• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better!

Mijn ervaring:

⁃ De + knop doet te veel dingen, het is onduidelijk wat het knop in elk scherm doet. Een plus is om iets toe te voegen, niet om naar een andere scherm te gaan, het is echt onduidelijk.
⁃ Omdat alles achter die knop zit, een simpel betaling kost meer kliks dan op v2, alle bank zaken zitten nu achter een gigantische knop die alles doet
⁃ Ik mis ook echt de iconen die ik op mijn bankrekening had staan, het was veel duidelijker om te weten welke bankrekening welk was
⁃ De US tab voegt niks toe, instagram hoef ik niet op mijn bank app, hier zou je naar mijn mening beter together kunnen zetten of update posts van bunq (op together)
⁃ Ik ben premium en heb geen bomen, waarom moet ik het constant zien?
⁃ Je kan niet meer het totaal saldo zien van een aantal bankrekeningen zonder ze onzichtbaar te maken, dit gebruikte ik heel vaak op v2 om te zien van hoeveel geld ik beschik zonder mijn vaste lasten bankrekening te tellen, nu moet ik die onzichtbaar maken....
⁃ Op v2 heb ik 2 online passen, op v3 is alleen eentje zichtbaar
⁃ Je kan geen 2de pincode meer instellen voor je passen, maar wel voor je online passen?
⁃ Waarom zit mijn persoonlijke bunq.me link in de US tab?
⁃ De stats op de ME tab vind ik ook niks, heb de bomen al genoemd, maar de tijd bespaard lijkt geen logica te hebben, 4 maanden gespaard door het ontvangen van Instant payments? Echt?
⁃ Geld gespaard vind ik wel interessant, maar niet op zo een belangrijke plek
⁃ In het algemeen ben ik niet blij met de update, op heel veel dingen zal het wennen zijn maar ik zie dit als een stepback, de belangrijkste dingen (zoals betalen) kosten nu meer kliks en totaal niet belangrijke dingen zoals instagram en bomen staan helemaal vooraan....

Ik ben een groot bunq fan en gebruik bunq als mijn main bank, toch voelt dit niet zo goed. Ik hoop dat bunq de feedback verwerkt en naar ons luistert of goede redenen geeft voor de design beslissingen die genomen zijn.

@bunq#170787 I have been added to a Tribe and since then I cannot get rid of the “1” badge icon on my iPhone 11 Pro. no incoming payment I have to confirm either. can you please help? thanks!

Waar zijn mijn plaatjes bij mijn rekeningen. Het makkelijk herkennen van verschillende potjes is nu niet meer te doen. Het is super onoverzichtelijk op deze manier

Die Statistik ist leider auch falsch. Ich kann keine Konten auswählen

Ik zou zo graag enthousiast worden van de update maar helaas moet in toegeven dat de werkelijkheid anders is.

Alle door mij veelgebruikte functies zoals het overzicht en de passen zijn verder verborgen en dus minder toegankelijk geworden in deze app. Daarnaast word ik overladen met zaken die niet interessant voor mij zoals het feit ik 0 bomen heb geplant, zogenaamd een maand tijd heb bespaard en een instagramfeed die mij niet interesseert. Al deze zaken stellen erg teleur bij een update die zich vooral op UI en UX zou richten.

Ik merk dat ik me rot zoek naar informatie die ik binnen handbereik had bij de vorige versie. Dit went ongetwijfeld maar het levert twijfels over de intuïtiviteit van de app op. De relatie tussen het plus-symbool en de ...-knop speelt hier volgens mij een grote rol in. Wanneer moet ik weke hebben? Bijvoorbeeld bij mijn profiel moet ik de +1’s beheren van uit de + en mijn lidmaatschap vanuit de puntjes. Lijkt mij dat dit bij elkaar hoort omdat beiden onder lidmaatschap vallen. Daarnaast vind ik de afwezigheid van mijn eigen afbeeldingen voor de rekeningen een gemis. Mijn ‘1 maand bespaarde tijd’ had ik hier namelijk aan besteed 😉.

Kortom, ik had zo graag enthousiast willen zijn over update 14 maar het levert mij nu vooral teleurstelling en frustratie op. Het maakt de app voor mij minder toegankelijk en aantrekkelijk.

Om op opbouwende noot te eindigen ben ik er van overtuigd dat de app uiteindelijk een verbetering kan zijn. Het voelt namelijk wel moderner aan dan de vorige versie en bij een logischere en meer consequente indeling kan deze app een verbetering worden. Als dit dan eenmaal gedaan is hoop ik dat jullie je weer vol op de extra functionaliteiten gaan richten of bestaande functies uit zullen breiden. Bijvoorbeeld dat ik bij de verdeler kan aangeven tot wek bedrag een rekening moet worden aangevuld en dat ik percentages kan gebruiken.

Groeten van een hoopvolle bunqer 🙋‍♂️🌈

Ich habe das Update versehentlich geladen. Nun kann ich in den einzelnen Zahlungen nicht mehr sehen, von welchem Account diese durchgeführt wurde. Wie kann ich das Update rückgängig machen?

I would've wished for at least fixing the online cards bug before release. I can live with my app showing minus 1046 Euros saved (that's actually hilarious), my tree count not adding up, my "Total" tile not including all accounts (and as such showing a wrong total), not being able to set the accounts for "Insights", and some other minor whacky stuff. But I want at least be able to see my card details in the app so that I can pay.

