• Crypto

Hoe staan jullie tegenover crypto en in hoeverre staan jullie toe hoeveel er vanaf crypto Exchanges afkomt?

Hoi Jeff,

We hebben een groot wishlist topic over Crypto's. Ik zou daar zeker even in kijken en je stem achter laten. 👍

Cryptocurrencies staan voor ons nog niet op de planning, dit omdat er grote risico's aan hangen. Vooral witwassen is hier een voorbeeld van.

Maar we zijn natuurlijk onwijs geïnteresseerd in hoe men dat ziet, we zien je daarom graag in het wishlist topic. 😄

Sorry ik denk dat ik mijn vraag verkeerd geformuleerd heb.

Crypto’s (bitcoin, ether, enz.) die ik heb omgewisseld voor euro’s en laat storten op mijn bunq rekening, hangen daar bepaalde voorwaardes aan?

De Europese Bitcoinexchange BL3P (van Bitonic) werkt samen met bunq: https://bitonic.nl/bl3p

Dus inkomsten uit Bitcoins of andere cryptovaluta laten storten op je bunq rekening is vast geen probleem ☺

“is vast geen probleem” - daar zit het hem nou net in. Enige zekerheid dat ze je bank tekening sluiting zou erg fijn zijn. Het gezeur dat ik heb gehad met de Rabobank zou ik niet nogmaals willen herhalen.

Hoi Koen,

ik zie dat ik op mijn eigen bericht heb gereageerd ipv jouw bericht. Zou je mijn reply kunnen checken en daar eventueel op kunnen reageren?

3 months later

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk gezeur dat zou zijn. Als het een SEPA overboeking is dan heeft je bank (Rabo of bunq) toch geen enkele reden om de boeking tegen te houden? Dat het nou toevallig van een Exchange af komt moet niet mogen uitmaken. Of doet de Rabo ook moeilijk als je funds van een Alex/Binck/DeGiro naar je rekening laat storten?

"zou niet moeten" klinkt mooi. De praktijk is dat banken ook verplichtingen hebben i.h.k.v. Wwft en cryptocurrencies leveren door hun relatief anonieme karakter risico's in deze hoek. Voor kleine bedragen doen banken ook niet moeilijk, maar als bedragen groter worden en ze blijken iets met witwassen of financiering van terrorisme te maken te hebben, heeft de bank ook een probleem.

Banken maken ieder een inschatting hoeveel risico ze willen lopen om enerzijds problemen met de regulator te krijgen en anderzijds klanten niet kwijt te raken. De grote banken kiezen blijkbaar voor meer zekerheden aan de ene kant.

Persoonlijk heb ik overigens nog geen problemen ervaren bij bunq (uitbetalingen vanuit Kraken vanaf Fidor Bank), maar dat waren geen tonnen of zo...

a month later

I have made a fortune I bit coin the reversing I at the right time of course

Als jij geld laat storten op je bunq rekening, gaat dat via een SEPA transactie. Daar heeft bunq verder niets mee te maken, het is gewoon een partij die geld op je rekening stort.

Je moet natuurlijk wel netjes je winsten aangeven bij de belastingdienst, daar hebben wij verder niets mee te maken :P

4 months later

Crypto komt als een tsunami. “Like it or not.”

Hoi!

We staan als bunq uiteraard open voor cryptocurrencies. We begrijpen helemaal dat bunqers deze willen kopen en ook geld van exchanges terug krijgen 👍

Dit betekent uiteraard niet dat er niets gecheckt wordt, ook wij moeten ons aan de regelgeving houden en zullen actie moeten ondernemen wanneer de wet overtreden wordt.

Tot dat moment: Succes met HODLen 👍

Write a Reply...