• Ideas General Payments
  • Overboekingen naar eigen rekeningen terug te zien in Insights

Ik maak elke maand mijn huur over naar een gemeenschappelijke rekening onder mijn bunq-account. Als ik mijn ‘Insights’ bekijk, is de huisrekening niet aangevinkt, omdat dit niet mijn eigen kosten zijn. Helaas zie ik mijn huur ook niet in Insights, omdat het naar een eigen rekening gaat. Is er een manier om dit wel te laten zien?

@Vincent-Golden-Kiwi#165897 Blijft die huur dan op die gemeenschappelijke rekening staan of wordt die dan geïncasseerd oid.?

@TwitNour#165898 Die wordt dan gezamenlijk weer overgeboekt naar een andere rekening die niet van mij is. Dus het geld gaat er uiteindelijk wel uit, maar is niet terug te vinden in Insights.

@Vincent-Golden-Kiwi#165899 Dus zelfs de overboeking vanaf de gemeenschappelijke rekening naar de 'externe' rekening is niet in Insights te vinden?

@TwitNour#165900 Nee, maar dat komt omdat de gemeenschappelijke rekening niet is aangevinkt in Insights. Dat wil ik ook niet omdat dan allemaal huis-uitgaven in mijn Insights komen.

@Vincent-Golden-Kiwi#165902 Dat is in principe dan de kern van het 'probleem' hier, niet dat Insights de overboeking van jouw ene rekening naar jouw andere rekening niet toont. Een overboeking naar jezelf valt namelijk niet onder de noemer 'kosten', dus ik verwacht ook niet dat bunq hier ooit verandering in gaat brengen. Enige manier is denk ik toch om de gemeenschappelijke rekening ook aan Insights toe te voegen.

@TwitNour#165903 Ja, dat vreesde ik al. Toch jammer dat het dus niet mogelijk is om mijn huur in Insights te zien. Met de huisrekening worden huiskosten gemaakt voor 6 personen dus dat doe ik liever niet in Insights. Maar thanks Nour!

@Vincent-Golden-Kiwi#165904 Met de huisrekening worden huiskosten gemaakt voor 6 personen dus dat doe ik liever niet in Insights.

Dat is ook weer begrijpelijk inderdaad. Maar gezien dit wel een 'idee' is zal ik het topic een idee-tag geven, wie weet dat bunq er iets mee doet?

5 months later

Afgelopen maanden is de focus veel meer gelegd op 'Budgeting' en 'Insights', wat ik erg fijn vind. Helaas, is mijn probleem nog steeds niet opgelost en heeft het voor mij geen zin om deze features te gebruiken. Kan er hiernaar gekeken worden?

Write a Reply...