• Ask the Community
  • Betaal AH bezorgservice via QR-code en iDEAL

Wij laten doen onze boodschappen via de Albert Heijn bezorgservice. De bezorgers vragen ons steeds vaker te betalen middels een QR-code welke zij tonen die ik dan moet scannen met de Albert Heijn app op iOS apparaat waarna ik doorgelinkt wordt naar een ING betaalverzoek (binnen de Albert Heijn app) welke ik middels iDEAL moet betalen. Als ik daar bunq selecteer, krijg ik wederom een QR-code welke ik moet scannen met de bunq app. Dit gaat niet daar ik dit al doe vanaf een apparaat waarop zowel de AH ALS bunq app geïnstalleerd heb. Als ik onder de QR-code klik op de link dat ik bunq op dit apparaat heb geïnstalleerd. Krijg ik een fout melding waarna de betaling wordt afgebroken. Bij nogmaals proberen hen ik maar een ander apparaat gepakt waarop ik ook bunq heb staan en heb de bunq iDEAL QR-code gescand en betaald. Waarschijnlijk gaat het fout omdat alles plaatsvindt binnen de sandbox van de AH app. Maar zijn er anderen die dit ook hebben? En is er een makkelijkere methode om hier meekom te gaan dan 2 apparaten te gebruiken?

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het betalen via de AH-app en iDEAL. Hij vraagt bij mij nooit om opnieuw een QR-code te scannen met Bunq. Ik zit zelf op Android (Samsung Galaxy S10 geloof ik). Paar weken geleden voor het laatst gebruikt (inmiddels gestopt met de AH bezorgservice).

@Sjoerd#170603 Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je die QR code niet gewoon scannen met je camera app of een andere barcode scanner app en niet met de app van de AH?

Vaak zijn dit soort codes 'gewoon' links naar een website waar je dan met iDeal mee kan betalen.

Wij hebben hetzelfde probleem. We hebben dan een tweede telefoon nodig om te kunnen betalen. Gewoon (contactloos) pinnen werkt wel.

@Sjoerd#170626 Aha, en die QR code kan je niet rechtstreeks met camera of barcode app scannen maar werkt alleen maar in de AH app? Dan hebben ze dat lekker onhandig gemaakt...
          Ik denk wel dat je moet klagen bij de AH en niet zo zeer bij bunq. Zij hebben dan immers een app gemaakt die niet door kan schakelen naar iedere bankapp op de telefoon.

Tim changed the title to Betaal AH bezorgservice via QR-code en iDEAL.

Ik heb dit probleem ook sinds de laatste update van de ah app. Betalen met QR code en bunq is niet meer mogelijk. Helaas al paar keer met de Rabo app moeten betalen. Heel onhandig. Daarvoor werkte het prima.

@JeroenE#170632 Zojuist gemeld bij ah. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Kann man bei AH eigentlich vorort mittlerweile mit Mastercard bezahlen?

Ik heb hetzelfde probleem, werkte altijd zonder problemen, maar sinds 3 weken werkt de Bunq app om te betalen niet meer (en moet ik terugvallen op de Rabo). En ik heb dit zojuist ook nog doorgegeven bij AH

4 days later

Vanavond lukte het weer als vanouds om te betalen. Het probleem is dus opgelost.
                      Ik durf niet te zeggen of dit komt door een fix bij bunq of AH.

@Heiko-Hartwig#170671 No, Albert Heijn only accepts Maestro cards.

Write a Reply...