• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better!

V3 zal het beste worden als het weer V2 wordt. Je kunt wel iets “verbeteren” wat al minder goed is, maar daarmee maak je het nog steeds niet beter als v2 zoals het was. Helaas zie ik deze constructie heel veel; iets wat perfect is moet nog perfecter en wordt daarom slecht. Bij Bunq had ik het graag anders gezien... spijtig

Besides there's a lot wrong with V3, that can be overlooked..
    There isn't any way to retrieve non sub-account events in the V3 app. So I have no way of viewing iDIN transactions for example.

However this has been reported during the beta period and is yet to be fixed!

That plus button overlapping the main screen items is out of the design, you had to put it to the center of bottom menu. But since the items in it are very useless and we rarely need them, you even can save space by removing this button totally. That Us menu at the button is also extra, you could put MY donations & MY trees info badges somewhere else to save space.

Please give at least the OPTION to go back to the old interface. This is not how I want to do my banking.

Compulsory dark mode: may be geeky, but it is real bad. In other areas the UI has gone 5 step backwards, e.g. percentage of goals attained.

Ben niet bepaald enthousiast over de nieuwe update:

• De Help functie kan ik niet meer vinden..
            • Waarom alleen Dark mode?
            • Geen plaatjes/logo's foto's meer ter herkenning van een rekening?
            • Kijk aub nog eens goed naar de naamgevingsconventies in de app...
              Als voorbeeld: Als ik op de Profielknop druk en dan rechtsboven op de drie bolletjes (...), dan is de eerste knop 'Detail rekening'? Het zou dan 'Detail profiel' moeten zijn..
              Dit is 'verwarrend' want je kun daar geen (specifieke) rekening bekijken, alleen het profiel op hoofdlijnen..
            • Over de plaatsing van zaken onder de juiste menu's:
              Onder Profiel staat nu de 'verzamelde' informatie van je geaccumuleerde uitgaven.
              Die zou ik nu juist weer onder 'Voor mij' verwachten omdat dit meer te maken heeft met mijn uitgaven dan met mijn 'Profiel/instellingen'...
            • Waarom bij het aanklikken van een betaling (waar je meer detail van wilt zien) nog de tussenstap van de knop 'Laat meer zien'? Dat wil ik toch al? Anders had ik niet op dat bedrag geklikt om de details te zien! Daar komt bij, het scherm is groot genoeg om de detailinformatie meteen te tonen.. Typisch voorbeeld van 'overautomatiseringsdenken'..
            • Waarom kan ik bij een betaling niet meer rechtstreeks een bon toevoegen/inscannen?
            • Werken met de 'matching' van bonnen is veel omslachtiger dan 'direct' inscannen..
            • Matching van bonnen en facturen heeft daarbij nog veel te veel kinderziektes daarvoor..
              Gebruik voor het inscannen van bonnen Scannable van Evernote om bonnen automatisch goed bijgesneden te krijgen. Daarna kon ik ze direct in de betaling toevoegen vanaf de filmrol.
              Kan dit nog als (context)menu optie worden toegevoegd aan de + knop in dit scherm?
            • Omschrijving toevoegen bij een pinbetaling lukt niet meer.. (dit gebruik ik bijv. als ik geen bon vraag, maar 'twee bruine broden' wil intypen als ik die gekocht heb bij de bakker..
              Ook het toevoegen van een omschrijving aan elk soort betaling kan m.i. toegevoegd worden door aan het conextmenu van de + knop de optie 'Omschrijving (aanpassen)' toe te voegen..
            • Tsja, die + knop...

Overall leuke nieuwe look & feel.
              Wat ik écht mis is meer eenvoud om snel van gekoppelde pas te switchen. Dit zijn nu 4 clicks.
              De gespaard/bespaard buttons bovenaan zijn eigenlijk nutteloze info. De reden dat ik naar Bunq ben overgestapt is om tijd te besparen en ik hoef dus niet echt op de hoogte worden gehouden met iets dat ik al weet

I agree with everyone that v3 is bad. First of all, radical changes are always bad, cuz it’s suddenly becoming hard for every user to find features they need. But it’s much worse with this design - features that suppose to be additional for the bank app is now suddenly at the front (US tab and tree stats), whereas primary features (pay, transfer money) are now hidden behind plus button.
                Moreover, this “tree situation” is looking like bunq is trying to sell this feature too hard. Don’t get me wrong, I like trees and I want more of them, but the current supergreen offering is not value for money for me, but instead making it more appealing and more useful, bunq tries to push it in every possible way - now even on the main page.
                I love bunq and most probably I will still be with you, cuz I believe you are still the best bank out there, but today you, sadly, became a bit worse 😔

