• Ideas Implemented
  • Apple Pay discussion topic

Dus als ik het goed begrijp is het niet meer mogelijk zonder een nieuwe pas te bestellen die op een buitenlands adres staat?

Vandaag ingesteld via de bovenstaande link. Net nieuwe klant en werkt prefect. Zojuist eerst Apple pay betaling gedaan bij de Albert Heijn. Top!!

@Arjan#35478 Hoe heb je het voor elkaar. ? Gekregen.

@Frank-Lime-Falcon#41726 Even op bunq.love kijken voor de mogelijkheden!

ik heb een Premium account met al 3 ingestelde kaarten (de 3 standaard zeg maar), als ik nu via de hier boven gemelde link dus apple pay zou willen hebben, moet ik dan een nieuwe kaart hier speciaal voor bestellen (een 4e kaart dus met extra maandelijkse kosten voor alleen het verkrijgen van apple pay). Of kan ik bevoordeeld de debetkaart uit zetten, waardoor 2 actieve overige standaard kaarten en er dan een nieuwe kaart bij bestellen met de eenmalige bestelkosten?

zou het zonde vinden dan wel weer als ik nu 4 kaarten moet hebben in mijn geval met de extra maandelijkse kosten, alleen omdat ApplePay nog steeds niet in NL bestaat. Wie wil dit misschien toelichten?

@Robin-Teal-Frog#40822 Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? alleen via de Bunq app of ook doormiddel van de desktop applicatie? als ik via de app adres wil wijzigen kan het niet omdat locatie voorzieningen aan staan..

@Cor-Pink-Quokka#41954 je kunt kaarten altijd deactiveren. Zolang er niet 4 (of meer) tegelijk actief zijn betaal je daar geen extra kosten voor (behalve de eenmalige bestelkosten).

@Sander#41982 Ok dus buiten de 3 standaard kan er nog een vierde bij gratis (behalve de eenmalige bestelkosten)

@Cor-Pink-Quokka#41986 een vierde kaart zal bestelkosten met zich meebrengen, correct.

• Heb je op enig moment in de facturatieperiode meer dan 3 kaarten actief? Dan betaal je voor de kaarten boven de limiet de maandelijkse kosten (€2-€3).
                  • Zijn er op geen enkel moment meer dan 3 kaarten actief? Dan valt dit binnen je abonnement. 😃

Er is een hele korte periode geweest dat bunq ApplePay leverde middels virtuele kaarten. Voor mensen die zo’n kaart hebben telt deze niet mee voor het aantal van 3 gratis kaarten.

Iedereen die nu een nieuwe kaart besteld in een ApplePay enabled land krijgt een echte kaart. En daar zit gewoon een maximum van drie aan, als je ze gratis wil hebben bij premium.

• ERookie

Begrijp ik het nou goed dat ik bij een overstap naar Premium geen Apple Pay kan nemen i.c.m. een bestaande pas én rekening?

@NS#42025 Je moet een nieuwe pas aanvragen met een tijdelijk buitenlands adres. Daarna Apple pay activeren en je adres weer terugzetten zodat de fysieke pas op het juiste adres aankomt.

@Frank-Lime-Falcon#41726 Het is me gelukt.

Top en bedankt voor de uitleg.

Maar waar kan je en nu mee betalen. ?

Welke winkels. ?

Af kan je overall betalen waar je ook contactloos kan betalen. ??

@Frank-Lime-Falcon#42660 Je kan overal betalen waar je contactloos kan betalen.

@Frank-Lime-Falcon#42660 mits je de maestro hebt wel, want mastercards (en visa overigens ook) wordt in Nederland zeker nog niet overal geaccepteerd.

@DaveFlash#42667 Ik heb hem gekoppeld aan MasterCard. De Apple pay. Kaart.

Kan ik hem alsnog koppelen aan maestro kaart ?

@Frank-Lime-Falcon#42672 gekoppeld? die snap ik niet, je kan via de welbekende methode gewoon een nieuwe, niet een vervangende meastro, aanvragen en die ook met Apple pay gebruiken. ik heb alle twee, Maestro en MasterCard met Apple Pay.

@DaveFlash#42673 Ik heb een nieuwe kaart aangevraagd dat is een MasterCard. En die heb ik aan Apple pay gekoppeld.
                                      Ik had dat dus met een nieuwe meastro kaart moet koppelen.

Begrijp ik dat goed.

@Frank-Lime-Falcon#42676 Ja ook met Maestro ja, want met een MasterCard kom je voorlopig niet ver in Nederland als de gemiddelde ondernemer/winkelier niet de stap durft zetten om die te accepteren, alleen een klein aantal grote ketens accepteren ze overal in Nederland: Aldi, LIDL, MediaMarkt, grote fastfood ketens, de meeste restaurants en het gros van de kleding zaken: C&A, Bijenkorf, Primark, NewYorker, Action, Hudsons Bay, TK-Maxx (recent in Nederland gestart) zo uit m’n hoofd (hoewel die laatste soms nog wat probleem heeft met contactloze Visa of MasterCards en die moet je dan ook vaak erin steken bij de MediaMarkt, maar dat is dan voor de fysieke pas, via Apple Pay zou dat hoe dan ook moeten werken)

@DaveFlash#42677 Oké bedankt voor de info.
                                          Dus zou ik de stap nogmaals moeten doen en dan met een nieuwe meastro kaart. En die ook koppelen aan Apple pay.