• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better!

The user interface is not "easy to use" or intuitive, and the app has not received the proper amount of time to be tested it seems:
- the Me-tab has big blocks for your accounts, total amount of money, and cards. These are different kinds of content and should not be put together looking the same. The total amount could be placed in one of the circles at the top, the cards need their own tab.
- if you have many accounts, you will not easily remember which account has which color, that's what custom icons/pictures are for. That way you can easily see which account is connected to cards. So we really need that option to return.
- an important feature seems to be missing: dual pin is nowhere to be found (can only seem to connect 1 account to a card).
- my frozen online cards are not visible, so I cannot unfreeze them when I want to use them.
- the Profile tab shows very little info, and some random transaction takes up 3/4 of that space. My Profile seems to be perfect as a button (in one of those circles even) on the Me-tab
- let users pick the content used in the circles at the top of the tabs. That way users that do not have supergreen don't get bothered with trees planted and such.

I will not update the app on my phone, since the old one was perfect and makes sense. Will continu to use the V3 version on my iPad to see how things progress.

@BBiker#170981 Man scheint über "Mehr anzeigen" alte Anhänge zu finden. Leider kann man an eine Kartenzahlung keinen Kassenbon mehr anhängen...

Ok. Here we go. Constructive. Because otherwise this is gonna be deleted AGAIN.
      1. Please fix the UI. In my humble opinion: this can be better.
      2. Please fix the bugs
      3. Please fix the online cards not showing up
      4. Please listen to your customers.

Thanks guys! I love you! ❤️

Ik ben ondanks het vele commentaar nog steeds een liefhebber van bunq. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt van het oerdegelijke, maar ook doodsaaie en über-bureaucratische ABN-AMRO, dat gerund lijkt te worden door robots en niet door mensen. Dus, om mijn commentaar dan positief te beginnen: bij bunq werken duidelijk echte mensen! ;) Maar die mensen maken ook (inschattings)fouten zo te zien en als het goed is kunnen die opbouwende kritiek best hebben en doen ze er ook wat mee. :)
        Ik wil eigenlijk niet zo'n 'haters-gonna-hate' type zijn, maar er valt op de nieuwe interface best wel wat aan te merken. Ik ben helemaal voor vernieuwing, updates etc. en alles wat nieuw is, is natuurlijk altijd even wennen. Echter, voor mij was de belangrijkste reden om bij bunq te blijven na de testmaand, het duidelijke overzicht over mijn verschillende rekeningen (potjes). Als ik eerlijk ben vind ik dat er zo niet beter op geworden. Ik ben dan ook nieuwsgierig voor welk probleem deze nieuwe interface nu eigenlijk de oplossing was. Natuurlijk is het hartstikke mooi om te kunnen zien hoeveel tijd ik bespaard heb, hoeveel geld en hoeveel bomen ik (in mijn geval) NIET geplant heb. Maar het is echt zonde van de ruimte op je kleine scherm om dat meteen als eerste in je overzicht te zien. Zeker als het ten koste gaat van de rekeningen die je wilt bekijken en waar je nu voor moet scrollen. DUS: bunq kiest nu voor kleine tegels ipv een lange lijst, waardoor er meer rekeningen op je scherm passen, maar vervolgens win je daar niets mee, omdat bovengenoemde informatie zo nodig prominent in beeld moet. Dat is wat mij betreft een beetje de omgekeerde wereld.
        Daar komt bij, dat ik als premium member toch al stapelgek begin te worden van bunq die me continu doodgooit met reclame voor die Metal Card, zelfs tot irritante app notificaties aan toe. Nu moet dat kennelijk ook nog eens een keer elke keer als ik de app open, waar ik notabene al € 7,99 per maand voor betaal om te mogen gebruiken. Ik heb een goede reden om geen SuperGreen abonnement te nemen en dat is dat ik heel bewust kies voor andere manieren om milieuvriendelijk te zijn. Die Metal Card heeft me tot nu toe nog niet overtuigd om daar ook nog eens via mijn toch al dure bank een schepje bovenop te doen. Dat mag toch? Ik vind het een mooi product van bunq hoor, maar als ik eenmaal nee heb gezegd, moet ik er dan echt nog steeds mee worden aangekeken elke keer dat ik de app open?
        Zoals gezegd, de compactheid van het rekeningoverzicht in tegels (als je dan eenmaal naar beneden scrollt) kan ik waarderen. Ik zou het alleen wel HEEEEEEEEEEL fijn vinden als er een manier gevonden kan worden om de afbeeldingen te blijven gebruiken die ik aan de rekeningen had gehangen, dat was veel overzichtelijker dan die paar kleuren. Plus dat ik bij spaardoelen nu de voortgangsindicator mis op het hoofdscherm. Het mooie is dat die op bunq.app in de browser wel allemaal bewaard lijken te zijn gebleven, dus hopelijk kan hier nog iets mee gedaan worden in een update.
        Al het andere kun je over twisten, maar zal ongetwijfeld vanzelf wennen, of zijn gewoon bugs die vroeg of laat vast een keer worden opgelost. Maar bunq is ooit begonnen met zich te onderscheiden door een supergebruiksvriendelijke- en vooral overzichtelijke app. Dat die een keer ge-update wordt snap ik, maar ik ben van mening dat vooral het belangrijkste scherm nu juist een stukje MINDER overzichtelijk is geworden.
        Ik snap dat het niet leuk is om van een klant te horen over iets waar ongetwijfeld keihard aan is gewerkt. Dat harde werk misken ik ook helemaal niet, ik vind het prachtig om te zien dat de bank zich blijft ontwikkelen en niet stilstaat. Hoop alleen dat ze ook deze kritiek ter harte neemt.

