RRookie
Kan geen geld overmaken naar me bunq rekening, bunq is niet bereikbaar
Kan geen geld overmaken naar me bunq rekening, bunq is niet bereikbaar
Hoe bedoel je precies dat bunq niet bereikbaar is? Tegen welk probleem loop je precies, vanuit welke bank probeer je geld over te maken?
Van Abn naar bunq, dan staat er De bank van de ontvanger is op dit moment niet bereikbaar
@Robertus-Grey-Falcon#163950 En even voor de duidelijkheid: je probeert een reguliere overboeking te doen?
Ja klopt, een overboeking van mijn vriendin ( Abn Amro) naar bunq
@Robertus-Grey-Falcon#163953 Ik kan het probleem hier reproduceren. Er staat wel wat meer info bij. Op dit moment lijkt een directe overboeking (Instant Payment) niet te werken. In dat geval wordt het als reguliere overboeking gedaan, en dat kan 1 werkdag duren.
Indien je het geld echt direct nodig hebt kun je in plaats van een overboeking ook een Request sturen naar je vriendin. Als zij deze betaalt (met iDEAL bijv) dan staat het geld normaliter direct op je rekening.
Ok dank je wel
@Robertus-Grey-Falcon#163960 denk gewoon ergens bij de systemen van en/of de connectie met/naar die van bunq of abn bij/met/naar die van de ecb een storing is, is niet zo erg, maar komt sporadisch voor, dan bij de ene cluster klanten, dan bij de ander, kan ook dat er ergens bij abn, bunq of ecb een systeem tijdelijk in onderhoudt was. want hier bij mij namelijk geen foutmelding, overboeken van abn stond er bij mij nu vrijwel meteen op bunq. Dus dit is niet iets om je druk over te maken.
@Robertus-Grey-Falcon#163960 Instant Payment ligt er momenteel uit bij Bunq overboekingen. Wilde net naar N26 overboeken en is normaal 2 seconden. Nu duurt het ook 1 werkdag krijg ik de melding.
NB: vooral op een zondag wil men nog wel eens een deel in onderhoudt hebben, vooral bij Instant payments. dus kan nou net zijn dat jij in de klanten groep zat waar iets in onderhoud was.
@Petrus-Olive-Tiger#163997 peter, zie ook m'n bericht hier boven, het is een zondag, kan dus zijn dat voor een deel van de klanten verminderede bereikbaarheid is ivm onderhoud.
@DaveFlash#163998 heb nog nooit gehoord van helemaal offline zijn van services bij bunq als gevolg van onderhoud, volgens mij klopt dat totaal niet. Bij andere banken is dat wel gebruikelijker, maar bunq heeft de IT iets beter opgezet in dat opzicht.. 🤷♂️
@Sander#164003 mijn punt was, de onderhoud kan ook aan de kant van abn zijn of er tussen bij de ECB. helaas is voor de gebruiker op basis van die enkele melding van ABN niet te ruiken, proeven of zien waar de storing/onderhoud zich bevind.
Beste bunq zit ook op een betaling te wachten van een abn rekening normaal staat het er meteen op en nu niet wat is er aan de hand vind dit erg vervelend en krijg geen reactie
Heb een probleem ik stuurde me vriend een tikkie vanochtend hij heeft het betaald kreeg van tikkie een melding dat het bevestigd is om 11:20 en tot nu toe heb ik nog niks ontvangen op me rekening??