What features make sense and what amount of marketing should be inside the app, well, you can have different opinions about that and that's fine. But a bit more bug fixing before release would've been a good idea.

I don't think my issue (https://together.bunq.com/d/30112-hoeveel-issues-kan-ik-tegelijk-melden) is v3 RELATED, but hey....here we go:

Ik probeer een aantal bugs te melden via de app, maar er staat nu een vraag/issue open en ik kan met geen mogelijkheid een additionele vraag stellen.

WAAROM zijn alle bugs niet gewoon gefixt voordat de app is uitgebracht? 😭😭😭😭😭😭😭

The new UI seems a bit unintuitive as in where to find the actions now (is it the „+“ icon or the icon on the top right, ...) and I’m not a fan of the Instafeed but well, for some of those I actually believe you will get used to once working with it more. ;)

I actually like the main page providing a clear overview of my cards, total account value and the tile like accounts as well as each account details page showing me the total and linked cards (a badge would be a nice addition though). In fact, I can see quite a bit more without having to scroll now!

Yes, some features tend more to marketing and away from the main purpose of banking, like the „Us“ page or number of planted trees but I see the point as bunq focuses also on making a social impact and it kinda shows this distinction to other banks. I‘d simply like to see it being incorporated a bit less in your face - especially if you are not a Green member.
                  Moreover, providing insights in how you calculate the time saved would be a valiable information because it does not seem logical to me and might be very different from person to person or country to country. :/

However, what bothers me more is are the broken multiple virtual cards and I‘d really like to be able to only see authorized payments and scheduled payments for one particular account. If I already have to click on an account and this icon on the top right where I manage account details, it would only be logical and nice to really only see details belonging to this exact account and no mix-and-match of all together.

On additional notes, for example, the bunq.me could be better located in „Me“ or „Profile“ and having a non-dark UI mode would be a nice to have. :)

Nee bunq, wat een drama dit. Werkt niet intuïtief. De + knop is veel te zichtbaar, voor zaken die je niet zo vaak gebruikt. De ons en profiel tab zijn compleet zinloos. Zoveel afleidingen in de app, het is ook nog eens niet overzichtelijk. Namen van rekeningen niet goed zichtbaar, het totaal bedrag klopt niet, het ‘gespaard’ wolkje is ook zo zinloos (je hoeft ons niet te blijven overtuigen hoe goed bunq wel niet is). Je kunt dit ook nog eens niet aanpassen, ik mis de iconen en het heldere overzicht. Je moet nu zelfs meer handelingen verrichtten voor zaken die je wel dagelijks gebruikt. En waar is de witte strakke kleur?

Ik mis eigenlijk alles waar bunq zo goed in was: een simpele, snelle, overzichtelijke, intuïtieve bank app.

The least Bunq could do is split up the apps. Keep the old version alive for the time being and publish “Bunq v3” for the eager one’s. Actually take the feedback into consideration, improve v3 and then make the switch in a couple of months. If at all.

@Simon-Lime-Badger#170872 Ein Workaround könnte sein bei einer Zahlung auf "Redo payment" / "Wiederholen" zu klicken, dann bis auf den letzten Schirm sich durchzuklicken (natürlich ohne die Zahlung dann abzusenden). Dort kann man sehen, von welchem Account die Zahlung gesendet wurde.

Wo findet man die Daueraufträge?

@Jakob-Y#170873 Hat sich nur die App geändert oder auch die bank Funktionen ? Kann man normal mit KK Geld einzahlen und sowas ?

@Diego-Indigo-Ar#170879 klick auf einen Account, dann das Icon oben rechts und in dem Menü findest du sie. Leider alle zusammen und ohne Indikation von welchem Account diese getätigt werden. :/

@Daniel-Muehlbachler#170882 Danke. Gefunden. Da sind auch die akzeptierten Lastschriften und die Sortierfunktion...

They should have not released this update before fixing the online cards issue. It seemed like they didn’t care too much about the feedback during the beta and strictly stuck to their release timeline. This is really disappointing bunq. You can’t release a broken app like this…

Also, why do you keep closing or locking topics?! Different issues and complaints deserve their own posts.

What the hell? What's going on?

Guys at bunq, you have done a beta-phase. Found a lot of problems. And did you fix them?
                                    How on earth can you dare to issue such app for banking activities in this pre-alpha-state.
                                    Inconsistent data, instable results, random numbers - are you sure you wanted to have that?

You're a bank, aren't you?
                                    And what do you think is the most important attitude your customers will request from you?
                                    News? Gadgets? Progress? NO!
                                    It's only one thing: reliability!
                                    And reading such comments, together with the comments in other channels (reddit, Telegram, etc.) makes me nervous.
                                    And nervous in money affairs means nothing good - for you.
                                    I mean, why shall I wait until you guys start to consider to provide a stable and mature product, which passes at least basic consistency regression?

@Phil-Lord#170881 Keine Änderungen in der klasse Funktionalität von bunq. Es gibt die zwei neuen Features "bunq Tribes" und "Common Goals", die haben aber keinen Einfluss auf den Rest. Habe die V3 seit Anfang des Beta-Tests täglich im Einsatz und bin mit dem Gesamtprodukt nach wie vor sehr zufrieden.