Most of my feedback is already mentioned above, so I won't repeat. Just want to +1 how unbelievably bad this update is. Did you beta test on monkeys?

I consider that will be a long night at bunq.

Of course I do not have the big picture. The amount of already made upgrades, the complaints, the faults indicated, all extrapolated to a reasonable scenario for tomorrow, end of this week, next week. Then in comparison an estimation about potential attrition of customers. Then an effort-analysis to fix all the problems within certain time.
            Or in other words: I hope you make the right decisions for the next hours and days. I do not want to talk about an emergency, but reading only this thread is indicating a big problem, yet without any statement by bunq themselves.

I have seen a lot - also withdrawing an app-version, going back to the previous version. Followed by a verbose root-cause-analysis, together with a strong plan about priorities, content and schedule. Then communication to the customer to get back trust and confidence.

However, such plan must be started immediately. Announcement of actions (even only highlighting when the plan will be available) must be available within hours. The clock is ticking and counting against you guys. At moment you have to deal with several hundred of upgrades (perhaps). Tomorrow it might be already ten-thousands.

Bunq, when will you start to communicate?

@Toma-Cyan-Butterfly#171017 Please don’t blame the Beta testers! Most of the issues were known before the release of V3. But apparently Bunq was too focused on releasing the app fast... (Think of the Instagram stuff what you want but releasing an App with known bugs like not being able to manage Cards correctly is just bad)

@Toma-Cyan-Butterfly#171017 No they didn’t. A lot of critism about V3 is said, but they delete this posts

• verminder het aantal kliks voor dagelijkse handelingen.
                  • het totaal bedrag klopt niet en is niet aan te passen.
                  • het gespaarde bedrag is gewoon onzin. Ook dit kan je niet wijzigen of verwijderen.
                  • breng iconen terug
                  • breng de lay-out van V2. Deze was overzichtelijker.
                    -Verwijder de ons en profiel pagina. Beide voegen niets toe.
                  • maak de + knop minder zichtbaar.
                  • breng Events tab terug.

Focus op wat bunq goed maakte: een simpele, snelle, intuïtieve bank app. Dit is zoveel afleiding.

Moi je trouve ça fonctionnel et graphiquement esthétique... bravo et merci !

@Toma-Cyan-Butterfly#171017 😂😂+1

@Mike#170806 100% mee eens, de app is erop achteruit gegaan qua bediening en overzichtelijkheid. Design is prima maar menu’s onlogisch.

@Claude-Olive-Wolf#171035 Thank you Claude for your support 🙌 We're glad to read you love V3 as much as we do 💓

V3 geïnstalleerd en “Voor mij” ziet er in de eerste instantie leuk uit, maar de knoppen bevatten te weinig informatie.
                            Het gebruikte lettertype is te groot waardoor en te weinig informatie in elke knop staat. Tevens ziet elke knop er hetzelfde uit waardoor er geen onderscheid is tussen alle knoppen.
                            Ik snap niet waarom er een “Van ons” tab is. Het voegt niks toe en kost wel 25% van de app ruimte. Op de plaats waar nu “Van ons” staat zouden all transacties moeten staan, want die zijn op dit moment in V3 nergens zichtbaar.

Verder worden er de hele tijd dingen getoond die niet binnen mijn abonnement vallen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Het tegel ontwerp gaat zeker wel wennen, maar de vormgeving van de tegels moet duidelijker/meer onderscheid.

There’s no clear info on who did a payment on Joint-Accounts.

Bin echt zufrieden mit der v3. Modern und schick gemacht. Kann mich nicht beklagen. Tolle Arbeit bunq

Unfortunatly, my previous comment was deleted, because of the community guidelines. I should stay positive and contructive. Ok, here is another try, very positive:

Hey guys,

Thank you for the new update V3. Since two years I am a customer of bunq, paying every month 16 Euros to get a good bank-service. Because Bunq is an online-bank, the associated App is the main thing for you and your customers. I use it many times, every day.

Unfortunately, the new version is not suitable for me anymore. The UI is confusing and for me, as paying customer, obsolete. I would be really great & nice of you, If you could provide me with a functional banking-app once again in the future, because, as I said before, I am paying for it.

Thank you so much for the opportunity to give feedback here in this community, stay healthy and all the best!

@bunq#171057 Gaan jullie serieuze op die ene positieve comment reageren in een zee aan feedback en doen alsof dit de norm is? C’mon…

@Phil-Lord#171066 Thank you for sharing the V3 love 💓