• en/of voor hele account mogelijk

Kunnen mijn partner en ik beiden gelijke rechten hebben over de gehele account? +1 geeft, wat ik begrijp, en/of rechten over een rekening. Zo ja: hoe werkt dat?

@Jacob-Indigo-Leopard#170534 Hi 👋🏼 Jaap,

Yes, when you create a +1 with your partner and create a new bank account (or sub account as bunq calls it) you and your wife will automatically be co-owner of that one bank account. So legally that means you both have the same rights over that account.

Hope this answers your question. Have a great day.

Sorry, dat beantwoordt mijn vraag niet. Ik wil gelijke rechten over ALLES in dezelfde account, niet slechts 1 rekening binnen de account. Dus .. mijn vraag staat nog.

of: betekent dit dat elke nieuw aangemaakte rekening vanuit de gemaakte +1 rekening onder de en/of (+1) autorisatie valt?

@Jacob-Indigo-Leopard#170537 Sie verwechseln hier Mitgliedschaft und Konto. Die Mitgliedschaft gehört nur Ihnen auch die Rechte daran. Wenn Sie eine Konto teilen haben beide an dem Konto die selben Rechte. Mit +1 können Sie ein Konto mit Ihrer Frau teilen. Möchten Sie mehrere Konten teilen benötigt Ihre Frau auch einen Premium Account.

dank je. met een account bedoel je niet een rekening (1 IBAN-nr), hoop ik?

@Jacob-Indigo-Leopard#170540 want dat zou betekenen dat voor elke rekening die ik wil delen we +1 extra moeten betalen ...

@Jacob-Indigo-Leopard#170541 Hoi 👋 Jaap,

Sorry dat ik je niet goed begreep.

Mijn vrouw en ik doen het als volgt:
                We hebben beide bunq Premium. Mijn vrouw en ik delen bijna alle bankrekeningen die we hebben aangemaakt (en dat zijn er meer dan 10). We hebben beide 1 rekening die we niet delen met elkaar. De meeste van die rekeningen zijn geen gezamenlijk rekeningen omdat die toen nog niet bestond, maar dat maakt in de praktijk eigenlijk niet echt veel uit en is meer een formeel dingetje. Nieuwe rekeningen die we aanmaken daar maken we wel altijd nu gezamenlijke rekeningen van. De extra bankrekeningen die we hebben aangemaakt gebruiken we om makkelijk te budgetteren. Zo, hebben we bijvoorbeeld beide onze pas primair gekoppeld aan onze "Boodschappen rekening"

Kortom: doordat we beide Premium hebben, hebben we maximale flexibiliteit om het zo in te richten wat wij het makkelijks vinden.

@Jacob-Indigo-Leopard#170541 Je kunt per persoon maar 1 +1 hebben en jij je maar 1 IBAN delen. Wil je meerdere dan moet je premium nemen. Je kunt in gedeelde pack gaan om geld te besparen

@Jacob-Indigo-Leopard#170534 Heb jij al wel een premium account?

❌Zo niet dan bestaat er vooralsnog geen en/of account die je in het geheel deelt met je vrouw. (Als je die zou willen openen. Ja... of alles staat op papier op jouw naam, maar je vrouw kan er ook gewoon bij)

✅Heb je wel een premium account op jouw naam dan deel je 1 van de 25 Iban-rekeningen met je vrouw voor de prijs. (Die komt er bovenop) En staat het officieel als en/of geregistreerd.

✅✅ heb je samen premium? Jij op jouw naam en zij op haar naam (2x 7,99€) dan kun je alle nieuwe rekening delend aanmaken. Behalve je start-account want die staat op jouw naam. Of de gedeelde rekening op papier wel en/of rekeningen zijn weet @John waarschijnlijk wel. 🌈Correct me of I’m wrong🌈

Om antwoord te geven op je vraag zoals in de titel: Nee, dit is niet mogelijk.

Even voor de duidelijkheid zijn accounts hier dus gebruikersaccounts waarmee je inlogt, deze zijn altijd strikt persoonlijk. Daaronder kun je rekeningen ofwel sub-accounts aanmaken, deze kunnen persoonlijk of gezamenlijk (en/of) zijn. Indien je meerdere rekeningen wilt delen zul je allebei een eigen account moeten hebben met een Premium lidmaatschap, vervolgens kun je alle rekeningen gezamenlijk aanmaken.

@Leonwolv#170545 Zoiets begon ik te begrijpen. Voor ons lijkt een pack een goede oplossing: mijn vrouw en ik, en een voor de minderjarige zoon. Misschien nog één business account. Je info helpt , dank je.

@JohnDo#170542 Hoi, misschien weet jij antwoord op mijn vraag: Als jij afrekent, hoe bepaal je dat dat het geld van die rekening afgaat doe je niet samen deelt met jouw vrouw? Groeten Kim

@Kim-Indigo-Badger#170715 Hoi 👋 Kim! Goede vraag.

Mijn vrouw en ik hebben natuurlijk iedereen eigen passen. Het mooie aan bunq is dat je elke pas wanneer je maar wilt kan toewijzen aan een specifieke rekening. Dat kan je eigen rekening zijn.. of een rekening die met jou gedeeld is. In de praktijk betekent dat voor ons dat onze passen primair gekoppeld is aan onze "Boodschappen rekening" omdat we die rekening het meeste gebruiken. Vorige week heb ik iets gekocht in een winkel en terwijl ik in de rij stond heb ik snel even mijn pas gekoppeld aan een andere rekening. En daarna weer teruggekoppeld aan de "Boodschappen rekening".

Ennnn bunq is natuurlijk niet zomaar een bank.. dus er is nog meer. Je kan namelijk aan je pas 2 rekeningen tegelijk koppelen en afhankelijk van de pincode gaat het dan van de 1 of de ander af. Kijk bv hier.

Heel erg bedankt!

Write a Reply...