@bunq fijn dat er een aparte thread is voor de bekende bugs en wat de status van het oplossen daarvan is.
                  Ik zou graag ook een thread zien waar bekende verander wensen in staan. Ik wordt een beetje gek van 1000 keer hetzelfde te moeten lezen van iedereen.
                  Ik denk dat de volgende punten daar wel bij horen.
                  1: ook een lichte modus toevoegen
                  2: instagram verwijderen
                  3: de tellers van bomen en geld bespaard verwijderen
                  4: de zinnen normaal formuleren, dus niet bespaar zoveel % met een travel card maar bestel een travel card. En voeg een account toe. Niet maak uw leven beter met een premium account.
                  5: maar deze vind ik discutabel want dat ik deels ook gewoon wennen aan een verandering. De plus knop veranderen/verwijderen zodat alles weer makkelijker te vinden is. Heb ik zelf geen moeite mee, maar je leest het wel vaak terug.

Nu zal ook de opmerking komen 6: ga terug naar V2, maar dat is natuurlijk niet reëel. Persoonlijk denk ik dat er absoluut veel potentie in het ontwerp zit, ik hou van de look, maar het werkt nu gewoon net niet lekker. Deels kwestie van wennen aan een grote verandering.

Also, this screen it terrible, it is so confusing - instead of saying “open new sub-account” you wrote “make life easy with a premium account” for some reason. It doesn’t make any sense! And you did it for every feature on that screen! 🤦🏼‍♂️

Feedback to „Money Saved“ view

I suggest to subtract the monthly costs from the „Money Saved“-amount. Yes, I save money with bunq, especially with ZeroFX. But these features come with a price. A realistic amount should take the monthly costs for Bunq into account.

@Robinvz#172305 Robin, helemaal mee eens! Sluit mij hier 100% bij aan👍

Wat irritant die nieuwe versie continue de vraag of je een account wil koppelen terwijl ik maar 1 account heb

Milieu activisten ten top! Naast het feit dat we op alle mogelijke manieren worden doodgegooid met spam over die bomen en CO2, is het echt een waanzinnig slechte app.

Jullie verliezen totaal uit oog wat belangrijk is voor jullie klanten. Het is na iedere update weer billenknijpen. In Nederland zijn jullie een dure bank ‘de duurste bank’. Ik wil bankieren. Ik heb jullie genomen omdat ik mijn bankzaken goed kon regelen. Ik sta nu naar een Amerikaanse pinball app te kijken. Het werkt totaal niet naar behoren.

Als dit niet snel is opgelost ben ik heel snel weg. Ik betaal 25 euro per maand om me kapot te ergeren en om lastig gevallen te worden met spam van jullie bomenknuffelaars. Ik heb niet eens een supergreen abonnement, en ik moet dus overal al die statistieken inzien die op 0 staan.

Ik snap dat jullie die milieu activisten (cowboys) willen uithangen. Maar ik betaal om te bankieren!!!!!! Vergeet dat niet.

Sort the Dutch play store by Most recent 5 star reviews and since yesterday you’ll see loads of fake reviews in Dutch from non-Dutch names with very generic text contents 🤦‍♂️

@bunq#170787 Auf jeden Fall möchte ich das alte Design zurück. V3 ist super unübersichtlich!

@bunq#170787 The app has changed for the worse in my eyes.

The + button is absolutely the worst part. Having a contextual menu behind the most important actions in the application (sending and requesting money) where you need to always be aware of the current view is against all UX best practices.

Online card management is gone. I cannot remove cards anymore.

I appreciate the idea of rebuilding something from the ground up to make it better, but I would really like it if you guys stepped up your game. It’s getting a tad ridiculous.

Hoe kunnen we de oude interface aanzetten, de nieuwe is echt verschrikkelijk

bunq sees users leaving left and right.. They can’t be serious to continue the app as it is, it would be bad for their brand. I really hope they will listen to all this feedback and give the customers they want!

Everything has already been said. Get your sh*t together. But the thing that stung the most for me is the REMOVAL OF LIGHT MODE. I HAAAATE DARK MODE DURING THE DAY. WHY WOULD YOU EVEN DO THIIIIIIS.