• Spam in app / spam dmv pushmeldingen

Sinds de laatste app update is de bunq beleving veranderd van degelijk naar goedkoop met ongewenste reclame.

Ik zou me voor kunnen stellen dat de bunq-gratis klanten reclame te zien krijgen, maar als premium klant zit ik niet te wachten op goedkoop ogende banners en spam pushmeldingen.

Peiling:

- gewoon een goed werkende bunq app

of

- schreeuwerige app met veel kleurtjes en andere spam zooi

Hoi Michiel,

We hebben sinds kort wat banners in de app, dit doen we om bunq gebruikers de app en al z'n mogelijkheden te laten verkennen. We hebben gemerkt dat er veel bunqers zijn die nog niet alle mogelijkheden kennen, terwijl ze deze soms wel nodig hebben 👍

Het is uiteraard geen reclame, wat we in de app laten zien. 😄

We blijven natuurlijk wel naar de app kijken, en zullen blijven herbeoordelen of we de nieuwe banners willen houden.

Dank!

Kunnen jullie dan niet in instellingen een vakje maken met "ontdek bunq" in plaats van mensen te irriteren met banners die je nu elke dag krijgt of is er ergens een mogelijkheid dat uit te zetten?

Ik vind die dagelijkse melding over geld voor mijn volgende project -wat ik niet wil- ongelofelijk irritant

Ik snap het doel en nut van deze banners (vergelijkbaar met de badges). Ik denk dat het wellicht ook handig kan zijn voor nieuwe en/of minder ingewijde gebruikers. Je wilt dat gebruikers de app volledig benutten en daardoor ze ook beter aan je verbind.

Toch vind ik dat bunq dit soort dingen onhandig implementeert cq communiceert. Ik denk dat voor gebruiker nu niet duidelijk is waarom hij deze meldingen krijgt en ook niet hoe hij er weer vanaf komt (je krijgt ze immers meer dan eens!). Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 'plotse' meldingen als irritant en indringend ervaren kunnen worden. Ik zou mij bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat als je 1 keer een bericht weg zou kunnen klikken je dan de vraag krijgt of je voortaan helemaal niet meer wilt ontvangen.

Kortom: het idee is prima, de uitwerking voor verbetering vatbaar...

En uiteraard sluit ik graag weer af met de aanbieding om voorafgaand aan IPN mee te denken :)...

Ik zie deze banners zelf -om welke reden dan ook- helemaal niet... Ik sluit me verder wel aan bij John; bunq moet hierin wel leren van eerder gemaakte fouten.

Vind het heel irritant, mede omdat ik er notificaties van krijg, terwijl ik alleen notificaties voor betalingen had aanstaan. Nu dus via iOS zelf maar alle notificaties gestopt.... effect is dus tegenovergestelde van het beoogde. Domper op het gebruik en instelling om dergelijke reclame te pushen.

Sorry, ik poste zonder eerst te checken of hier al berichten over waren. Mij gaat het niet over de banners, die kan je wegswipen.

Maar aub de reclame notificaties niet meer versturen. Ik dacht even: bunq snapt het: platte spam marketing werkt niet. Maar helaas.

Hier is de notificatie functie niet voor bedoeld, dat zouden jullie toch moeten weten.

Hai Koen,

Waarom gaan jullie in je reacties alleen in op het banner ding?

De klachten over spam notificaties worden genegeerd lijkt het, maar die zijn echt pauper!

Ik heb nu de ‘Other Messages’ categorie van notifications in de app uitgeschakeld in de hoop dat deze spam daarmee ook uitgeschakeld wordt.

Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar ik ken wel degelijk alle mogelijkheden van bunq, ook die waar ik zelf geen gebruik van maak. Fundraising heb ik niet nodig, ik heb een prima baan! :) En een gedeelde rekening ook niet, ik heb geen partner(s) of activiteiten met vrienden waarbij dit handig is. Ik heb dan ook geen behoefte om dagelijks herinnerd te worden aan het bestaan van deze mogelijkheden.

Een banner vind ik overigens nog wel acceptabel (mits deze niet in de weg zit en ik hem permanent kan uitschakelen) maar push notifications onderbreken waar ik mee bezig ben. Doe dat alsjeblieft nooit meer :)

Helaas lijkt het er op dat dezelfde fout is gemaakt met de “trophies”. Oude bunqers hebben deze helemaal niet nodig.

