• Slice of een andere "wie krijgt wat" app?

Aloha!

Tot op heden heb ik altijd 'Splitwise' gebruikt om uitgaven bij te houden met anderen of binnen een groep. Een paar dagen weg met vrienden of op vakantie met enkel m'n vriendin was het makkelijk om bij te houden wie wat betaalde. Einde van de rit zag je heel duidelijk "Jij krijgt/bent schuldig: € x".

Nu wil ik overstappen op Bunq, maar wilt dat niet zeggen dat automatisch de Slice app ook daadwerkelijk beter.

Voor mijn vraag ben ik benieuwd welke app jullie gebruiken om rekeningen bij te houden & delen, i.c.m. niet-bunq gebruikers: Slice of wat anders?

Ga binnenkort op vakantie en hier gebruik ik de 'Wie betaald wat'-app voor Android voor. Slice werkt goed voor eenmalige uitgaven, maar wil niet na het eind van mijn vakantie 30 verschillende requests hoeven te betalen een ook nog eens te ontvangen. We houden alles bij in deze app en aan het eind van de rit krijg ik als wat ik schuldig ben, minus hetgeen ik betaald heb te zien in een overzicht. Aan het eind stuur ik dan 1 request over het totaal betekende saldo.

Splitwise heb ik nog niet gebruikt. Moet zeggen dat de UI -afgaand van de screenshots uit de Play Store- er wel beter uitziet.

Het mooie aan Slice is juist dat iedereen in de groep al zijn/haar uitgaven kan toevoegen en je aan het einde alles "settled" en iedereen een request krijgt / in een keer ieders deel betaald krijgt.

De "Split The Bill" functionaliteit in de main bunq app werkt idd per transactie..

Slice werkt ook voor mensen die geen bunq hebben, en je kunt ook namens iemand een uitgave toevoegen.. Van alle "cost-split-apps" toch echt wel de beste imho

In mijn omgeving heeft niet iedereen een smartphone, waardoor Slice niet zo geschikt is. Ik gebruik zelf JustSplit, wat als nadeel heeft dat een iemand alles voor de hele groep moet bijhouden.

2 months later

Wij gebruikten hier altijd Sjaak voor, maar die gaat per 1 november helaas uit de lucht.

@Val dat kan met Slice toch ook? Je kunt voor derden rekeningen toevoegen ...

Write a Reply...