwen. Maar zoals het nu gaat ben ik weg.
RaulAce
Ja, ik ben echt blij. Vind de hele bunq ervaring sowieso fantastisch maar miste een (veilige) creditcard en een optie om makkelijk over te stappen van een traditionele bank. Dit heeft me tot nu toe tegengehouden om alles over te zetten naar bunq. Beide opties zijn nu beschikbaar. Een prijsverhoging van 800% is misschien een shock maar het is nog altijd "maar" 8 euro per maand die ik graag betaal voor een perfecte gebruikerservaring en het succesvol maken van een bedrijf dat echte innovatie in de financiele wereld doorvoert.
TThimble20Wizard
Ik probeer het 3 maanden uit maar als ze het huidige beleid niet herzien dan ben ik uit.
Het is geen creditcard, een debitcard.
@Helmer: Omdat deze banken de betalingen eerst reserveren en ook deze status geven, dat doet bunq niet. Bij andere banken, zoals ING, kun je de betaling in het buitenland ook gewoon zien maar dan onder een andere tab.
Michiel 🏳️🌈Prodigy
Kan me niet voorstellen dat iemand het nieuwe prijsmodel een verbetering vindt.
Bunq is als fintechbank gestart om de traditionele banken wakker te schudden. Dat is gelukt en de ABN’s etc zijn druk bezig geweest en bieden hetzelfde of meer dan Bunq omdat Bunq maanden geen vooruitgang heeft geboekt.
We wachten al lang op en/of waardoor Bunq tot en met de dag van vandaag alleen voor alleenstaanden of als bank erbij mogelijk is.
Met de nieuwe prijzen moet je wel heel veel overhebben voor het feit dat Bunq je geld niet investeert.
Voor mij is het duidelijk, als er op korte termijn geen herziening komt heeft Bunq geen toekomst meer.
AnoniemAce
Ik niet. Heb net alles definitief overgezet naar Bunq. Als ze niet snel met alternatieve prijzen en/of bundels en een belofte om in de toekomst dit soort acties op zijn minst van te voren aan te kondigen, dan ben ik ook weg.
TheoWizard
Bunq laat hier ergens zelf weten dat als je die app en cards niet volledig gebruikt je beter de Free versie moet nemen. Dat om die €8 anders niet goed benut wordt.
Saldo's op €0,00 zetten, mijn 2 betaalpassen laten uitzetten om de €2 uit te sparen en de boel laten slapen voor 5 jaar. Moet toch kunnen terugkijken in mijn betalingshistorie?
BartWizard
Nee ik denk niet dat er veel mensen blij zijn.
1) Geen keus meer. Full price or nothing. (Nou ja Bunq free, maar dat is een goedmakertje / uitprobeer account, niet iets waar je serieus mee aan de slag kunt)
2) Geen keus meer niet meer betalen voor wat he gebruikt en dat was nou juist de kracht (was...)
3) Weinig innovatie atm. Er wordt al maanden gevraagd naar opties als een echte gezamenlijk rekening. Inovaties zijn cosmetisch of niet waar de markt (wij bunkers om vragen) en dat is dus niet een een all in account, maar keuze wat je wel niet gebruikt.
- Nee dank je ik heb al een creditcard
- En nee ik heb geen android, dus ik heb niets aan NFC betaling.
Maar het belangrijkste is de manier waarop dit uitgerold is. Gewoon zonder meer, zonder aankondiging. Geen overgangsperiode. Geen mogelijkheid om je oude account tot tegen rekeningen uit e breiden.
Dat betekend geen respect voor je huidige fans en ambassadeurs.
Elon Musk van o.a. SpaceX en Tesal, sprak de woorden "You can charge a fair price, but never, ever take advantage of the customer"
En dat is wat er bij un gout gaat. Veel fans en ambassadeurs van bunq voelen zich gebruikt....
Veel mensen hebben in het forum al laten weten dat ze niet blij zijn dat ze menen hebben aangeraden en voelen zich best wel genaaid.
Zelf ben ik ben blij dat ik niemand bunq heb aangeraden..... Want dat ik nu mijn excuses moeten aanbieden voor wat bunq nu doet. In een keer, het recht ontnemen om nieuwe bankrekeningen te openen of € 8,- per maand gaan betalen. (Wat vergeleken met ander banken rijkelijk hoog is)
Het is dus vooral het vertrouwen in bunq un het algemeen en het update beeld in het bijzonde, wat met deze update is beschadigd.
Bunq heeft met deze update laten zien: Wij zijn grillige, wij houden geen reling met jou als jij als fan en ambassadeur onze diensten aan je goede vrienden aanbeveelt.
Bunq begrijpt dat niet, wil daar geen rekening mee houden, of misschien wel erger kan daar vanuit een niet bekend bedrijfsvoering probleem geen reling mee houden.
Juist bij een bank draait het om vertrouwen openheid en een duidelijk roadmap, wat er gaat gebeuren.
Heb jij nog vertrouwen in zo'n onderneming als bunq? Ik niet.