Ik zag er laatst ook eentje over fund raising na het accepteren van een request. Leuk, maar overbodig, ik weet dat het kan en heb ook een bunq-me pagina.

Notificaties hierover heb ik nog niet gezien en hoop deze ook niet te krijgen 😉

Voorstel 💁‍♂: voor nieuwe gebruikers een welkoms tour. Wat kan je en waar kan je dit doen. Laat deze welkoms tour later ook nog opvraagbaar zijn in je account pagina b.v.

Voor nieuwe features kan een extra item worden toegevoegd aan de tour en voor alle gebruikers eenmalig automatisch getoond worden of in je events lijst te laten zie. Wederom later opvraagbaar.

Ja, en recentelijk las ik een reactie van een medewerker (naam vergeten) die reageerde op wensen die oud waren, wanneer er iets duidelijk zou worden wanneer deze ingewilligd werden. Hij zei toen (terecht) dat bunq niets kan garanderen, en dat alle vernieuwingen op de een of andere manier van Together afkomstig waren.

De laatste weken: banners, push meldingen, geluidjes bij betalingen, spam.

Ik tel dt niet bij elkaar op, het zijn geen wensen. Ik kan ergens wel begrijpen dat ze dit invoeren maar zeg dan gewoon hoppa we vinden badges enz belangrijker dan jullie wensen.

Samenvatting: ik hoop dat ze nu tevreden zijn met de popups, banners, pushmeldingen etc zodat ze weer leuke functies kunnen maken. Het voelt rot om de ‘schaarste’ (je kan immers niet alles tegelijk maken, je hebt geen oneindig aantal werknemers) opgevuld te zien worden met niet 1, niet 2, maar drie sprints vol met manieren om beginnende bunqers te helpen.

Heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt dus niet. De spam blijft. Heel irritant

Ik heb hiervoor eens naar de badges pagina gekeken. Zelf vind ik badges lichtelijk kinderachtig maar het biedt wel een handig overzicht met dingen die je zou willen doen met bunq. Een pagina met een overzicht daarvan vind ik echt een goed idee, maar ik zou het idd ook liever zelf opzoeken. Notificaties voor zulke dingen vind ik echt niet kunnen, zeker niet met al die aandacht die er tegenwoordig is om mensen minder "verslaafd" te maken aan hun smartphone. Notificaties moeten altijd opt-in zijn imho.

Nou moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een Banner of notificatie hebt gezien haha. Dus ik heb geen problemen. Desalniettemin, een overzicht pagina of set van tutorial: thumbs up.

Ik word er helemaal gek van. Ik heb een zakelijk account en wil geen ervaringen delen, ik wil geen spammeldingen ontvangen, heb alles uitgezet maar blijf het krijgen..

👋

Meningen van gebruikers zijn absoluut belangrijk. ❤ Waar ook naar gekeken wordt zijn de vragen bij support (ook Private Matters); als features onduidelijk zijn en dus veel vragen opleveren kan er tijd in geïnvesteerd worden; dat bespaard kosten voor support medewerkers en gebruikers hoeven geen tijd te verdoen op een onduidelijke feature.

Er zijn de laatste tijd inderdaad meerdere (kleine) tweaks uitgebracht om nieuwe (en sommige oude) gebruikers te helpen bij het ontdekken van features van bunq die zei nog niet kennen, bunq moet immers ook groeien. Mijn mede-bunqers nemen al jullie feedback door en dit wordt vervolgens geanalyseerd wat ermee gedaan kan worden. 😁

Rest assured, dat betekend niet dat alle focus daarop ligt. Er zijn (zoals eigenlijk altijd) ook genoeg mooie (grotere) projecten waaraan gewerkt wordt. Ik heb er bijvoorbeeld zelf aan eentje meegesleuteld. Nee, ik kan/mag niet zeggen wat voor projecten natuurlijk, dat is dan weer de verrassing des bunq's. 🙂😬

Gek, nog nooit zoiets gekregen. Misschien alleen op ios?

Nee, ook de Android app geeft die meldingen. Maar waarschijnlijk alleen bij nieuwe gebruikers?

Een voorbeeld van de meldingen onder Android:

Meerdere keren dezelfde berichten zelfs... beetje teveel van het goede als je het mij vraagt.