• Ideas
  • Bunq als Payment Service Provider

Hallo,

Het zou een mooie (zakelijke) Bunq dienst zijn als jullie ook PSP diensten aan zouden bieden. Momenteel kun je al terecht bij Mollie, Icepay, Buckaroo etc. maar juist het real-time karakter van Bunq zou veel webshop-eigenaren over de streep kunnen trekken om een rekening bij jullie te openen. De bovengenoemde andere partijen werken op zich prima maar zijn vaak problematisch voor de administratie en het kan een tijd duren voordat het op de rekening bijgeschreven staat. Hoe mooi zou het zijn als iemand betaald in de webshop dat je dat realtime in je rekeningoverzicht ziet verschijnen!

Het is al mogelijk met de API. Alleen bunq levert geen modules die je kan gebruiken, die zal je zelf moeten (laten) maken!

Inderdaad Mollie maakt er administratief een potje van, maar het biedt wel veel betaalopties. Bunq biedt alleen iDeal, dus als dat voldoende is, is dat een keuze. Dit is vast iets voor de toekomst!

Hi Qarizma,

Ik weet dat er idd een API is maar ik had het dan ook meer als uitbreiding op de zakelijke dienstverlening door Bunq in plaats van iets mogelijk maken in mijn specifieke situatie. Veel online ondernemers hebben weinig trek om hier speciale oplossingen voor te gaan (laten) ontwikkelen met deze API. Die kiezen sneller voor het installeren van een hapklare brok voor Magento / Woocommerce / etc.

Ik denk dat het voor Bunq een win-win is: Ze verdienen extra aan de transacties in webshops en ze hebben een serieuze extra USP om online ondernemers over de streep te trekken om een zakelijke / Premium Bunq-rekening te openen.

Hi! Sorry to switch to English (it took me Google Translate to review your messages 😂), just wanted to tell you that I really like this idea and we'll keep it in consideration at bunq!

Thanks!

4 months later

Dear David

Please keep us informed then :-)

Best regards Rogier

3 months later

verexcuseer de necro, maar op wat voor manier maakt mollie er een potje van? Door niet duidelijk aan te geven welke factuurnummers horen bij (gecombineerde?) uitbetalingen? Bvd :)

Ik zou dit ook als een logisch stap zien. Is er al iets meer bekend?

Hi Wil 🙂

Currently there isn't any update over this. We will update this topic as soon as we have more information to share with you 👍

Write a Reply...